• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Liisah
    Maalon skrev 2014-04-28 17:30:54 följande:
    Ah okej :) Håller tummarna :)
    Vi har inte börjat försöka än, kommer äta p-piller till sista maj.. När vi räknade på det så kändes det som ödet, för då kommer mensen vara slut och bebisverkstaden börja på våran årsdag :)
    Okej :) ja det verkar faktiskt vara ödet att dom är slut precis då :)
  • Milleman

Vi velar lite. Känner oss inte helt redo att börja försöka nu denna månad :P men helt klart nästa! Förra gången gick det ju snabbt att bli gravida, men det kan ju vara annat nu iofs.

Sålänge mannen vill att ungen ska heta Gunnar så avvaktar vi haha ;)

• Milleman

Har ni gjort nått speciellt för att "förbereda" kroppen för graviditet? Tänker främst om ni dragit ner på nått i kosten och lagt till vitaminer och så.

Jag läste idag att man helst ska äta folsyra 3 månader innan man blir gravid. Jag trodde det var 1 månad.

Jag dricker väldigt mycket Cola zero. Vill egentligen dra ner på det men det är svårt.

• Kawinna
    Milleman skrev 2014-04-29 18:46:29 följande:
    Har ni gjort nått speciellt för att "förbereda" kroppen för graviditet? Tänker främst om ni dragit ner på nått i kosten och lagt till vitaminer och så.

Jag läste idag att man helst ska äta folsyra 3 månader innan man blir gravid. Jag trodde det var 1 månad.

Jag dricker väldigt mycket Cola zero. Vill egentligen dra ner på det men det är svårt.

Jag har börjat käkat folsyra och dragit ner på kaffet vill inte få i mig så mycket koffein så har bytt ut colan mot pepsi när jag dricker det!
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-29 18:46:29 följande:
    Jag gjorde inget speciellt första gången och har inte gjort det denna gång heller, äter rätt bra i vanliga fall och dricker inte kaffe/läsk alls :)
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-04-29 19:20:33 följande:

Jag har börjat käkat folsyra och dragit ner på kaffet smile1.gif vill inte få i mig så mycket koffein så har bytt ut colan mot pepsi när jag dricker det!
    Vilken folsyra? Ren folsyra eller typ "kvinna" tabletterna som är en blandning av olika vitaminer?

Ja jag vill verkligen dra ner. Dricker ej kaffe så koffeinet får jag i mig via colan.
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-04-29 19:36:38 följande:
    Vilken folsyra? Ren folsyra eller typ "kvinna" tabletterna som är en blandning av olika vitaminer?

Ja jag vill verkligen dra ner. Dricker ej kaffe så koffeinet får jag i mig via colan.

Ren folsyra bara. men hur mkt dricker du om dagen då?
  • corran
    Maalon skrev 2014-04-28 09:26:52 följande:
    Tror jag ska köra utan först, försöka lära känna kroppen :) Så får vi se vad som händer sen :)

Låtr som en bra plan :)
  • corran
    Liisah skrev 2014-04-28 11:32:02 följande:
    Jag och min sambo har precis börjat på bebisverkstan :) vi är 22 och 28 och hoppas vi får veta att vi väntar en liten snart :)

Välommen hit :) håller tummarna stenhårt för det :D
  • corran

Äter multivitamin som nnehåller extra folsyra. äter rätt mkt godis....vill sluta/dra ner men det går inte.. Alltid ätit,mkt godis :(

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)