• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen
    Linblå skrev 2014-04-22 15:23:11 följande:
    Tack för alla grattis! 

Grattis från mig med!!
  • Danisen

Jag har fått tid för RUL den 28 maj då går jag in i v.19 (18+0) fick inte bestämma själv utan bm bokade. Här där jag bor så gör man rul på lasarettet så får ta en tid som är ledig rund då v.18-20 ca.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-04-21 19:05:59 följande:

Usch va jobbigt med vadkramper!! Magnesium? Jo känner också av ligamenten och nu ikväll även lite foglossning. Hoppas att du snart återhämtar dig psykiskt. Förstår att det måste vara tufft! Så bra att du blev sjukskriven!! Kram
    Äter magnesium och vet inte riktigt hur mycket jag vågar ta. Kanske skall kolla upp maxdosen som gravid och öka på om jag inte är där...

Det var verkligen tur att jag blev sjukskriven... Ibland förstår man inte hur dåligt man mår förrän man börjar må bättre så att säga.

På en vecka har jag fått frågan tre gånger från chefen om jag tror att jag blir fortsatt sjukskriven. Två gånger muntligt och en gång skriftligt... Jag har svarat henne alla gånger att jag inte kan svara på det och en gång frågade jag henne om hon kunde svara på om hon skall bli förkyld innan jul Visst jag har problem att koppla bort jobbet, men hur enkelt är det när man hela tiden får ovanstående fråga?
  • Jenkis
    Linblå skrev 2014-04-22 13:00:14 följande:
    Hej allihopa. Idag var vi på ultraljud och gjorde kub. Båda vinkade och sa att dom är helt perfekta. Eller iaf så perfekta som våra gener tillåter. Blev daterad som v13+2. Känns jätteskönt :)
    Superkul!
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-04-22 11:53:42 följande:
    Precis pratat med BM och de ville att jag skulle komma in på torsdag och lämna ett urinprov för att utesluta uvi. Känns skönt att de tog det på allvar även om jag inte har några direkta symptom just nu. De får troligtvis skicka iväg det på odling och svaret lär dröja men nu kollas det upp i alla fall.
    Vad bra! Bättre att kolla en gång för mycket.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-04-21 20:57:06 följande:
    Johjen: det e helt normalt att inte känna något som varken förstföderska eller inte. En del känner inget för än väldigt sent. Jag kände av sonen i vecka 13 förra gången. När jag sa det till BM skrattade hon åt mig och trodde att jag inbillade mig. Men det var liksom inga starka känslor utan mer som svagt fladder precis nedanför naveln. Rörelserna blev tydliga i vecka 17. Nu känner jag samma fladder och har känt samma sak så nu vet jag att det e fostret och inget annat som fladdrar. Fladdret följs inte av något ljud och brukar komma när jag ligger på sidan och ligger helt still min vännina kände allra första rörelsen i vecka 21 med båda sina döttrar. så det e helt normalt att vara olika
    Kände i 13+3 förra gången (moderkaka i framvägg) och 12+3 denna gång. Det är som sagt väldigt individuellt och för min del tror jag det beror på att min livmoder ligger väldigt nära bukväggen. Blir tjock fort som gravid med.

Har en kompis som inte kände något förrän v. 30 och ut kom en helt perfekt liten tjej, så ta det lugnt om ni inte känner något ännu Sen tror jag de brukar säga att man skall ta kontakt med vården om man inte känt rörelser före v. 24.
  • Jenkis
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-22 14:47:12 följande:
    Vilka veckor har ni fått era RUL inplanerade? Det är väl mellan vecka 17-20 man går va? Om allt går bra imorgon på kub-testet ska vi boka in RUL, men vet inte om man ska försöka ta så tidigt som möjligt, eller så sent som vecka 20? Hur tänkte ni alla?
    Vi fick inte boka själva utan fick ta den tid som fanns. Kommer göra 17+6 som förra gången.

En fördel att göra det så tidigt som möjligt är om något inte är bra... Då hinner man ta ställning.
  • Lyckostjärna

Grattis linblå vilken lycka att se 2 vinka! Ligger dom i samma rum så att säga eller i var sitt? Jag är fortfarande förkyld men det går åt rätt håll iaf! Jag känner svaga buff när jag lägger mig på kvällen men annars ingenting!! Jag fick RUL i vecka 20 den 27 maj inget jag fick bestämma själv!! Önskar er alla en skön vecka och att den går snabbt :) kram kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015