• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Kawinna

BIM-lista

8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet

1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet

21/5, Milleman, 26 år, 1:a försök i juni, 2:a barnet

7/5, lilljohansson, 26 år, 1:a försöket, 1:a barnet

24-25/5 Sofie92, 22år, 3:dje försöket 2:a barnet

25/5 jemi01, ålder?!, 1:a försöket, 2:a barnet

??/6  Maalon, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet

6/6(?) kawinna, 22 år, 3:e försöket, 1:a barnet

• Sofie92
    Milleman skrev 2014-05-03 21:11:37 följande:
    Asså förlåt min virriga hjärna om jag redan frågat detta här.
    Men hur gör man med jobb och illamående? Det oroar mig än.
    Känns som jag har frågat innan. Och jag kan inte ens skylla på graviditetshjärna haha.

Skumt att sjukanmäla sig för illamående utan att få frågor på det.
    Jag mådde illa förra graviditeten och jag käkade postafen som är mot åksjuka, jag använde även seaband som är armband som ska hjälpa mot illamående. jag fick lov att tvinga i mig något när det var som värst. De ända gångerna jag spydde var när jag duscha på morgonen. 
  • Älskarlivetkärlek

BIM-lista 8/5 Älskarlivetkärlek, 23 år , 2 försöket 8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet 1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet 21/5, Milleman, 26 år, 1:a försök i juni, 2:a barnet 7/5, lilljohansson, 26 år, 1:a försöket, 1:a barnet 24-25/5 Sofie92, 22år, 3:dje försöket 2:a barnet 25/5 jemi01, ålder?!, 1:a försöket, 2:a barnet ??/6 Maalon, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet 6/6(?) kawinna, 22 år, 3:e försöket, 1:a barnet

• corran
    Älskarlivetkärlek skrev 2014-05-03 21:00:12 följande:
    Är idag på BIM -5 .. Migrän igen. Precis som förra månaden. Suck.. Kanske ju är ett bevis på att jag inte är gravid? HAha. Ja vi får väl se.

Är på äl +9 idag..har en del symptom. Får se om någa dagar vad som händer! När ska du testa?
  • jemi01

Långt kvar tills jag har bim men blir lite pirrig och löjligt glad ibland bara av tanken på att vi nu börjar bebisverksta igen.
    Kommer nu ihåg ett symtom jag fick tidigt under graviditeten som tyvärr har hållt sig kvar.(dock blivit bättre) Jag blir åksjuk jättelätt. Kan i princip inte ta upp mobilen på bussen eller när jag åker bil utan attbörja må illa.

• Milleman
    jemi01 skrev 2014-05-04 21:16:16 följande:

Långt kvar tills jag har bim men blir lite pirrig och löjligt glad ibland bara av tanken på att vi nu börjar bebisverksta igen.
    Kommer nu ihåg ett symtom jag fick tidigt under graviditeten som tyvärr har hållt sig kvar.(dock blivit bättre) Jag blir åksjuk jättelätt. Kan i princip inte ta upp mobilen på bussen eller när jag åker bil utan attbörja må illa.

Samma här. Jättepirrigt :) fast det känns så länge nu till ägglossning i början av juni. Vi pratade för- och nackdelar med att börja försöka nu eller i juni. Kom fram till att jag ska ägna en månad åt att aktivt stärka ryggen först. Sen så :D
  • Älskarlivetkärlek
    corran skrev 2014-05-04 21:00:18 följande:
    Är på äl +9 idag..har en del symptom. Får se om någa dagar vad som händer! När ska du testa?

Jag känner inget alls :/ så denna månaden är det nog hel kört. 2 dagar till beräknad mens... Känns som jag inte ens kommer behöva testa :/ Vad har du för symtom? När ska du testa:)?
  • Milleman
    Älskarlivetkärlek skrev 2014-05-06 09:27:16 följande:

Jag känner inget alls :/ så denna månaden är det nog hel kört. 2 dagar till beräknad mens... Känns som jag inte ens kommer behöva testa :/ Vad har du för symtom? När ska du testa:)?
    Hur tidigt kände ni något sist? Jag tror inte jag kände ett dugg innan bim.
  • corran

Är troligtvis på äl +11; ev +10 idag.. Fick nyss en flytnong med små små blodaträck i.. Nodblädning eller mensem som kommer smygamdes. Hm.

• Maalon
    corran skrev 2014-05-06 10:24:57 följande:
    Är troligtvis på äl +11; ev +10 idag.. Fick nyss en flytnong med små små blodaträck i.. Nodblädning eller mensem som kommer smygamdes. Hm.

Håller tummarna för nid, hoppashoppas!!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)