• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa
    johjen skrev 2014-04-10 19:25:21 följande:

Kan man inte flyga tills en månad innan? Planerar att överraska sambon som fyller 40 i sommar med en weekend i London mitten på juli och då har jag lite mer än 2 och halv månad kvar..
    Jag fick inte flyga hem till Sverige 1/4 då jag hade BF 15/5.

(Fick byta 3 tåg och sedan ta färjan över natten till Gbrg och så tåg igen till Sthm...ensam och höggravid med allt pick och pack jag ägde Obestämd Sov i 3 dagar när jag kom fram!!)
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-10 19:26:45 följande:
    Du kommer vara jättefin! Skönt att slippa pressa och kunna ligga under parasol och läsa böcker..

Tack!!
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-10 17:13:56 följande:
    Jag är i v.12 (11+1) idag, min bm sa att vi skulle lyssna på det nu på måndag iaf. Varför skulle det vara konstigt? Tror att hon kan sitt jobb . Håller tummarna för att det är ett hjärta som slår ordentligt.

Det är nog inget konstigt. Brukar gå bra att lyssna från v 13 ca vad jag förstått. Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-04-10 18:55:47 följande:
    Tack, jag hittade. Kom in på fel sida först, är så borta. Tack snälla, får överväga detta :) Kram

Vet ju inte var du bor men Mama Mias barnmorskor är också vana vid ivf/ÄD så du kan även kolla www.mamamia.se (Vilken mvc du går på har sen inget att göra med var du tänket föda då det är fritt vårdval. ) Kram
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-04-10 20:04:27 följande:
    Jag fick inte flyga hem till Sverige 1/4 då jag hade BF 15/5. (Fick byta 3 tåg och sedan ta färjan över natten till Gbrg och så tåg igen till Sthm...ensam och höggravid med allt pick och pack jag ägde  Sov i 3 dagar när jag kom fram!!)

Usch och fy va jobbigt!!!
  • villsågärna38
    lisa första försöket skrev 2014-04-10 16:06:01 följande:
    Säger hej till alla här i tråden! Brukar hänga i Riga tråden, trevlig läsning här. Kram Lisa v27+6 idag

Välkommen hit
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 20:13:36 följande:
    Det är nog inget konstigt. Brukar gå bra att lyssna från v 13 ca vad jag förstått. Kram

Tack jag går in i v.13 nästa onsdag så 2 dagar innan kan man hoppas på att det går att lyssna kram
  • Pluttemor

Danisen: konstigt e kanske fel utryckt men ovanligt att börjar lyssnar så tidigt. För min BM sa att i regel brukar man börja lyssna regelbundet vid besöken efter RUL. Jag frågade själv om man kunde lyssna då jag var i vecka 11-12 och då sa hon att dom helst inte gör det för fostret kan ligga i positioner att man inte hör hjärtljuden och därför vill man inte skapa oro för mamman men det går säkert helt utmärkt att lyssna på hjärtat och dom kanske har en sån där apparat som fångar upp hjärtljuden från vecka 13 istället för den där gammalmodige tratt saken hoppas att det går bra

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-10 20:53:49 följande:
    Danisen: konstigt e kanske fel utryckt men ovanligt att börjar lyssnar så tidigt. För min BM sa att i regel brukar man börja lyssna regelbundet vid besöken efter RUL. Jag frågade själv om man kunde lyssna då jag var i vecka 11-12 och då sa hon att dom helst inte gör det för fostret kan ligga i positioner att man inte hör hjärtljuden och därför vill man inte skapa oro för mamman men det går säkert helt utmärkt att lyssna på hjärtat och dom kanske har en sån där apparat som fångar upp hjärtljuden från vecka 13 istället för den där gammalmodige tratt saken hoppas att det går bra

Jag har aldrig lyssnat med tratt (jo en gång förresten, lite på kul) utan där jag går har de ett litet "ekolod". Då funkar det bra att lyssna från v13 ca. Man får höra i högtalare. Hjärtat låter som en liten galopperande ponny Men nu när det är barn nr 2 så ska jag inte till min bm förrän efter RUL om det inte händer nåt speciellt. Alla mina prover såg så bra ut och jag känner inget speciellt behov heller. Var annorlunda första gången. Kram
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-10 20:53:49 följande:

Hon har en vit elektrisk apparat . Det var en bonus för mig eftersom jag ska göra 2st glukosbelastningar så ville hon vara snäll. Då belastnings sörjan ska vara hemsk Så dem brukar inte göra det nu tror jag. Men jag är glad att få höra
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015