• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 19:14:04 följande:

Haha men vadå om du vet när äl är då vet du på ett ungefär när bim är? :)
    Ja jo, sant :D  ungefär 1/6 blir det ju då! :D
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 18:54:10 följande:

Jaha :( var det något spec som gjorde graciditetn jobbig eller var det alömänt?
    Jag hade foglossning deluxe. Från v 8 och sen heltidssjukskrivning och kryckor från v 10-12 eller vad det var.

Nu är det snart 3 år sedan förlossning men jag känner fortfarande av fogarna. Men skräms inte ni som ska ha första barnet :) jag var en av få som fick extremt.
  • corran
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 19:28:49 följande:
    Jag hade foglossning deluxe. Från v 8 och sen heltidssjukskrivning och kryckor från v 10-12 eller vad det var.
    Nu är det snart 3 år sedan förlossning men jag känner fortfarande av fogarna. Men skräms inte ni som ska ha första barnet :) jag var en av få som fick extremt.
    Men huva :( hur är det, får man ha barn på dagis när man är sjukskriven? Har inte så bra koll på det då jag inte har något barn på dagis själv. 

Jag hade en mycket bra graviditet faktiskt, illamående och spydde första typ 12 veckorna, sen lite bättre fram till v 18 då det blev helt bra. Upplevde gravidteten som allra bäst mellan v 20-35 :) Sista veckorna var rätt jobbiga mitt i sommarvärmen haha :P 
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 19:36:30 följande:
    Men huva :( hur är det, får man ha barn på dagis när man är sjukskriven? Har inte så bra koll på det då jag inte har något barn på dagis själv. 

Jag hade en mycket bra graviditet faktiskt, illamående och spydde första typ 12 veckorna, sen lite bättre fram till v 18 då det blev helt bra. Upplevde gravidteten som allra bäst mellan v 20-35 :) Sista veckorna var rätt jobbiga mitt i sommarvärmen haha :P 
    Har för mig att om barnet är över 3 år så har den rätt att vara 15 timmar i veckan på dagis oavsett vad man gör :) Men kan ha fel, läste det för ett tag sedan nämligen :)
  • Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 19:41:18 följande:
    Har för mig att om barnet är över 3 år så har den rätt att vara 15 timmar i veckan på dagis oavsett vad man gör :) Men kan ha fel, läste det för ett tag sedan nämligen :)
    Stämmer. Min man har ett yrke där han bara jobbar 2-3 vardagar i veckan (sen varannan helg). Mycket natt. Men när lillen fyllt 3 får han vara där 15 timmar hur vi än jobbar.

Men om man är sjukskriven tror jag att han får vara där mer. Jag jobbar på förskola och får jag sån foglossning igen är det ett omöjligt jobb.

Men jag gör jättemycket förberedelse nu för kroppen för att slippa (om det nu går). Det känns bättre i mina höfter redan!
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 19:36:30 följande:

När sonen fixerade sig i v 34 blev jag mycket bättre så v 34-38 var nig mina favoritböcker :) sen föddes han i vecka 42+1.
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 19:52:22 följande:
    Stämmer. Min man har ett yrke där han bara jobbar 2-3 vardagar i veckan (sen varannan helg). Mycket natt. Men när lillen fyllt 3 får han vara där 15 timmar hur vi än jobbar.
    Men om man är sjukskriven tror jag att han får vara där mer. Jag jobbar på förskola och får jag sån foglossning igen är det ett omöjligt jobb.
    Men jag gör jättemycket förberedelse nu för kroppen för att slippa (om det nu går). Det känns bättre i mina höfter redan!
    Ja okej, va bra att det är så. För man kan ju omöjligt ta hand om en 3-åring om dagarna om man får så ont som du hade sist. Va skönt att det också känns bättre, får hålla tummarna att du slipper smärtan (åtminstone det värsta) med barn nummer 2 :)
  • Milleman
    Milleman skrev 2014-04-27 19:53:37 följande:
    När sonen fixerade sig i v 34 blev jag mycket bättre så v 34-38 var nig mina favoritböcker :) sen föddes han i vecka 42+1.
    Haha hata autokorrekt!!

Nog och favoritveckor ska det ju såklart stå!!!
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-27 19:58:27 följande:
    Haha hata autokorrekt!!

Nog och favoritveckor ska det ju såklart stå!!!
    Hahahaha satt och funderade och kom fram till att det kanske var ett nytt checkt uttryck för något bra som jag inte lärt mig än hahaha
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)