johjen skrev 2014-04-09 09:22:10 följande:
God morgon alla!
Har också kännt av lite mer illamående igen efter min sjukhusvistelse och när jag kom tillbaka till jobbet var det som att gå in i en vägg av arbetsuppgifter.. Alla tycker synd om mig då jag varit sjuk och svärfar gått bort men ändå upplever jag att mina uppdragsgivare och chef förväntar sig leverans och att jag ska hålla de deadlines som är satta.
Driver ett stort företagsövergripande projekt som går ut på att förändra ett arbetssätt och för in en uppföljningmall och igår när vi hade projektmöte tittade vi på ett nytt förslag som innebär så mycket mer arbete för mig med genomarbetning och förankring i organsiationen då detta rör många olika typer av funktioner. Vi, eller jag som gjort mesta delen av jobbet, var nästa klar med förslag 1 och hade fått ok från 2 olika referensgrupper och sen dök förslag 2 upp och kräver massor av arbete av mig utöver mina andra arbetsuppgifter där kalendern redan är ganska full. Gick in på toa efter mötet och lipade och kände att jag orkar inte och jag vet hur mycket verksamheten behöver detta och ligger på från många olika håll.. ja ja ska sluta gnälla på mitt jobb men just nu vill jag ligga hemma i soffan och bara ta det lugnt, inte vara någon högpresterande maskin!
Sen har jag sådan ångest att berätta för mig chef att jag är gravid vilkte jag planerar göra på fredag. vet att det är min rättighet men jag har bara varit anställd i 6 månader och kan bara tänka mig vad hon eller mina uppdragsgivare kommer att tänka.. Tror att stressen och pressen påverkar mig då jag vaknar på nätterna och grubblar över jobbet och trötthet ihop med stress gör attv jag mår illa på dagarna och inte presterar fullt ut..
Usch känner mig negativ idag och jag borde vara överlycklig för om allt går bra blir jag mamma om ett halvår! Att jobbetv ska få peverka en så. önskar man kunde skaka av sig arbetsdagen när den var slut och kunna njuta av sin lediga tid..
Hoppas ni andra har en bra dag!
Kram
Johjen, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt
(. Men försök verkligen att lämna "duktiga tjejen" syndrom ute, det viktigaste är ju din bebis just nu. Du har all rätt att vara gravid, så din chef får helt enkelt acceptera det och lösa problemet! Vet inte om du harberättat för din chef om din situation, men beroende på så kan det hjälpa och öka förståelsen.
Glöm inte att ta det lugnt och andas, precis som villsågärna skrev. Kram på dig!