• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lelle75
    Irma01 skrev 2014-04-10 15:50:37 följande:

Hej!

Jag hade FET den18/12 och de räknade vecka 0 från den29/11.Det var en 5 dagars blastocyt.

Så om jag räknar för dig borde det vara 11 februari som borde räknas som start? Fast med tanke på hur dåligt jag har varit på att räkna på sistone ska du nog intelita helt på det där...

Var bor du? Det är rätt skönt om möjligt att ha en BM som kan lite om ÄD. Om du bor i Stockholms region kan jag vart rekommendera BBstockholm barnmorskor.

Hoppas du mår snart bättre. Kram!
    Tack snälla, BB Stockholm ligger dem i Danderyd? Har redan skrivit in mig men det kanske går att byta, ngn speciell barnmorska som du rekommenderar? Kram 
  • Lyckostjärna

TACK för alla grattis! Gråter nu p g a era fina inlägg! Ni är alla så fina och snälla här!! Tack!! Ja vi har RUL 27 maj då ska vi fråga kön också! Vi ska träffa dr 28 maj och planera förlossning! Vi ska ha planerat snitt då jag fick akut förra och det vill jag inte gå igenom igen! Känns som att ALLT går så fort helt plötsligt! Jag kan hålla med alla här att alla mina bh har blivit försmå hihi i-landsproblem! Fick H-kupa sist jag ammade! Har DD-kupa i normala fall:) kram till er alla och TACK för erat enorma stöd!!!

• Pluttemor

Oj vad det skrivs i tråden när man är borta några timmar. Har varit på tjänsteresa hela dagen sen kl 5 på morgonen har dock ändå hittat luckor att titta in här!

Hoppas att alla mår bra

Danisen: klart att det kommer vara ett hjärta där vilken vecka är du i? Konstigt att lyssna på hjärtat så tidigt. Min BM sa att man börjar att lyssna på hjärtat efter RUL

Jag har lagt in bilder i mitt galleri i mappen som heter lilla hjärtat om någon vill se våra två bilder från KUB.

• Irma01

Lelle 75,

Det finns flera: på Riddargatan (bb stockholm city), gamla stan (Skeppsbron), på söder också. Deras hemsida är www.bbstockholmfamily.se
    Min heter Ann Sofie, och jag trivs bra med henne, de flesta där verkar bra och på hemsida pratar de om både IVF och ÄD vilket kändes bra tyckte jag.
    Kram!

• Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-10 16:54:26 följande:
    Oj vad det skrivs i tråden när man är borta några timmar. Har varit på tjänsteresa hela dagen sen kl 5 på morgonen har dock ändå hittat luckor att titta in här!

Hoppas att alla mår bra

Danisen: klart att det kommer vara ett hjärta där vilken vecka är du i? Konstigt att lyssna på hjärtat så tidigt. Min BM sa att man börjar att lyssna på hjärtat efter RUL

Jag har lagt in bilder i mitt galleri i mappen som heter lilla hjärtat om någon vill se våra två bilder från KUB.

Jag är i v.12 (11+1) idag, min bm sa att vi skulle lyssna på det nu på måndag iaf. Varför skulle det vara konstigt? Tror att hon kan sitt jobb . Håller tummarna för att det är ett hjärta som slår ordentligt.
  • lelle75
    Irma01 skrev 2014-04-10 16:56:10 följande:
    Lelle 75,

Det finns flera: på Riddargatan (bb stockholm city), gamla stan (Skeppsbron), på söder också. Deras hemsida är www.bbstockholmfamily.se
    Min heter Ann Sofie, och jag trivs bra med henne, de flesta där verkar bra och på hemsida pratar de om både IVF och ÄD vilket kändes bra tyckte jag.
    Kram!
    Tack, jag hittade. Kom in på fel sida först, är så borta. Tack snälla, får överväga detta :) Kram
  • tusa
    lisa första försöket skrev 2014-04-10 16:06:01 följande:
    Säger hej till alla här i tråden!
    Brukar hänga i Riga tråden, trevlig läsning här.
    Kram Lisa
    v27+6 idag
    Hej Solig
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 10:22:56 följande:

Låter härligt!! Ja det var säkert bebisen Underbart!! Fjärilar och fjädersmekning tycker jag det känns som i början. Har känns några ggr redan den här grav men förra gången kände jag första gången i samma vecka som dig ungefär. Var en sån lyckokänsla!!! Mysigt att bara vara hemma och mysa och pyssla. Du har ju kommit så långt nu att det är dags att börja boa lite och planera inköp osv. Mysigt!!! Har du börjat fundera på förlossningen ännu? Kram

Kan man inte flyga tills en månad innan? Planerar att överraska sambon som fyller 40 i sommar med en weekend i London mitten på juli och då har jag lite mer än 2 och halv månad kvar..
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 12:18:23 följande:
    Hm... Provade precis min bikini!! Brösten höll på att trilla ur och jag ser lönnfet ut, helt utan midja men ingen bebismage ännu. Nåväl, jag vet ju att jag är gravid iaf men kommer väl inte känna mig skitsnygg vid poolen direkt, he, he Men man ska ju inte sola då man är gravid (kan få fula pigmentförändringar och fläckar) så jag får satsa på snygga stramdklänningar och tunikor istället!!

Du kommer vara jättefin! Skönt att slippa pressa och kunna ligga under parasol och läsa böcker..
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-10 19:25:21 följande:
    Kan man inte flyga tills en månad innan? Planerar att överraska sambon som fyller 40 i sommar med en weekend i London mitten på juli och då har jag lite mer än 2 och halv månad kvar..

De flesta flygbolag får man flyga med till v 36 men hemförsäkringen brukar inte täcka sjukvård mer än till v 28 så då måste man ha extra försäkring. Jag födde i v 36 sist också så jag vill inte flyga efter v 28. Men det är ju individuellt hur man vill göra. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015