• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-15 10:28:25 följande:
    ush, min pollenallergi har dragit igång... Och den enda medicin som jag brukade ta o som brukade hjälpa mig får jag inte ta nu när jag e gravid... 

Ta Loratadin det är den som är bäst och säkrast på marknaden. Enligt 3 läkare och en bm som jag frågat så be att få den på recept. Glöm inte nasonex .
  • Pluttemor
    Danisen skrev 2014-04-15 10:44:46 följande:

Ta Loratadin det är den som är bäst och säkrast på marknaden. Enligt 3 läkare och en bm som jag frågat så be att få den på recept. Glöm inte nasonex .
    Åh tack för dina tips! Ska säga det till min BM för jag kan inte hålla på såhär men rinnan och snuvan!!
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-15 10:56:38 följande:
    Åh tack för dina tips! Ska säga det till min BM för jag kan inte hålla på såhär men rinnan och snuvan!!

Inga problem. Usch, nej. Du måste ta medicin. Riktigt hemskt utan. Hoppas du kan få tag i medicin snabbt. De finns receptfritt med så du vet. Han läkaren på tv4 morgon rekommenderade också Loratadin
  • Pluttemor
    Danisen skrev 2014-04-15 11:07:10 följande:

Inga problem. Usch, nej. Du måste ta medicin. Riktigt hemskt utan. Hoppas du kan få tag i medicin snabbt. De finns receptfritt med så du vet. Han läkaren på tv4 morgon rekommenderade också Loratadin
    okej, jättebra, det ska jag kolla upp så snart jag kan 
  • Jenkis

Hej!

Har inte orkat läsa ikapp...

Uppdatering från mig är att jag var hos BM idag på rutinbesök och tog upp pressen på jobbet och pressen över RUL. Hon insåg nog på en gång att det inte alls var bra med mig och var på min linje att jag kanske behövde sjukskrivning på 25 % ett par veckor för att komma ikapp.

Så hon skulle prata med en läkare under dagen idag och nyss fick jag höra att jag blivit sjukskriven 50 % i sex! veckor. Låter nästan för bra för att vara sant...

Enda smolket i glädjebägaren är att chefen förmodligen inte är glad (jag mailade henne, orkar inte prata) eftersom jag skall jobba i påsk och bara skall göra 50 % nu.... Men jag vet ju samtidigt att det inte är MITT bekymmer...

Det skulle finnas en tablett som hette "stäng av" som gravida kunde ta...

Hoppas ni andra mår bra och att allt går som det skall för er. Jag är så tacksam att jag fortfarande är gravid och jag hoppas att den lilla lever och har det fint trots att jag inte är på topp.

Kram till er!

• Jenkis

Förresten så hade jag 142 i Hb och 5,2 (eller 7,2, minnet kort) på sockret. Urinprovet var bra. Blodtrycket lite förhöjt och där kommer nog stressen in. Vet själv att jag ligger mellan 60-70 i undertryck annars och nu var det över 80.

Får hålla lite koll. Vi har mätare på jobbet.

• johjen
    Jenkis skrev 2014-04-15 13:50:18 följande:
    Hej!

Har inte orkat läsa ikapp...

Uppdatering från mig är att jag var hos BM idag på rutinbesök och tog upp pressen på jobbet och pressen över RUL. Hon insåg nog på en gång att det inte alls var bra med mig och var på min linje att jag kanske behövde sjukskrivning på 25 % ett par veckor för att komma ikapp.

Så hon skulle prata med en läkare under dagen idag och nyss fick jag höra att jag blivit sjukskriven 50 % i sex! veckor. Låter nästan för bra för att vara sant...

Enda smolket i glädjebägaren är att chefen förmodligen inte är glad (jag mailade henne, orkar inte prata) eftersom jag skall jobba i påsk och bara skall göra 50 % nu.... Men jag vet ju samtidigt att det inte är MITT bekymmer...

Det skulle finnas en tablett som hette "stäng av" som gravida kunde ta...

Hoppas ni andra mår bra och att allt går som det skall för er. Jag är så tacksam att jag fortfarande är gravid och jag hoppas att den lilla lever och har det fint trots att jag inte är på topp.

Kram till er!
    Skönt att du blivit sjukskirven! Hoppas det hjälper dig att att komma ikapp lite..
    Stor kram
  • johjen

Hej tjejer, hur mår ni?

Jag börjar känna mig ganska så normal igen och känns nästan inte alls som jag är gravid längre förutom att jag är tjockare än normalt och eventuellt lite tröttare. Går in i vecka 16 på fredag så antar att detta är de sk spökveckorna och allt såg ju bra ut på KUB ultraljudet så jag borde vara lugn nu, eller? Man skulle ju vilja göra ultraljud varje vecka för att se att allt är ok men det går ju inte. Har RUL 8 maj så får väl vänta till dess. Det är ju inte så att jag är jätte orolig har egentligen inga tecken som tyder på att inget skulle vara bra förutom att jag just nu inte känner av så mycket av graviditeten förutom att jag måste kissa på natten, inte kan köra på riktigt som förr med en massa aktiviteter men det kan ju lika gärna vara psykiskt.

Hoppas ni alla få en fin påsk!

Kram

• Pluttemor

Jenkis, Skönt att dom tar din situation på allvar o att du får gå ner i tid! Kram! 

Johjen: Känner igen känslan, spökveckorna är väldigt vanliga såhär dags... 

• Bell13

Hej alla, jag har precis gjort en tredje ivfbehandling och är gravid med bf 3 december. Jag är i vecka 6+6 idag. Blev gravid på mitt förra försök men det blev tyvärr ma i vecka 10. Är väldigt nervös inför vårt vul nästa torsdag och vill bara se ett normalstort foster och ett tickande hjärta

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015