• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-11 08:35:48 följande:
    Usch vad jobbigt det låter lelle75!! Har du testat Coca Cola? Jag spydde inte men måde fruktansvärt illa och kände mig bakis i sisådär 6-7 veckor och det var illa nog tyckte jag! Cola, smårgosrån, digestive var det som funkade för mig.. Går in i vecka 15 idag - hurra!! Ett halvår kvar nu då? Hoppas allt går bra framöver också.. Ska snart ha samtal med min chef och berätta om min tillstånd.. blir via telefon eftersom vi sitter på två olika orter.. Så nervös, vet inte varför egentligen då jag har all rätt atta vara gravid men ändå jobbigt på något sätt. Hoppas ni alla får en fin fredag! Kram

Lycka till med chefen!! Har hon barn själv? Kram
  • tusa
    johjen skrev 2014-04-11 08:35:48 följande:

Usch vad jobbigt det låter lelle75!! Har du testat Coca Cola? Jag spydde inte men måde fruktansvärt illa och kände mig bakis i sisådär 6-7 veckor och det var illa nog tyckte jag! Cola, smårgosrån, digestive var det som funkade för mig..

Går in i vecka 15 idag - hurra!! Ett halvår kvar nu då? Hoppas allt går bra framöver också..

Ska snart ha samtal med min chef och berätta om min tillstånd.. blir via telefon eftersom vi sitter på två olika orter.. Så nervös, vet inte varför egentligen då jag har all rätt atta vara gravid men ändå jobbigt på något sätt.

Hoppas ni alla får en fin fredag!

Kram

V.15 redan!? Grattis!! {#emotions_dlg.flower}

Det går nog bra med chefen och ja, släpp det där dåliga samvetet mot jobbet nu!! Flört Nu är det ju DIN tid Solig
  • tusa
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 20:17:00 följande:

Usch och fy va jobbigt!!!
    Ja, det var det!! Kunde aldrig njuta av gravven då, å ena sidan, men å andra var det kanske därför jag inte oroade mig för just det, fanns ingen plats för mer oro liksom Tungan ute..men hann ju heller inte förstå/ställa in mig mentalt på fl och att bli mamma så hade en mardrömsförlossning och sedan postnatal depression så "missade" hela sonens babytid...har bara sporadiska minnen från hans första år faktiskt, så denna gången kommer ALLT bli annorlunda!! Cool

Kommer liksom ta revange nu och ser fram emot att få göra allt detta "på riktigt" äntligen!! {#emotions_dlg.flower} Känns verkligen som om detta är första gången för mig, förutom att jag ju vet hur babysparkar känns innifrån, DET minns jag tydligt och likadant med känslan när mjölken rinner till, det kan jag känna bara jag tänker på det ännu! En mycker speciell och härlig känsla Solig
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-04-11 10:48:36 följande:
    Ja, det var det!! Kunde aldrig njuta av gravven då, å ena sidan, men å andra var det kanske därför jag inte oroade mig för just det, fanns ingen plats för mer oro liksom ..men hann ju heller inte förstå/ställa in mig mentalt på fl och att bli mamma så hade en mardrömsförlossning och sedan postnatal depression så "missade" hela sonens babytid...har bara sporadiska minnen från hans första år faktiskt, så denna gången kommer ALLT bli annorlunda!!  Kommer liksom ta revange nu och ser fram emot att få göra allt detta "på riktigt" äntligen!!  Känns verkligen som om detta är första gången för mig, förutom att jag ju vet hur babysparkar känns innifrån, DET minns jag tydligt och likadant med känslan när mjölken rinner till, det kan jag känna bara jag tänker på det ännu! En mycker speciell och härlig känsla 

Oj, oj vad du varit med om. Mardrömsförlossning och depression låter ju fruktansvärt jobbigt. Hoppas verkligen att det blir annorlunda denna gång. Vågar du föda vaginalt denna gång eller ska du göra ks? Kram
  • tusa
    villsågärna38 skrev 2014-04-11 11:21:38 följande:

Oj, oj vad du varit med om. Mardrömsförlossning och depression låter ju fruktansvärt jobbigt. Hoppas verkligen att det blir annorlunda denna gång. Vågar du föda vaginalt denna gång eller ska du göra ks? Kram
    Ja, det blir det ALLT är annorlunda nu! Ska självklart föda vanligt, var skulle revanchen annars vara? KS får man ju inte välja ändå? Skulle verkligen bli jättebesviken om det skulle sluta med akut KS.. Rynkar på näsan
  • tusa
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-11 11:41:43 följande:
    Fast jag har en bekant som fått föda med kejsarsnitt pga förlossningsskräck...
    Ja, det går att få igenom om man verkligen vill, men man har ju inte ett fritt val och får inte om det inte finns anledning till det och man måste gå till kurator först för att försöka komma över skräcken i första hand osv... Man får ju aldrig bara komma och säga att "jag känner inte riktigt för att föda, kan ni plocka ut istället tack!" ...fast det finns ju många som tycker att det borde vara så. Har ingen uppfattning gällande det alls, men personligen skulle jag aldrig välja det i 1a hand hur som Cool
  • Pluttemor

min vännina fick oxå föda KS pga förlossningsrädsla.. det var hennes första barn, hennes andra vet jag inte hur det kommer att bli med, om hon får föda vanligt eller inte. 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-11 07:46:53 följande:
    Då förstår jag med apparaten lyssnar man mycket tidigare

Lycka till danisen! Kram

Tack snälla du
  • tusa
    Danisen skrev 2014-04-11 12:48:44 följande:

Tack snälla du
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015