• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38

Usch, fått diarre Mår inte illa och inte kräkts så hoppas att det inte är magsjuka men iaf obehagligt då man är gravid. Bara vågat dricka vatten nu ikväll men behåller det iaf och inte varit på toa på ett par tim. Har inte ätit något som kan innehålla Listeria iaf som tur är och ingen mer i familjen som är dålig (och vi har ätit samma mat igår och idag). Kanske kan vara pga jag börjat äta vanlig mat igen i veckan? Mer fett och kött? Eller kanske pga jag trappar ut mitt cortison? Vad tror ni? Behöver lite pepp Men har gullig make som pysslar om mig iaf som tur är!!

• Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-04-06 21:38:34 följande:
    Usch, fått diarre Mår inte illa och inte kräkts så hoppas att det inte är magsjuka men iaf obehagligt då man är gravid. Bara vågat dricka vatten nu ikväll men behåller det iaf och inte varit på toa på ett par tim. Har inte ätit något som kan innehålla Listeria iaf som tur är och ingen mer i familjen som är dålig (och vi har ätit samma mat igår och idag). Kanske kan vara pga jag börjat äta vanlig mat igen i veckan? Mer fett och kött? Eller kanske pga jag trappar ut mitt cortison? Vad tror ni? Behöver lite pepp Men har gullig make som pysslar om mig iaf som tur är!!
    Bra att han pysslar om dig! 

Jag har hört att vissa får förstoppning, och vissa får diarré av alla hormoner. Så jag tror verkligen inte att det är någon fara för barnet. Se bara till att få i dig mycket vätska så du inte blir uttorkad, och håller det i sig ett par dagar tycker jag att du ringer läkaren. Men det är säkert bara kroppen som håller på med någon omställning, så ta det lugnt och fokusera på vätska och kanske något fiberrikt om du kan få i dig något! 

Massa pepp och kramar!
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-06 21:50:22 följande:
    Bra att han pysslar om dig!  Jag har hört att vissa får förstoppning, och vissa får diarré av alla hormoner. Så jag tror verkligen inte att det är någon fara för barnet. Se bara till att få i dig mycket vätska så du inte blir uttorkad, och håller det i sig ett par dagar tycker jag att du ringer läkaren. Men det är säkert bara kroppen som håller på med någon omställning, så ta det lugnt och fokusera på vätska och kanske något fiberrikt om du kan få i dig något!  Massa pepp och kramar!

Tack snälla du!! Hoppas också att det är nåt snabbt övergående. Ja det kan ju vara hormoner och kostbytet. Har ju varit förstoppad i två månader och levt på mestadels bröd, frukt, pasta och filmjölk. Ätit helt annorlunda några dagar nu när illamåendet gått över. Kram
  • Pluttemor

Villsågärna; hoppas och tror att det bara e magen som behöver ställa om sig efter ändrad kost hoppas att det går över snart ! Kram

• Redan47

Villsågärna : om du har svårt att behålla vätska, köp resorb och peta i dig. Ja, det kan vara idé att börja med typ skon kost, efter din period av "fasta"... , efter ditt illamående . Kokt mat. Fisk och kyckling proteiner. Grönsaker. Blåbärsdricka m lite acidophilus. Banan. Och- vila! Kram

• Linblå

Jag är så trött på att vänta och inte ha en aning om hur det går på insidan. Det är ju huuuur långt kvar som helst till nästa ultraljud. Jag vill ju veta om båda knoddarna är kvar och mår bra!! NU! Det är ju helt fantastiskt hur långsamt tiden går. Och snart måste jag berätta för chefen. Nya uppdrag är kanske inte helt smart att bli satt på när man inte vet när/om man kommer bli sjukskriven.

I går skulle jag byta till sommardäck på bilen och blev riktigt besviken på mig själv när jag upptäckte att jag hade en skruv i ett av bakdäcken som jag hade "glömt" att åtgärda i höstas. Så nu har jag två sommardäck fram och två vinterdäck bak. Förbannat! 

• villsågärna38

Tack Pluttemot och Redan!! Tror också att det kan vara så. Behåller vätska iaf och än så länge te och rostatbröd från tidigt imorse. Lugn natt som tur är också. Ska köra skonkost i veckan. Kram

• johjen

Jobbigt villsågärna!! Känns det bättre idag? Nu kanske inte jag är rätt person att peppa dig ang magen men innan min lilla sjukhusvistelse gick det upp och ner för min mage, en veckan förstoppad och en veckan lös nästan diarrie. Har pratat med BM om detta och de säger att hormoner och kosten påverkar samt att tarmarna jobbar långsamare och flyttar på sig allt eftersom livmorden växer.. Säkert inget farligt alls utan någon av de härliga gravidsymptomen som vi får..

Du skrev något om skonkost, vad menar du du? Jag har fortfarande svårt att äta ordentligt sedan jag var inlagd och det medför att jag börjat må illa igen då jag inte får in mig så mycket. Skonkost kanske skulle funka?

Kram och hoppas du mår bättre!
  • Jenkis

Välkommen i klubben... Det går säkert över när magen vant sig vid vanlig mat. Jag har ju haft samma problem minst en månad nu och det verkar inte ge sig, så hormoner i mitt fall tror jag. Hoppas ditt går över!
  • Jenkis
    Linblå skrev 2014-04-07 07:55:06 följande:
    Jag är så trött på att vänta och inte ha en aning om hur det går på insidan. Det är ju huuuur långt kvar som helst till nästa ultraljud. Jag vill ju veta om båda knoddarna är kvar och mår bra!! NU! Det är ju helt fantastiskt hur långsamt tiden går. Och snart måste jag berätta för chefen. Nya uppdrag är kanske inte helt smart att bli satt på när man inte vet när/om man kommer bli sjukskriven. I går skulle jag byta till sommardäck på bilen och blev riktigt besviken på mig själv när jag upptäckte att jag hade en skruv i ett av bakdäcken som jag hade "glömt" att åtgärda i höstas. Så nu har jag två sommardäck fram och två vinterdäck bak. Förbannat! 

Typiskt med skruven. Står du inte ut får du väl skylla på något så du kan få ett UL. Sex veckor kvar till RUL för mig och det är extra nervöst. Sambon och jag har inte riktigt samma uppfattning om downs t.ex. så det kan bli livat här om de hittar markörer för det...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015