• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-30 18:47:45 följande:
    Köpte folsyra idag. Det blev änna lite verkligt nu att vi ska börja försöka oss på syskon :P

Härligt :)
  • lindgrenmaria91
    dietcoke skrev 2014-04-30 09:45:23 följande:
    Han är 1,5 ungefär. smile1.gif ditt/dina barn? (Sorry, orkar inte läsa igenom hela tråden!)
    haha det är lugnt, är många som skriver här :D Hon har precis fyllt 1 år :D
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 18:54:44 följande:

Härligt :)
    Ja :) och skrämmande. Nervöst. Många känslor :)

Har haft ont i fogen idag. Det gör mig orolig. Om jag har det redan nu, hur blir det så fort jag blir gravid? :/
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-30 19:29:16 följande:
    Ja :) och skrämmande. Nervöst. Många känslor :) Har haft ont i fogen idag. Det gör mig orolig. Om jag har det redan nu, hur blir det så fort jag blir gravid? :/

Lider med dig som har ont och är orolig :( håller verkligen tummarna att det imte blir som sist! Hjälper bälte?
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 19:56:19 följande:

Lider med dig som har ont och är orolig :( håller verkligen tummarna att det imte blir som sist! Hjälper bälte?
    Just nu klarar jag mig med vetevärmare men jag har bälte, tens och kryckor i mina gömmor.

Man ska vara försiktig med bältet och smärtstillande. Man blir ju lurad att man inte har ont och gör helt fel rörelser för kroppen. Sen när bältet/smärtlindringen är borta får man sota för det.
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-30 20:16:52 följande:
    Just nu klarar jag mig med vetevärmare men jag har bälte, tens och kryckor i mina gömmor. Man ska vara försiktig med bältet och smärtstillande. Man blir ju lurad att man inte har ont och gör helt fel rörelser för kroppen. Sen när bältet/smärtlindringen är borta får man sota för det.

Okej, ja jag vet ju inte hur det är med sån foglossning. Hade bara lite när jag vänta sonen, får se hur det blir nu nästa graviditet
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 20:23:34 följande:

Okej, ja jag vet ju inte hur det är med sån foglossning. Hade bara lite när jag vänta sonen, får se hur det blir nu nästa graviditet
    Vi får hålla tummarna åt varandra att vi slipper! Hade du några andra besvär under graviditeten? Finns ju en del.
  • corran
    Milleman skrev 2014-04-30 20:25:36 följande:
    Vi får hålla tummarna åt varandra att vi slipper! Hade du några andra besvär under graviditeten? Finns ju en del.

Nja, skulle väl vara ilamåendet och kräkningarna första 12-15 veckorna.. Spydde dagligen, vågadr knappt gå ut i början för hände flera ggr att jag va tvungen att spy i nån buske efter vägen :( men eftervecka 12 aå blev de bättre och bättre. Svullande även upp något hemskt i slutet. Sista veckorna hae jag ont i föttwrna för se var som ballonger, fick åka in till fl utan skor :P Men jag ser ändå på min graviditet som bra :) finns de som har det värre!
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 20:35:05 följande:

Nja, skulle väl vara ilamåendet och kräkningarna första 12-15 veckorna.. Spydde dagligen, vågadr knappt gå ut i början för hände flera ggr att jag va tvungen att spy i nån buske efter vägen :( men eftervecka 12 aå blev de bättre och bättre. Svullande även upp något hemskt i slutet. Sista veckorna hae jag ont i föttwrna för se var som ballonger, fick åka in till fl utan skor :P Men jag ser ändå på min graviditet som bra :) finns de som har det värre!
    Hur gjorde du med jobb under illamåendet? Jag mådde inte jätteilla förra gången. Hur gör man om man mår pyton (och ev kräker) men inte vill avslöja en graviditet för chefen än?
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 20:35:05 följande:

Jag tror att jag hade min mans foppatofflor i stl 44 när vi åkte in ;) fy vad vatten man samlade. Det var ju riktigt varmt i maj 2011 så det kanske bidrog.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)