• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Kawinna skrev 2014-05-01 22:23:55 följande:

Känner samma här! är konstigt att inte prata om detta med dem som man pratar om allt annat med. Men mina närmsta vänner skulle bli stressad av att veta att vi försöker så är väl snällt att inte prata om det med dem:p
    Jag skulle känna sån press från vänner/familj om de visste. Två tjejkompisar till mig vet om våra syskontankar, jag bollade lite idéer med dem. Men för övrigt är det inget vi kommer sprida ut. Eller jag VILL typ skrika ut det men ändå inte haha.

Funderar också på när man ska berätta för kollegor tex. Helst vill jag vänta till efter vecka 12, helst längre. Men det blir ju himlans svårt med illamående och ev ont i rygg och så. Hur tänker ni?
  • Milleman
    Sofie92 skrev 2014-05-02 08:58:03 följande:

Denna månad blir det försök 3 för oss, känns som man har försökt  flera månader =) När jag väntade dottern så syntes det på mig när jag var i vecka 12 och då började kollegorna att fråga. Det tog 1.5 år för mig att bli gravid med dottern och jag hoppas innerligt att det tar sig snart. Vi har kommit överens om att det inte ska bli ett "jobb" denna gången. Men jag gråter varje gång när testen visar neg och mensen kommer =( Min dotter blir snart 7 månader och jag vill verkligen ha barn tätt iaf de första två sen kan jag tänka mig att ha en " sladdis" =)
    Hur känner ni med att ha syskon tätt? Jag är själv en sladdis med 3 äldre syskon som är 6, 8 och 9 år äldre än mig. 

Vi har av fysiska skäl inte kunnat ha tätt mellan barnen. Optimalt tycker jag är typ 3 år men det är så olika. Vi kommer (om jag blir gravid nu denna sommaren) ha ca 4 år mellan barnen och det känns också bra för då är vår son stor och kan mycket själv.

Sonen har en halvsyster på pappans sida som är 9 år äldre och det kommer ju tyvärr dröja mååånga år innan de får en syskonrelation. Det är ju lite trist. Men hellre flera år emellan än inga syskon alls :)
  • Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-05-02 09:28:15 följande:

Känner likadant som du, men även fast vi inte sagt något om syskon så tjatar alla på oss och frågar när barn nr 2 kommer och om vi inte borde vara gravida nu igen och då är ändå vår första barn "bara" ett år.
    Är bara min allra bästa kompis som vet om att vi vill ha barnen tätt och hon frågar varje dag om jag är gravid, börjar bli aningen tröttsamt. Och då har vi inte ens börjat försöka få ett syskon, ska börja efter mensen som kommer här vilken dag som helst.

Det där tjatet :( jag tyckte det var som värst när sonen var precis 2 år. Det förväntades nästan av oss att skaffa nästa och avslöja en graviditet.

Nu är han strax 3 och tjatet har upphört faktiskt. Dels kanske för att vi sa till flera att vi VILLE ha en till men att det inte funkade fysiskt för min kropp och att vi faktiskt blev ledsna av tjatet för att vi längtar efter en till. Tror flera tog åt sig och förstod.

Tyvärr har man väl själv frågat andra om det är syskontankar på g. Men efter att själv fått tjatet på mig har jag varit väldigt försiktig med att fråga andra. Man kan ju såra någon rejält som kanske försökt få barn länge men som inte öppet berättat om problemen.

Det måste få vara upp till var och en om man vill ha 1 eller 5 år mellan barnen :)
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-03 14:37:14 följande:

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet

Vi testar igen med en bim lista, roligt att se hur många vi r här i gruppen!
    Och ni som har svårt att veta när er bim är så skriv era uppgifter ändå men hoppa över själva bim datumet så kan vi iaf se hur många vi är och så! :)

Jag kan inte fylla i er via appen?

21/5, Milleman, 26 år, 1:a försök i juni, 2:a barnet
  • Milleman

Oh no. Cola zeron slut. En lördagkväll. Är det ödet som bestämt att nu är det slut på allt coladrickande inför graviditet? ;)

Nästa graviditet ska jag äta mycket nyttigare än förra. Då kanske nästa barn "bara" behöver väga 4900 :P

• Milleman
    lindgrenmaria91 skrev 2014-05-03 19:20:11 följande:
    haha :D Jag åt så jäkla onyttigt under förra graviditeten men hon vägde bara 3500, 52 cm lång. Jag hoppas på en lika "liten" bebis denna gång :D gick du upp mycket med din? :)
    Jag är inte helt säker på vikt men det var ju iaf drygt 25 kg.
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-03 20:33:16 följande:

Samlade på mig sjukligt mkt vötska så vikteuppgångem berodde nog mkt på det också :)
    Nog för att jag är rädd för foglossning, men vätskan som samlades i ben och fötter röds jag nästan än mer. Fy vad det var obehagligt!

Hade ni cravings sist? Jag hade inga och var jättebesviken haha :P
  • Milleman

Asså förlåt min virriga hjärna om jag redan frågat detta här.

Men hur gör man med jobb och illamående? Det oroar mig än.

Känns som jag har frågat innan. Och jag kan inte ens skylla på graviditetshjärna haha.

Skumt att sjukanmäla sig för illamående utan att få frågor på det.

• Milleman
    jemi01 skrev 2014-05-04 21:16:16 följande:

Långt kvar tills jag har bim men blir lite pirrig och löjligt glad ibland bara av tanken på att vi nu börjar bebisverksta igen.
    Kommer nu ihåg ett symtom jag fick tidigt under graviditeten som tyvärr har hållt sig kvar.(dock blivit bättre) Jag blir åksjuk jättelätt. Kan i princip inte ta upp mobilen på bussen eller när jag åker bil utan attbörja må illa.

Samma här. Jättepirrigt :) fast det känns så länge nu till ägglossning i början av juni. Vi pratade för- och nackdelar med att börja försöka nu eller i juni. Kom fram till att jag ska ägna en månad åt att aktivt stärka ryggen först. Sen så :D
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)