• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-11 18:57:17 följande:
    Detsamma!! Vi åker på semester imorgon bitti. Tillbaka nästa helg. Ha det så bra allihop!! Kram

Hoppas ni får en fantastisk semester! Kram
  • johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-12 05:46:22 följande:
    Trevlig helg pluttemor! Och ha en underbar resa villsågärna!

Förstår precis vad du menar helisa, Gud va kul! SÅ skönt att äntligen få göra en sån grej för ens egen skull! - lycka till! (Jag är så obotligt trött på att köpa grejer åt allas ungar som fullkomligen har regnat över oss de senaste 2 åren - får man känna så?! De är ju fantastiskt söta allihopa! Men nu vill jag att det ska bli vår tur!!!)

Känner verkligen igen mig! Är ju 38 år och enda sedan vi i mitt tjejgäng fyllde 30 har ungarna trillat in och ett tag hade jag ett förråd av saker hemma som jag kunde ge bort på dop, kalas eller julklapp. Tänk att det snart är min tur! Började kolla på vagn igår lite försiktig eftersom vi bor på landet och vi behöver en rejäl terräng vagn som vi kan gå i skogen med på små stigar och över stock och sten.. Vågar inte köpa något än men titta runt är ju gratis!
  • johjen
    Helisa skrev 2014-04-11 22:32:58 följande:
    Härligt att det gick bra!

Ja det var så skönt att få det sagt!
  • johjen

Hoppas ni får en fin helg allihop! Har ätit en långfrukost och varit ute på promenad med hunden. Lite senare åker vi ner till stan för att göra några ärenden och sen blir det fest hos kompisar ikväll. Känner mig ganska normal idag, inte illamående eller för trött och det ska bli kul att träffa lite vänner, det var ett tag sedan. Nu är det ju officiellt att jag är gravid så skönt att slippa smussla och ljuga.

Kram på er!

• tusa
    Pluttemor skrev 2014-04-11 18:47:28 följande:
    Trevlig helg på er alla underbara!
    Detsamma! Solig
    villsågärna38 skrev 2014-04-11 18:57:17 följande:
    Detsamma!! Vi åker på semester imorgon bitti. Tillbaka nästa helg. Ha det så bra allihop!! Kram
    Åh, vad avis jag är!! Ha en fantastisk resa {#emotions_dlg.flower}

• tusa
    johjen skrev 2014-04-12 10:01:30 följande:
    Hoppas ni får en fin helg allihop! Har ätit en långfrukost och varit ute på promenad med hunden. Lite senare åker vi ner till stan för att göra några ärenden och sen blir det fest hos kompisar ikväll. Känner mig ganska normal idag, inte illamående eller för trött och det ska bli kul att träffa lite vänner, det var ett tag sedan. Nu är det ju officiellt att jag är gravid så skönt att slippa smussla och ljuga.

Kram på er!
    Låter som en perfekt lördag! Skönt att du är så avslappnad och pigg nu Johjen Solig
  • tusa
    Helisa skrev 2014-04-11 22:42:02 följande:
    I morgon ska jag på barnloppis! Inte för att följa med någon annan utan för att VI ska få barn! Jippi! Halvt ofattbart!  Gravid Baby
    Jag köper nog inga stora grejer. Har inte skaffat mig koll på prisläget än och inte satt mig in i vilka märken och modeller som är bäst. Men kanske kommer jag hem med lite kläder.
    Vilken känsla! Din tur...Solig
  • Jenkis
    {#emotions_dlg.flower} Grattis till lyckade KUB! {#emotions_dlg.flower}

Lelle! Det finns annan hjälp att få med bättre tabletter! Sånt man ger till cancerpatienter kan ges om man typ inte får behålla något.

Tusa! Har ni lyckats höra hjärtat ännu med stetoskopet? Köpte ett idag, men det gick inte att höra. Knappt att jag kunde höra mitt eget Mitt inre låter som en motorväg och det krävs nog ett tränat öra för att urskilja... + att om man håller i stetoskopet hör man sin egen puls från handen typ.

Mammakläder, hämtat paketet från Asos idag. Tycker att allt var ok för de pengar jag gav. Köpte två bas-t-shirts, en ärmlös topp med lite finare fall och två klänningar. Bastopparna var just nu förstora över magen, men det är ju bara bra. Det är inte sommar ännu. Klänningarna var bra, framförallt den ena och den ärmlösa skapelsen föll väl inte lika snyggt på mig som på modellen, men ok ändå. Ena bastoppen hade dock en halsringning som jag inte gillade (typ båtringning) och jag förstår inte varför jag missade det när jag beställde? Så inget i retur alltså. Färger såg ut som på bilden och leveransen kom när det var sagt. Kan rekommenderas!
  • linnea83

Håller mig i bakgrunden..Fått ett par pytteblödningar kl 2 de 2 senaste nätterna.Såklart orolig men försöker tänka att allt är lugnt ändå..Officiell testdag idag och testen är väldigt positiva trots att jag bara hållt mig  1,5 timme.Imorgon åker vi till Thailand i 3 veckor =).Så jag önskar er alla bra dagar!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015