johjen skrev 2014-04-20 15:22:22 följande:
Oj vad ni är nyttiga! Jag har fortfarande svårt att äta grönsaker och vill helst äta kött, potatis och så och gärna efterrätt! I vanliga fall tänker jag på vad jag äter och nyttigt med grönsaker till varje måltid och flera frukter per dag. Mår ju inte illa längre och får försöka skärpa mig och äta mer nyttigt! Haft en dov smärta i vad jag tror är urinröret och blåsan, till och från under hela påsken. Behöver inte gå på toa oftare och har inte ont när jag kissar och när jag ringde sjukvårdsupplysningen tyckte de att jag kunde avvaktande och se om det blev värre. Har ju haft en del urinvägsinfektioner och just den dova smärtan i urinröret känner jag igen annars är det inget annat som stämmer med en urinvägsinfektion. Samtidigt blir man ju orolig att det är en infektion för de måste ju behandlas när man är gravid. Smärtan är ju dov och kommer och går, kanske kan vara något gravidrelaterat?
Hej!! Jag äter fortfarande vad jag vill så både nyttigt men även annat som jag vill ha

Lyssna på kroppen och ät det du gillar!! Det är ju ofta mer vitaminer i grönsaker så vill du inte ha frukt, hoppa över!! (Paprika har ju t ex 4 ggr mer c vitamin än apelsin). Det är ju ofta mkt socker på köpet där med

Tycker du ska ta din misstänkta uvi på allvar. Lämna ett urinprov. Man kan ju ha uvi utan direkta symtom och det är inte bra när man är gravid. Kram