• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lillebrorsfaster

Det gick fantastiskt bra idag! Den sprattlade omkring där inne och hjärtat slog så fint, så fint! :) världens bästa dag! 32 mm, lite större än förväntat vilket gör mig ännu mer nöjd!

• johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-08 11:29:03 följande:
    Det gick fantastiskt bra idag! Den sprattlade omkring där inne och hjärtat slog så fint, så fint! :) världens bästa dag! 32 mm, lite större än förväntat vilket gör mig ännu mer nöjd!

Underbart!!
  • Lyckostjärna

Grattis lillebrorfaster så skönt att höra! Jag är så nervös för KUB på måndag!! Jag känner ingen växtvärk är det kört för mig nu?

• Pluttemor
    grattis!! Helt underbart! 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • villsågärna38

Oh grattis Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-08 11:16:26 följande:
    Hoppas du snart mår bättre! He, he. Jo, den är väl ganska liten. Men felet vi hade förra gången var 1/6000... Så Downs t.ex. känns ju som värsta högrisken i jämförelse 1/1000 generellt på Downs och om man tar alla tre trisomierna och buntar ihop dem blir det en sannolikhet på 1/6000. Då känns det ju bättre, he, he. Det är 1/50 sannolikhet att föda ett barn som inte är helt friskt, trots all fosterdiagnostik vi har tillgång till. För någon som dragit en nitlott på 1/6000 låter ju allt med större sannolikhet än så, mycket såklart. Men jag vet ju att det är jag som "överdriver". Om sex veckor kan vi förhoppningsvis andas ut.

Ja nu spökar det nog lite orostankar hos dig vännen! En av mina bästa väninnor har varit med om något liknande som ni har i bagaget. Hon fick avbryta graviditeten och föda fram en liten flicka med obotligt hjärtfel. Risken för detta var 1/20000. Hon har nu två helt friska barn som kommit efteråt. Inget har visat sig på vare sig kub el RUL så jag tror ni har alla chanser. Sen när det gäller Downs och övriga trisomier är det ju meningslöst att räkna på generell risk eftersom den är åldersrelaterad. Och är du orolig för det är det ju bättre att göra KUB trots allt. Hur gammal är er donator? Kram
  • lelle75
    Jenkis skrev 2014-04-07 20:22:36 följande:

Jag är ju i samma sits som dig. Tog sista Lutinus igår. Mina har inte varit åt det gröna hållet, men slemmiga och gula. Igår kväll var det även tunna strängar av brunt i dem. Haft mer växtvärk igår och idag, så man blir ju lite rädd. Progesteronet förhindrar ju sammandragningar och nu när vi gått ner i halten i blodet kanske vi får mer växtvärk?
    Har er klinik sagt att ni ska kolla era progesteronvärden när ni slutar med prog? Det har min klinik sagt att jag måste göra, att det är jätteviktigt. Om jag vore er så hade jag nog fortsatt med Lutinus för säkerhets skull och sedan försökt att ta blodprover för att kolla var ni ligger. När man tar prog så ska man ligga över 60 nmol för att inte riskera missfall, jag vet tyvärr inte var man ska ligga när man har slutat med proggen, men det finns tabeller på nätet.

De bruna strimmorna kan ju vara ett tecken på för lågt progesteron.
  • tusa
    Grattis!! Åh, vilken känsla va? {#emotions_dlg.flower}

Vår plutt låg alldeles still igår, men tycker alla berättar om hur livligt det gick till på VUL..ja, sov kanske,hjärtat slog ju!

Fick ni bilder? Vilken v. är du i nu?

Jenkis kommer gå braaa, minns du inte, vi är ju från TurTråden ju! Flört...dessutom så har ni redan fyllt Er SkitKvot nu OCH väntat nog länge på Ert barn, och det är definitivt enl. all odds/sannolikhets matematik!! SoligHjärta
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015