• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-10 10:00:33 följande:
    Åh va härligt med en resa! Nej vi blir hemma, har inplanerad resa först i juli...känns långt dit.. Ja solen skiner och jag ska ta mig en långpromenad och jobba i eftermiddag, sen blir det AW (med tillhörande bortförklaringar om varför jag inte dricker vin, är inte den som tackar nej annars, vad säger ni - eller har sagt - i sådana situationer?)! Njut av din resa! Blir lite avundsjuk! :)

Låter härligt med promenad och resa i juli Jag kan inte flyga längre då så vi passar på nu ist. Jag har tagit ett glas vin och låtsats som ingenting. Munnat utan att dricka och sen i smyg hällt ut lite, ha, ha!! Ingen som märkt nåt alls. Om man inte dricker så behöver man ju en bra ursäkt, köra bil kanske? Annars anar nog många. När har ni tänkt berätta? Vi har berättat för alla nu efter KUB. Går det åt skogen nu så känns det ändå lika bra att folk vet så vi kan få stöd. Men var hemlighetsfulla innan Kub, bara familj och bästisar som visste då. Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-04-10 10:15:59 följande:
    Vad härligt både med att du mår bättre och med semester Här mås det bara fint, igår kväll kände jag nog bebisen för första gången, kändes som fjärrilar i magen Vi blir hemma till Påsk, ska passa på och ta det lugnt, ta hand om tomten lite och träna lillhunden! Bara göra saker jag gillar, och att börja läsa på om FK, försöka beställa barnvagnen från Holland osv... Tiden lär gå fort! Hoppas ni får en härlig o solig semester!
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-10 10:00:33 följande:
    Åh va härligt med en resa! Nej vi blir hemma, har inplanerad resa först i juli...känns långt dit.. Ja solen skiner och jag ska ta mig en långpromenad och jobba i eftermiddag, sen blir det AW (med tillhörande bortförklaringar om varför jag inte dricker vin, är inte den som tackar nej annars, vad säger ni - eller har sagt - i sådana situationer?)! Njut av din resa! Blir lite avundsjuk! :)
    Det där med alkohol är inte lätt...Kan du inte se till att du måste köra efter AW därför kan du inte dricka, eller att du gick huvudvärk förra gången du drack vin och att en kompis föreslog att ta en paus i en månad och sedan dricka ekologiska viner (har en kompis som gjorde så på riktigt, för de kom på att detvar de olika tillsatster i vinet som gav honom huvudvärk)...

Låter härligt!! Ja det var säkert bebisen Underbart!! Fjärilar och fjädersmekning tycker jag det känns som i början. Har känns några ggr redan den här grav men förra gången kände jag första gången i samma vecka som dig ungefär. Var en sån lyckokänsla!!! Mysigt att bara vara hemma och mysa och pyssla. Du har ju kommit så långt nu att det är dags att börja boa lite och planera inköp osv. Mysigt!!! Har du börjat fundera på förlossningen ännu? Kram
  • Krvik

Grattis Lyckostjärna! :) Härligt!

Kul att känna Bebis, Irma! Visst blir det mer på riktigt?

Jag brukar ha jour var fjärde-femte vecka eller så, så alla var vana vid att jag drack ginger ale eller fruktdrinkar
    då och då. Skönt när man kunde berätta, dock.

v29, BF 27/6 -14
  • Lillebrorsfaster

Villsågärna och Irma, tack för tips! Jag tror jag kommer ta bilen och försöka skylla på det... Även fast jag egentligen inte behöver och för att de är vana vid att jag ser till att inte ha bil för att kunna ta ett glas vin..vi får se hur det går? ;) Krvik, önskar jag hade jour, en smidig bortförklaring! 

Vi berättar också efter kubet, då är vi i vecka 12+6. Men eftersom det gick åt h-e på kuben sist, det var då MA:t upptäcktes, så vågar vi inte andas om detta förrän dess. Känns inte riktigt på riktigt förrän då. Tyvärr.. Även om jag är jätteglad över att vi fick se den lille i tisdags, det känns onekligen väldigt lovande!'

• villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-10 11:22:58 följande:
    Villsågärna och Irma, tack för tips! Jag tror jag kommer ta bilen och försöka skylla på det... Även fast jag egentligen inte behöver och för att de är vana vid att jag ser till att inte ha bil för att kunna ta ett glas vin..vi får se hur det går? ;) Krvik, önskar jag hade jour, en smidig bortförklaring!  Vi berättar också efter kubet, då är vi i vecka 12+6. Men eftersom det gick åt h-e på kuben sist, det var då MA:t upptäcktes, så vågar vi inte andas om detta förrän dess. Känns inte riktigt på riktigt förrän då. Tyvärr.. Även om jag är jätteglad över att vi fick se den lille i tisdags, det känns onekligen väldigt lovande!'

Förstår precis!! Bra plan tycker jag. Vi har varit i samma sits som er och då blir liksom kuben en magisk gräns. Vi bad vår bm kolla och säga att hjärtat slog med en gång då hon gjorde vår kub. Var ändå det vi oroade oss mest för, att bebben inte skulle leva. Men nu tror jag att det kommer att gå bra för er. Att ni såg bebben i tisdags är ju ett jättebra tecken Kram
  • Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 11:46:33 följande:

Förstår precis!! Bra plan tycker jag. Vi har varit i samma sits som er och då blir liksom kuben en magisk gräns. Vi bad vår bm kolla och säga att hjärtat slog med en gång då hon gjorde vår kub. Var ändå det vi oroade oss mest för, att bebben inte skulle leva. Men nu tror jag att det kommer att gå bra för er. Att ni såg bebben i tisdags är ju ett jättebra tecken Kram
    Skönt - även fast jag inte önskar någon det som hände - att inte vara ensam i situationen, det stärker så mycket på något sätt tycker jag. Ingen av mina vänner har fått missfall på det sättet, en har fått i v6 och blödde då, men för alla andra går bara graviditet efter graviditet som på räls. Och de tycker att "jag ska ta det lugnt och slappna av": Inte så jäkla lätt efter ofrivillig barnlöshet och missfall.. Även om jag vet att de vill väl.. Ja jag hoppas verkligen att du har rätt, att det går bra denna gång! Det känns bra. Men är så rädd för att riktigt hänge mig åt känslan så att säga.. Jag vet inte? Blir man någonsin lugn?! ;) Kram!
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-10 11:53:17 följande:
    Skönt - även fast jag inte önskar någon det som hände - att inte vara ensam i situationen, det stärker så mycket på något sätt tycker jag. Ingen av mina vänner har fått missfall på det sättet, en har fått i v6 och blödde då, men för alla andra går bara graviditet efter graviditet som på räls. Och de tycker att "jag ska ta det lugnt och slappna av": Inte så jäkla lätt efter ofrivillig barnlöshet och missfall.. Även om jag vet att de vill väl.. Ja jag hoppas verkligen att du har rätt, att det går bra denna gång! Det känns bra. Men är så rädd för att riktigt hänge mig åt känslan så att säga.. Jag vet inte? Blir man någonsin lugn?! ;) Kram!

Nä lugn blir man aldrig! Inte när bebisen kommit heller, då börjat ju oron på riktigt! Men man kan slappna av och njuta mer av känslan. Våga känna glädje. Vi gjorde det efter RULet sist. Då gick jag ut och köpte bebiskläder. Vågade inte köpa nånting innan dess. Den här gången har vi börjat njuta och slappna av redan efter kuben. Ta en dag i taget och se det som att ert agerande är helt normalt utifrån vad ni varit med om. De som inte varit där kan aldrig förstå. Stora kramar och tummar!!
  • villsågärna38

Hm... Provade precis min bikini!! Brösten höll på att trilla ur och jag ser lönnfet ut, helt utan midja men ingen bebismage ännu. Nåväl, jag vet ju att jag är gravid iaf men kommer väl inte känna mig skitsnygg vid poolen direkt, he, he Men man ska ju inte sola då man är gravid (kan få fula pigmentförändringar och fläckar) så jag får satsa på snygga stramdklänningar och tunikor istället!!

• Irma01

Villsågärna, nej så långt har jag inte riktigt kommit än... Ska träffa BM den 23/4 då lär vi väl prata lite mer om all sånt antar jag!

Det där med att brösten höll på trilla ur känner jag igen, kan knappt ha mina vanliga behå längre!

Tror precis som Lillebrorfaster, du blir snyggast! Du vet ju att det bara strålar om oss gravida kvinnor

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015