• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen

Glad Påsk allihopp! Snart dags att gå hem och njuta av 4 dagars ledighet.. Här på Västkusten ska det bli 15 grader + och sol också - underbart! Kram

• Lyckostjärna

Det blir en resa uppåt i landet i Sörmland och bo på lyxhotell med mannen och bara njuta, träffa släkt och vänner och berätta om nyheten tänk att vi snart är i vecka 15 och allt ser bra ut! Jag tror fortfarande inte riktigt på det men efter helgen kanske! Njut mina vänner av extra lediga dagar kram igen!!

• Hoppfulla Fia

Glad påsk på er alla blivande mammor! Hoppas ni får en underbar helg med massor av vila, trevligheter å god mat. Kram

• Redan47
    Jenkis skrev 2014-04-17 14:41:38 följande:
    Vi har uppenbarligen två läger här inne då och man gör ju som man själv vill. Det är viktigast! smile1.gif

Själv äter jag:
    Folsyra
    Omega3
    D-vitamin
    Zink
    Magnesium
    Nyponpulver
    Lactobacillus Plantarum
    Vanliga gravidvitaminer

Så ni ser ju själva vilket läger jag tillhör smile5.gif Försöker motverka en ny missbildning, därav lite extra av vissa saker.
    Jenkins;Jag äter samma tillägg som du ;) plus calcium/mg. För syra basen och pga medicinering m östrogen och hepariner. Kramp i benen direkt om mg minskas.

Det var ju ingen som trodde man blev sjuk och fick missbildningar av tvättmedel på 60 talet. Barn föddes utan armar o ben.... Jag erfarenhet av"det händer inte mig" syndrom och vet att det kan det göra. Så jag väljer att vara så påläst som möjligt på de områden som jag behöver kunskap- det har lönats sig. Och räddat liv. B9- är dessutom vattenlöslig.

Skönt du blev sjukskriven-känns det bättre för dig nu?
  • Jenkis
    Redan47 skrev 2014-04-18 02:04:34 följande:
    Jenkins;Jag äter samma tillägg som du ;) plus calcium/mg. För syra basen och pga medicinering m östrogen och hepariner. Kramp i benen direkt om mg minskas. Det var ju ingen som trodde man blev sjuk och fick missbildningar av tvättmedel på 60 talet. Barn föddes utan armar o ben.... Jag erfarenhet av"det händer inte mig" syndrom och vet att det kan det göra. Så jag väljer att vara så påläst som möjligt på de områden som jag behöver kunskap- det har lönats sig. Och räddat liv. B9- är dessutom vattenlöslig. Skönt du blev sjukskriven-känns det bättre för dig nu?

Jag hoppas det blir bättre. Tar nog en vecka att komma ner i varv... Åt inte Mg förra gången och hade mycket besvär med vadkramper. Nu sällan. var inte de utan armar och ben skadade av Talidomid? Ett lugnande medel.
  • johjen

Hej vänner!

Vad äter ni på påskbordet?

Lax som inte är ungsbakad eller stekt går ju bort men hur är det med sill, rom mm? Det är väl ok? Något annat man bör tänka på?

Kram

• Danisen
    johjen skrev 2014-04-18 09:23:01 följande:
    Hej vänner!

Vad äter ni på påskbordet?

Lax som inte är ungsbakad eller stekt går ju bort men hur är det med sill, rom mm? Det är väl ok? Något annat man bör tänka på?

Kram

Allt går fint förutom lax som inte är tillagad. Sill äter jag jätte ofta och det är jätte bra om man äter för lite fisk också. Ät å njut. Är du osäker på något så ladda ner en app som heter kostråd för gravida, där står allt från livsmedelsverket.

Glad påsk
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015