• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • swede

Tack så mycket, Johjen. Har inte riktigt förstått det än bara...

• villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-20 23:02:46 följande:
    Har nästan inte haft några känningar alls idag och brukar ha liknade symptom även när jag inte är gravid och det brukar inte vara uvi plus att jag testat för uvi 2 ggr redan under denna graviditet och det inte varit det. Tänker dock ringa BM på tisdag och prata med dem och se om de tycker att jag ska lämna ett nytt prov.

Låter som en bra plan!! Bättre lämna ett prov för mkt än för lite. Jag har bara kollat äggvita/protein och socker än så länge. Görs varje gång på mvc. Ska lämna ett prov just in case till veckan även om jag inte har symtom mer än att jag till och från går rätt ofta på toa men det kan ju även bara vara hormonerna. Vill absolut inte gå med bakterier som gravid. Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-20 22:24:16 följande:
    Är här fler som bor i Helsingborg/Skåne med omnejd som skulle vilja träffas? Hade varit himla kul . Jag har fått ett ansikte, på Pärla84. Då vi möttes på Rmc i Malmö och hade Vul samtidigt (har jag för mig att det var). Hade varit så kul att träffa fler av er fina tjejer här inne

Bor i Stockholm så lite långt även för min del
  • Lillebrorsfaster

Välkommen Swede och STORT grattis! Förstår att du inte tagit in det riktigt, inte jag heller egentligen, och jag gick in i vecka 12 i torsdags..

• Pluttemor

Villsågärna: pollen e fortfarande besvärande men DAnisen i tråden skrev namnet på pollenmediciner som e bra att ta. Jag brukar i vanliga fall aldrig ta tabletter och mediciner, brukar försöka att härda ut! Men om det fortsätter såhär så tänkt jag be BM skriva ut det till mig

Välkommen Swede

• johjen
    swede skrev 2014-04-20 23:08:08 följande:
    Tack så mycket, Johjen. Har inte riktigt förstått det än bara...

Ja det är svårt att förstå och just nu känner jag inte så mkt men har mått väldigt illa och varit trötta. Är i v 16 och så än känner jag inga sparkar eller liknande då jag är förstföderska.
  • villsågärna38

Hej vänner!! Hur mår ni i solskenet? Här är det bra En del molvärk till och från sista veckan men annars bra. Känner nån enstaka liten svag buff ibland så hoppas allt är bra med bebben. Längtar till RUL men gissar att jag inte är ensam om det Kramar till er alla

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-04-21 12:17:56 följande:
    Hej vänner!! Hur mår ni i solskenet? Här är det bra En del molvärk till och från sista veckan men annars bra. Känner nån enstaka liten svag buff ibland så hoppas allt är bra med bebben. Längtar till RUL men gissar att jag inte är ensam om det Kramar till er alla
    Tror också jag känner det lilla livet. Flera gånger per dag. Svagt såklart. Ibland som kittling och ibland som den typ vänder sig.

Fått mer och mer vadkramper på nätterna nu...

Ligamenten gör ont ibland med när man vänder sig i sängen eller sträcker på sig. Har de iofs gjort i flera veckor. Kände inget sånt alls med dottern, men hörde alla andra prata om det då.

Väntar på att jag skall återhämta mig psykiskt. Annars är det toppen här!
  • johjen

Känner ingenting alls av bebis och när jag gjorde kub sa de att det kan dröja till vecka 20 innan man känner något. När kände ni andra med första barnet?

Haft en fin påsk! Ångest nu inför en jobbig vecka med jobbiga möten med prestationskrav och tjänsteresa till norra Sverige samt begravning på fredag för svärfar.. Usch vill helst bara fortsätta vara ledig, orkar inte känna pressen. Ska ge mig ut på promenad med hunden nu och njuta av den fina kvällen!

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-21 18:38:41 följande:
    Tror också jag känner det lilla livet. Flera gånger per dag. Svagt såklart. Ibland som kittling och ibland som den typ vänder sig. Fått mer och mer vadkramper på nätterna nu... Ligamenten gör ont ibland med när man vänder sig i sängen eller sträcker på sig. Har de iofs gjort i flera veckor. Kände inget sånt alls med dottern, men hörde alla andra prata om det då. Väntar på att jag skall återhämta mig psykiskt. Annars är det toppen här!

Usch va jobbigt med vadkramper!! Magnesium? Jo känner också av ligamenten och nu ikväll även lite foglossning. Hoppas att du snart återhämtar dig psykiskt. Förstår att det måste vara tufft! Så bra att du blev sjukskriven!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015