• Maalon

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hejhej :)
    Jag är 22 och sambon 28 och vi planerar nu vårat förta barn :) Hoppas jag kan hänga på här :)

• Maalon
    corran skrev 2014-04-27 17:51:15 följande:

Hej! Välkommen hit :) håller tummarn även för er att ni inte behöver vänta allt för länge på ett plus! Har du koll på din äl/bim är?
    Tack :D
    Äter faktiskt p-piller fortfarande, kommer göra det hela maj.. Sen startar vi försöken i juni :) 
  • Maalon
    corran skrev 2014-04-27 17:55:53 följande:

Spännnde! Int så länge kvar till juni ändå :) men imponerande att i kan vänta nu när ni bestämt er för att försöka ;)
    Känns som det är en eeeeevighet kvar :P Jag har velat ha barn ganska länge, men sambon har precis kommit fram till att han är redo, tror det är en trygghet för honom att jag äter piller en månad till, så han kan smälta allt liksom :) 
  • Maalon
    corran skrev 2014-04-27 18:07:53 följande:

Hehe ja jag förstår det ;P skönt att han äntligen känner sig redo :)
    Ja, det är så underbart! 
    Vi hade ett litet skämt om att vi skulle skaffa barn om Liverpool vinner Premier League, men efter ett tag kom han på att han faktiskt inte skämtade, och att han vill ha barn även om det inte blir vinst :) Ganska söt historia för att vara oss, haha! :P
  • Maalon
    corran skrev 2014-04-27 18:21:16 följande:

Haha ja det blir ju något att berätta för barnen sen när den blir äldre :D Kommer du anbända äl tester sen när det blir dags att försöka? :)
    Jag har funderat på det.. Har ätit piller i 9 år och aldrig känt av ägglossning, så det är säkert värt för mig då.. Men tror att jag kommer bli superstressad av det och mer besviken om det inte tar när jag vet att vi haft sex på exakt rätt dagar.. Hur gör du, rekommenderar du att köra med äl-stickor? Om d nu gör det alltså :)
  • Maalon
    corran skrev 2014-04-27 18:36:00 följande:

Ja du har nog en poäng där, gör det som känns bäst för dig :) Jag har använt äl test för att sambon jobbar mlt pch det är svårt att få till mys varannan dag i 1.5 veckors tid därför om jag vet när äl är så blir det lite enklare :) men nu har jag fått utslag på öl test på dag 14 första cykeln och denna på dag 15 så nästa månad om det inte tar sig nu så kamske jag skippar testwn för då vet jag ju ungefär vilket dag jag har äl då mim cykel är regelbunden :)
    Tror jag ska köra utan först, försöka lära känna kroppen :) Så får vi se vad som händer sen :)
  • Maalon
    Liisah skrev 2014-04-28 11:32:02 följande:
    Jag och min sambo har precis börjat på bebisverkstan :) vi är 22 och 28 och hoppas vi får veta att vi väntar en liten snart :)
    Jag och min sambo är lika gamla som er (jag är 91a och han 85a) Är det första månaden ni försöker? När är BIM?
  • Maalon
    Liisah skrev 2014-04-28 12:22:38 följande:
    Jag är 92a och han är 85a :)
    Andra månaden, förra månaden tog det inte sig , hade antagligen senare Äl än vanligare för mensen var 11 dagar sen, så vi ska försöka igen denna månaden :) bim borde vara vid den 17-19 maj eftersom mensen var sen. Själv då? :)
    Ah okej :) Håller tummarna :)
    Vi har inte börjat försöka än, kommer äta p-piller till sista maj.. När vi räknade på det så kändes det som ödet, för då kommer mensen vara slut och bebisverkstaden börja på våran årsdag :)
  • Maalon

Åh vad jag längtar efter att stå på bim-listan med er!! Hoppas att maj går fort så vi börjar baka bebis snart :D

• Maalon
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    21/5, Milleman, 26 år, 1:a försök i juni, 2:a barnet
    7/5, lilljohansson, 26 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    24-25/5 Sofie92, 22år, 3:dje försöket 2:a barnet
    25/5 jemi01, ålder?!, 1:a försöket, 2:a barnet
    ??/6  Maalon, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet
    corran skrev 2014-05-03 20:47:07 följande:

Du får jättegärna lägga riöl dig på listan iaf så ser vi iaf hur många vi är här i gruppen :) skriv allt utom bim så får du lägga till bimdatum sen när du vet :)
    Kör på det :) Hoppas att kroppen kommer igång fort efter pillerstopp, längtar ihjäl mig efter en liten!
  • Maalon
    Milleman skrev 2014-05-03 21:11:37 följande:
    Asså förlåt min virriga hjärna om jag redan frågat detta här.
    Men hur gör man med jobb och illamående? Det oroar mig än.
    Känns som jag har frågat innan. Och jag kan inte ens skylla på graviditetshjärna haha.

Skumt att sjukanmäla sig för illamående utan att få frågor på det.
    Har också funderat på det, jag jobbar i butik och är jättenervös för att behöva springa ifrån kunder för att kräkas :P Och som sagt, funkar ju inte att sjukskriva sig var och varannan dag heller
  • Maalon
    corran skrev 2014-05-06 10:24:57 följande:
    Är troligtvis på äl +11; ev +10 idag.. Fick nyss en flytnong med små små blodaträck i.. Nodblädning eller mensem som kommer smygamdes. Hm.

Håller tummarna för nid, hoppashoppas!!
  • Maalon
    corran skrev 2014-05-06 11:05:56 följande:
    Känns som att det är pågränsen till för sent för nidblödnig? Får se om det kommer mer blpd under dagen..

Jag har ingen koll egentligen, men håller tummarna som sagt! Är lite avundsjuk på er, vill också gå och vänta och hoppas på att mensen inte dyker upp. Maj kommer vara den längsta månaden i mitt liv.... :p
  • Maalon
    corran skrev 2014-05-06 11:28:15 följande:
    Ja väntan är nog de värsta :P men snary är det din tur också :)

Ja verkligen, och den är en så himla stor del av allt. Vänta på att börja, vänta på plus, vänta på bebis...

Ja, börjar på sista kartan imorgon :D
  • Maalon
    corran skrev 2014-05-06 12:21:20 följande:
    Härlogt då kan du se den kartan spm en nedräkning för barje piller du tar :)

Ja precis :)
  • Maalon
    Milleman skrev 2014-05-06 12:40:59 följande:
    Vi är i samma sits! Tur vi har mycket inbokat i maj. Vi tänkte satsa på ägglossningen i början av juni.

Tänkte ägna denna månaden åt att stärka ryggmusklerna.

Åh, kul med någon som har samtidigt! Hoppas verkligen att kroppen kommer igång snabbt efter pillerstopp :) blir kul att följas åt!

Har också mycket nu i månaden, så hoppas att den går fort, längtar så efter att sätta igång med försöken :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)