• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Milleman

Hur stora var era första barn? Det sägs ju att man får större och större barn. Det hoppas inte jag :P

• corran

Vilken tur att det är så! Om du skulle ha sån otur att få det lika besvrälig igen så har du iaf några timmar under dagarna du kan vila och sen får när och kära och sambon när han är ledig hjälpa dig när de kan. Men hoppas iaf att du slipper den värsta smärtan nästa gång :)

• corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:01:46 följande:
    Hur stora var era första barn? Det sägs ju att man får större och större barn. Det hoppas inte jag :P
    3750 g och 51 cm :) Han kom på bf-datumet efter lite hjälp på traven med hinnsvepning hos bm dagen innan :) dagen innan hinnsvepningen började även slemproppen lossna och blödde lite så det var nog på gång av sig själv men hinnsvepningen kicka igång det lite extra :) 
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 20:01:46 följande:
    Hon var 52 cm lång och vägde 3515g :) Ganska lagom tyckte jag :D
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 20:06:13 följande:

Din då? :)

Min vägde 5300 g och var 56 cm lång.
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 20:09:56 följande:
    Men jissus! Det var en stadig bit minst sagt! Födde du vaginalt? Troligtvis kommer du få tul och ev igångsättning tidigare nästa gång! 
  • corran
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:07:26 följande:
    Hon var 52 cm lång och vägde 3515g :) Ganska lagom tyckte jag :D
    Ja det var lagomt! :) vilken vecka födde du? 
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 20:09:56 följande:
    oj, måste ha varit tungt på slutet? Var du/pappan så stora när ni föddes? :)
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 20:14:03 följande:
    Ja det var lagomt! :) vilken vecka födde du? 
    Hon kom BF + 2. Första dagen över tiden var världens längsta dag haha
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)