• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Tack för alla grattis! Solig

Idag är vi i v.10+5

Lycka till Lillebros!! Det kommer gå jättebra och att få se hjärtat är oslagbart {#emotions_dlg.flower} Bra drag med morgontid!!

• Pluttemor

Hur e det med era flytningar. Idag och igår var dom första dagarna utan crinone gel, och det innebär att min kropp nu börjat bilda sina första egna flytningar. Och bara nu dom här två dagarna har det skiftat så i färg. Ena sekunden gul, andra lite mot gröna hållet, är det vanligt att skiftar så. Dom luktar inte illa eller så..

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-04-07 19:58:25 följande:
    Hur e det med era flytningar. Idag och igår var dom första dagarna utan crinone gel, och det innebär att min kropp nu börjat bilda sina första egna flytningar. Och bara nu dom här två dagarna har det skiftat så i färg. Ena sekunden gul, andra lite mot gröna hållet, är det vanligt att skiftar så. Dom luktar inte illa eller så..

Jag är ju i samma sits som dig. Tog sista Lutinus igår. Mina har inte varit åt det gröna hållet, men slemmiga och gula. Igår kväll var det även tunna strängar av brunt i dem. Haft mer växtvärk igår och idag, så man blir ju lite rädd. Progesteronet förhindrar ju sammandragningar och nu när vi gått ner i halten i blodet kanske vi får mer växtvärk?
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-07 19:58:25 följande:

Jag har haft mkt flytningar länge. Det har du säkert också men de syns ju inte när man tar progesteron, försvinner i mängden liksom Gula, vita och genomskinliga. Gröna har jag inte haft men sålänge de inte luktar är det säkert ok. Fråga din bm annars. Kram
  • Pluttemor

Intressant teori Jenkis. För det e nu i två dagar som jag har haft växtvärk som mest. Påminner om den som var i början av graviditeten.

Tack för sitt svar villsågärna ja dom e liksom inte illgröna men idag ett tag var dom lite mer gröna än gula sen försvann dom. E nog inte så orolig för flytningarna men man undrar givetvis vad som e normalt. Men det kanske inte finns något som heter normalt

• Lillebrorsfaster

Jag tror du har rätt pluttemor, inget och allt är normalt! Hade jättemycket flytningar vid förra graviditeten som slutade med missfall, och läkaren som "tog hand om oss" då sa att det var ett tecken. Men jag har haft precis lika mycket flytningar nu, om inte mer, och känt mig mer gravid med ömma bröst och allt det där. Så jag tror det är olika från grav. till grav...och kvinna till kvinna..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015