• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-05-06 13:55:08 följande:

Bim imorrn men kunde inte hålla mig o testade nu.. negativt :( det borde väl synts nu även om det inte va morgonurin va?
    blir till o ta nya tag

Nja innan bim är det väl svårt överhuvudtaget och framförallt inte om det är icke morgonurin.

Fast testerna kan ju ha blivit bättre.

Synd om det är negativt.
  • lilljohansson
    Milleman skrev 2014-05-06 15:05:59 följande:
    Nja innan bim är det väl svårt överhuvudtaget och framförallt inte om det är icke morgonurin.
    Fast testerna kan ju ha blivit bättre.
    Synd om det är negativt.
    är det så?
    Jag har ingen aning.. första barnen o första försöket nu så :P
    kommer inte mensen som den ska nu då så får jag testa med morgonurin istället så kanske det ser bättre ut :P
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-05-06 15:11:06 följande:
    är det så?
    Jag har ingen aning.. första barnen o första försöket nu så :P
    kommer inte mensen som den ska nu då så får jag testa med morgonurin istället så kanske det ser bättre ut :P
    Vänta några dagar att testa :)

Första testet jag gjorde fick jag hålla upp mot en lampa för att skymta blå strecket haha!!
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-05-06 17:09:10 följande:
    Jag vill också göra gravtest!!!!
    jag vill också det haha men om en månad kanske så :D hihi
  • lilljohansson
    Milleman skrev 2014-05-06 17:08:48 följande:
    Vänta några dagar att testa :)
    Första testet jag gjorde fick jag hålla upp mot en lampa för att skymta blå strecket haha!!
    jag litar på dig! 
    kommer inte mensen innan helgen så blir det till att testa på lördag!
  • corran

Mått sååå illa idag, mår fortfarande skit. Imorgon eller på tors blir det ett nytt test ingen mens dykt upp.

• Cariol

Hej! Tänkte att jag kunde hoppa in här. Jag och sambon planerar syskon till vår dotter som blir 1 i slutet på maj.

Ser att nu berättat lite om graviditet/förlossning så jag gör också det tänkte jag!

Jag var sjukskriven i fem veckor fram tills vecka 12 pga graviditetsillamående så min chef fick veta tidigt att jag väntade barn. Kändes lite jobbigt eftersom jag började jobba där i mitten på augusti och testade positivt i slutet på september (lyckades på första försöket). Men han tog det jättebra och var en klippa när fogarna började krångla i vecka 15. Använde bältet mycket och gick till sjukgymnast. Tog ut semester och jobbade hemifrån de 8 sista veckorna och mådde så mycket bättre då! När jag ser tillbaka är jag jättenöjd med graviditeten trots allt. Jag gick upp 15kg.

Dottern föddes i v.39+0 och vägde 2875gr och var 48cm lång. Ringde förlossningen för rådgivning klockan 03, åkte in där jag tydligen var öppen 8cm och hann bara gå från undersökningsrummet till förlossningsrummet innan krystvärkarna kom. Smsade mamma 04:47 att vi blivit inskrivna och 05:08 föddes hon! Supersnabb och hann aldrig med bedövning. Andningen funkade toppen för mig. Hade inte ens fattat att det hade kört igång på riktigt när vi åkte in. Är lite orolig för att det ska gå ännu snabbare nästa gång..

Vi har tänkt köra igång ordentligt nästa månad, men även kört oskyddat den här månaden så vi får väl se om det råkat ta sig! Har BIM på fredag :)

• lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-05-06 18:43:13 följande:
    Mått sååå illa idag, mår fortfarande skit. Imorgon eller på tors blir det ett nytt test ingen mens dykt upp.
    åh, vi håller tummarna för ett plus :D
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)