• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Tack för era svar då slipper jag vara orolig! Man är ju livrädd att göra något knas! Konstigt har inte varit sjuk på 4 år idag fick jag ont i halsen! Kan ju knappast ha något att göra med att jag slutat med Folsyra men knasigt sammanträffande :)

• Redan47

Finns ingen anledning att sluta med folsyra. Det är viktigt att äta mer folsyra även under amning. MINST 500 rek sv nordiska rådet under grav och amning. Svensk MVC tycks inte vara helt pålästa. dessutom finns det mycket andra fördelar för kroppen att få extra tillskott av folsyra, ex motverkat grått hår ;), minnet, överhuvud taget åldringsprocesser och cellbildning i kroppen och hjärnan där folsyra har stor betydelse. Men det finns forskning att läsa om detta. till och med svensk sådan....  Jag äter alltid 800 folsyra. Just nu under ÄD behandling äter jag 5000mg. 

• Lyckostjärna

Jag har 200 i mitt val kvinna och åt extra folsyra 500 nu tills igår min BM sa att det bara är viktigt första 12 veckor för att förebygga ryggmärgsbråck på barnet! Jag äter gärna inte tabletter i onödan i min graviditet då inte all forskning är klar! Se bara vad dom har kommit fram till att paracetamol kan ge barn ADHD?? Helt sinnes ju!!

• Lillebrorsfaster

Jag planerar att fortsätta med ACOs gravid, två tabletter om dagen resten av graviditeten. Men jag tycker bara man ska göra det som känns rätt och bra, sunt förnuft måste vara ett vinnande koncept! När min svägerska fick sina barn i början av 2000-talet rekommenderades inte folsyra, hon hade hört i Spanien att man skulle äta det, men barnmorskor i Sverige rådde då inte till det. Hon åt till slut inte. Och det gick ju uppenbarligen bra... Jag vet inte? Känner mest att det finns så mycket forskning hit och dit, och fram och tillbaka att iaf jag blir förvirrad ;)

• Lyckostjärna

Ja verkligen lillebrorsfaster! Jag fick en helt frisk son för 12 år sedan och åt inte EN ENDA tablett folsyra under hela graviditeten!!!

• Bell13
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-16 19:30:18 följande:

Välkommen bell13! Håller tummarna inför ditt VUL!

Tack så mycket. Hoppas det finns åtminstone 1 liten krabat där inne.
  • Linblå
    Bell13 skrev 2014-04-17 06:23:19 följande:
    Tack så mycket. Hoppas det finns åtminstone 1 liten krabat där inne.
    Jag hoppas på två på mitt ul i nästa vecka ;)
  • Jenkis
    Redan47 skrev 2014-04-16 20:57:29 följande:
    Finns ingen anledning att sluta med folsyra. Det är viktigt att äta mer folsyra även under amning. MINST 500 rek sv nordiska rådet under grav och amning. Svensk MVC tycks inte vara helt pålästa. dessutom finns det mycket andra fördelar för kroppen att få extra tillskott av folsyra, ex motverkat grått hår ;), minnet, överhuvud taget åldringsprocesser och cellbildning i kroppen och hjärnan där folsyra har stor betydelse. Men det finns forskning att läsa om detta. till och med svensk sådan....  Jag äter alltid 800 folsyra. Just nu under ÄD behandling äter jag 5000mg. 
    Vi har uppenbarligen två läger här inne då och man gör ju som man själv vill. Det är viktigast!

Själv äter jag:
    Folsyra
    Omega3
    D-vitamin
    Zink
    Magnesium
    Nyponpulver
    Lactobacillus Plantarum
    Vanliga gravidvitaminer

Så ni ser ju själva vilket läger jag tillhör Försöker motverka en ny missbildning, därav lite extra av vissa saker.
  • Bell13
    Linblå skrev 2014-04-17 08:13:22 följande:
    Jag hoppas på två på mitt ul i nästa vecka ;)
    Jag gjorde gravtest clearblue m veckoindikator och det visade rätt vecka så jag är säker på att jag nog bara har en baby. Håller tummarna för att det är två i din mage.
  • Pluttemor
    Bell13 skrev 2014-04-17 14:50:49 följande:
    Jag gjorde gravtest clearblue m veckoindikator och det visade rätt vecka så jag är säker på att jag nog bara har en baby. Håller tummarna för att det är två i din mage.
    Grattis Bell13

Glad påsk på er allihopa! {#emotions_dlg.flower}
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015