• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-11 16:43:35 följande:
    Hon tog det bra chefen, när jag berättade för henne att jag var gravid precis! Hon blev lite skraj att jag skulle säga upp mig men lugnad att jag bara var gravid Att man kan oroa sig så för någons reaktion!
    Sen uppskattade hon att jag berättade så tidigt eftersom det är ca 6 mån kvar så vi hinner planera. Vi ska dock vänta med att berätta för mina uppdragsgivare innan vi har en plan. Så blir några veckor till att inte säga ngt  på min dagliga arbetsplats....

Va skönt att höra att det gick bra!! Ja va fånig man kan vara ibland, oroa sig i onödan. Känner igen mig Kram
  • Lillebrorsfaster

Hon tog det bra chefen, när jag berättade för henne att jag var gravid precis! Hon blev lite skraj att jag skulle säga upp mig men lugnad att jag bara var gravid Att man kan oroa sig så för någons reaktion!

Sen uppskattade hon att jag berättade så tidigt eftersom det är ca 6 mån kvar så vi hinner planera. Vi ska dock vänta med att berätta för mina uppdragsgivare innan vi har en plan. Så blir några veckor till att inte säga ngt  på min dagliga arbetsplats....

Skönt! Ofta är det nog så - att man oroar sig i onödan. Jag oroar mig inte för min chef faktiskt, hon har själv gått igenom ivf för att få första barnet (sen fick hon tre till av bara farten ;) Men hon om någon vet hur det är att kämpa för det, så det ska mest bli kul att berätta för henne... Hon är väldigt öppen med att de fick göra så, så alla vet liksom om det på arbetsplatsen...
  • Helisa

Hon tog det bra chefen, när jag berättade för henne att jag var gravid precis! 

Härligt att det gick bra!
  • Helisa
    lelle75 skrev 2014-04-11 15:17:05 följande:
     Jag är sjukskriven, jag klarar knappt att resa mig ur sängen så det hade aldrig gått och jobba med det här. Kram
    Hoppas det snart går över! Du förtjänar lindring! Nalle
  • Helisa

I morgon ska jag på barnloppis! Inte för att följa med någon annan utan för att VI ska få barn! Jippi! Halvt ofattbart!  Gravid Baby
    Jag köper nog inga stora grejer. Har inte skaffat mig koll på prisläget än och inte satt mig in i vilka märken och modeller som är bäst. Men kanske kommer jag hem med lite kläder.

• Lillebrorsfaster

Trevlig helg pluttemor! Och ha en underbar resa villsågärna!

Förstår precis vad du menar helisa, Gud va kul! SÅ skönt att äntligen få göra en sån grej för ens egen skull! - lycka till! (Jag är så obotligt trött på att köpa grejer åt allas ungar som fullkomligen har regnat över oss de senaste 2 åren - får man känna så?! De är ju fantastiskt söta allihopa! Men nu vill jag att det ska bli vår tur!!!)

• Danisen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-12 05:46:22 följande:
    Trevlig helg pluttemor! Och ha en underbar resa villsågärna!

Förstår precis vad du menar helisa, Gud va kul! SÅ skönt att äntligen få göra en sån grej för ens egen skull! - lycka till! (Jag är så obotligt trött på att köpa grejer åt allas ungar som fullkomligen har regnat över oss de senaste 2 åren - får man känna så?! De är ju fantastiskt söta allihopa! Men nu vill jag att det ska bli vår tur!!!)

Känner precis likadant men allas barn som ja, som du säger regnat in. Nu är det allas vår tur här i denna tråden kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015