• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Får man hänga på? Här längtar vi efter andra barnet (första född i maj 2011).

Jag är dock livrädd :P haha

• Milleman
    corran skrev 2014-04-27 18:32:10 följande:

Sjäövklart! :) roligt att vi blir fler :) Vaeför är du rädd?
    Jag genomgick en tuff graviditet sist och är rädd att en ev nästa blir likadan. Sist kunde jag ju ligga och vila när jag ville men nu har man en livlig 3-åring som vill ha uppmärksamhet.
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 18:54:10 följande:

Jaha :( var det något spec som gjorde graciditetn jobbig eller var det alömänt?
    Jag hade foglossning deluxe. Från v 8 och sen heltidssjukskrivning och kryckor från v 10-12 eller vad det var.

Nu är det snart 3 år sedan förlossning men jag känner fortfarande av fogarna. Men skräms inte ni som ska ha första barnet :) jag var en av få som fick extremt.
  • Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 19:41:18 följande:
    Har för mig att om barnet är över 3 år så har den rätt att vara 15 timmar i veckan på dagis oavsett vad man gör :) Men kan ha fel, läste det för ett tag sedan nämligen :)
    Stämmer. Min man har ett yrke där han bara jobbar 2-3 vardagar i veckan (sen varannan helg). Mycket natt. Men när lillen fyllt 3 får han vara där 15 timmar hur vi än jobbar.

Men om man är sjukskriven tror jag att han får vara där mer. Jag jobbar på förskola och får jag sån foglossning igen är det ett omöjligt jobb.

Men jag gör jättemycket förberedelse nu för kroppen för att slippa (om det nu går). Det känns bättre i mina höfter redan!
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 19:36:30 följande:
    Men huva :( hur är det, får man ha barn på dagis när man är sjukskriven? Har inte så bra koll på det då jag inte har något barn på dagis själv. 

Jag hade en mycket bra graviditet faktiskt, illamående och spydde första typ 12 veckorna, sen lite bättre fram till v 18 då det blev helt bra. Upplevde gravidteten som allra bäst mellan v 20-35 :) Sista veckorna var rätt jobbiga mitt i sommarvärmen haha :P 
    När sonen fixerade sig i v 34 blev jag mycket bättre så v 34-38 var nig mina favoritböcker :) sen föddes han i vecka 42+1.
  • Milleman
    Milleman skrev 2014-04-27 19:53:37 följande:
    När sonen fixerade sig i v 34 blev jag mycket bättre så v 34-38 var nig mina favoritböcker :) sen föddes han i vecka 42+1.
    Haha hata autokorrekt!!

Nog och favoritveckor ska det ju såklart stå!!!
  • Milleman

Hur stora var era första barn? Det sägs ju att man får större och större barn. Det hoppas inte jag :P

• Milleman
    corran skrev 2014-04-27 20:06:13 följande:

Din då? :)

Min vägde 5300 g och var 56 cm lång.
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-27 20:13:17 följande:
    Men jissus! Det var en stadig bit minst sagt! Födde du vaginalt? Troligtvis kommer du få tul och ev igångsättning tidigare nästa gång! 
    Jag skulle in på överburenhetskontroll samma dag som han föddes. Jag är glad att vi aldrig kom dit och fick veta hur stor han var haha!! Då skulle jag gett upp.

Jag födde vaginalt. Men det tog tid för han fastnade.

Jag kommer kräva bättre koll på barnet nästa gång.
  • Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-04-27 20:14:48 följande:
    oj, måste ha varit tungt på slutet? Var du/pappan så stora när ni föddes? :)
    I v 16 var jag tjockare än många är i v 30 så många trodde det var tvillingar. Jag blev riktigt tjock. Vill inte det igen!

Jag var nog normal på 3500 typ men mannen min är tvilling och båda tvillingarna var normalstora så för att vara tvilling var han ju stor.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)