• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Irma01
    johjen skrev 2014-04-09 09:22:10 följande:

God morgon alla!

Har också kännt av lite mer illamående igen efter min sjukhusvistelse och när jag kom tillbaka till jobbet var det som att gå in i en vägg av arbetsuppgifter.. Alla tycker synd om mig då jag varit sjuk och svärfar gått bort men ändå upplever jag att mina uppdragsgivare och chef förväntar sig leverans och att jag ska hålla de deadlines som är satta.

Driver ett stort företagsövergripande projekt som går ut på att förändra ett arbetssätt och för in en uppföljningmall och igår när vi hade projektmöte tittade vi på ett nytt förslag som innebär så mycket mer arbete för mig med genomarbetning och förankring i organsiationen då detta rör många olika typer av funktioner. Vi, eller jag som gjort mesta delen av jobbet, var nästa klar med förslag 1 och hade fått ok från 2 olika referensgrupper och sen dök förslag 2 upp och kräver massor av arbete av mig utöver mina andra arbetsuppgifter där kalendern redan är ganska full. Gick in på toa efter mötet och lipade och kände att jag orkar inte och jag vet hur mycket verksamheten behöver detta och ligger på från många olika håll.. ja ja ska sluta gnälla på mitt jobb men just nu vill jag ligga hemma i soffan och bara ta det lugnt, inte vara någon högpresterande maskin!

Sen har jag sådan ångest att berätta för mig chef att jag är gravid vilkte jag planerar göra på fredag. vet att det är min rättighet men jag har bara varit anställd i 6 månader och kan bara tänka mig vad hon eller mina uppdragsgivare kommer att tänka.. Tror att stressen och pressen påverkar mig då jag vaknar på nätterna och grubblar över jobbet och trötthet ihop med stress gör attv jag mår illa på dagarna och inte presterar fullt ut..

Usch känner mig negativ idag och jag borde vara överlycklig för om allt går bra blir jag mamma om ett halvår! Att jobbetv ska få peverka en så. önskar man kunde skaka av sig arbetsdagen när den var slut och kunna njuta av sin lediga tid..

Hoppas ni andra har en bra dag!

Kram

Johjen, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt (. Men försök verkligen att lämna "duktiga tjejen" syndrom ute, det viktigaste är ju din bebis just nu. Du har all rätt att vara gravid, så din chef får helt enkelt acceptera det och lösa problemet! Vet inte om du harberättat för din chef om din situation, men beroende på så kan det hjälpa och öka förståelsen.

Glöm inte att ta det lugnt och andas, precis som villsågärna skrev. Kram på dig!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2014-04-09 09:52:55 följande:

Klart man kan skylla på gravidhjärnan!! Jag lämnade in bilen på service på fel dag i förra veckan. Fick åka dit två dar i rad!! Ha, ha Måste ju va hormonerna eller hur!? Ja illamående är ingen hit, frukosten har kommit upp två dar i rad nu Hoppas snart det ger sig. Är ju i v 15. Kram

Hahaha! Tack, känner mig så mycket mindre ensam Solig

Nej, det där med illamående är inget kul...hoppas verkligen attdet vänder snart {#emotions_dlg.flower}

Kram!

• Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-04-09 10:39:33 följande:
    Lycka till pluttemor! Vi har vårat KUB imorgon kl 08! Jag håller tummarna att vi ALLA i denna lyckotråd får BRA resultat i KUB!!! Kramar
    tack vännen! 

Nervositeten växer i takt med att tiden närmar sig Skäms
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • villsågärna38

Gud vilka hormonsvängningar jag har idag!! Redan gråtit två ggr Hur ska detta sluta? Men kan ju vara cortisonet också, första dagen helt utan. Cortison är ju också ett hormon....

• Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-04-09 11:43:18 följande:
    Gud vilka hormonsvängningar jag har idag!! Redan gråtit två ggr Hur ska detta sluta? Men kan ju vara cortisonet också, första dagen helt utan. Cortison är ju också ett hormon....

Men lilla du! Vad jobbigt! Fast jag kan tycka att det är ganska skönt att gråta  

Men jag förstår att det e jobbigt med humörsvängningarna 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • MissHelena

Oj vad det skrivs här inne =) Över 200 olästa inlägg!!! Får läsa ikapp mig senare.

Jag som innan haft en bra känsla ända från start på detta IVF-försök, har nu dagen innan första VUL (i vecka 7+3) börjat att känna mig helt säker på att det är något fel. Inte nog med det så fick jag brunt gammalt blod på pappret idag på morgonen, jag som inte haft något sådant alls innan.
    Jag vill tänka positivt, och tro att det inte är något farligt. Samtidigt vill jag ställa mig in på att det blir dåliga besked imorgon, så att jag inte bryter ihop totalt.

Känner mig helt förstörd och vet inte vad jag ska ta mig till om jag får dåliga besked imorgon. Orkar bara inte ett missfall till nu. Fick ett på vårt första försök i höstas, men då redan i v5. Det var otroligt tungt då det var första gången någonsin vi lyckats bli gravida. Ska det sluta likadant andra gången vi lyckats???

Nu vill jag bara att det ska bli torsdag så att jag får VUL:et överstökat. 

Ber om ursäkt för mina negativa tankar men jag har ingen annan jag kan dela dem med förutom min man, men han är ju lika orolig han =(

• Linblå

känner igen humörsvängningar. Skällde ut en polare efter noter i går nästan helt utan orsak. Överreagerade på minsta lilla. 

Jag försöker fortfarande dölja graviditeten för kollegor och chef. Räknar ner dagarna till nästa ultraljud och efter det ska chefen få veta. Jag vet ju inte mycket själv om vad som händer där inne än. Men dagarna släpar sig verkligen fram. 

Idag är första dagen på länge som jag inte känner mig trött efter lunchen. Kanske klarar mig från att somna ifrån jobbet en stund på eftermiddagen idag.

• Pluttemor

Tack du med villsågärna. Missade ditt inlägg med dina lyckönskningar. Nu är det mindre än 3 timmar

• Lillebrorsfaster

Det är ok misshelena, det är bara att ösa ur dig här! Önskar jag hade något magiskt tips om hur du ska må bättre! Men jag har inte det..det ÄR jobbigt och skit ibland! Jag hoppas verkligen att det går bra på vulet, skönt att det är imorgon iaf så ni slipper vänta.. Stor kram!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015