• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Mandelmumsa

Tusa och Thesse, mitt andra vul är på måndag i v 8+3. Vad knepigt Tusa att både du och jag har haft en ofostrig graviditet och nu lite små embryon.. Jag hade mitt för tre år sedan. Har för övrigt även haft utomkveds för fyra år sedan efter naturlig graviditet och det dröjde till v 10 minst innan det hittades. Det satt på det tjockaste stället av äggledaren och vid ett utomkveds växer och utvecklas heller inte embryot som det ska vilket gör att det inte var så stort som det eg borde varit. Detta gjorde att det aldrig blev akut i mitt fall och jag hade aldrig några smärtor. Därför var det också svårt att hitta det, gjorde många undersökningar utan att det hittades. Det var inte förrän de opererade mig som de såg var det satt. Att de visste att det var utomkveds var för att jag testade positivt men det fanns inget foster i livmodern och man såg genom blodprov att hcg ökade..
    Kloka ord om kontroll och oro Tusa!! Så försöker jag tänka ibland men så kommer ändå det där tvånget att vilja kontrollera situationen och då är det marigt.

• tusa

Mandelmumsa, jag har åxå haft 2st X, ett på varje sida, det är därför vi gjort ivf nu. Ena äggl. är borta och andra är blockerad av ärrvävnad. Mina var akuta op båda gångerna.

Jag har haft teorin att den ofostriga grav. berodde på att ägget ju antagligen behövt tränga sig igenom en myycket smal passage, och blivit så skadat av det att det dog precis efter det att det nått livmodern? 

Våra för små mätningar kan dels vara att det är mycket svårt att se och mäta ordentligt före v.9 egentligen, dels tycker jag mig hört om att det är vanligt med "mindre" foster vid ivf?

Har också vårt UL på måndag, kl.9.00 och jag ÄR nervös, trots att vi sett hjärtat...ska bli skönt att få det gjort!

• tusa
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-05 12:35:50 följande:
    Tusa: jag har flyttat pga av svårt att få jobb. Ska flytta hem igen när det börjar närma sig. Har bra jobb och bra lön och så orkar jag inte söka nytt nu.

Jag har ju också nojjat över symtomfrihet. Men faktum är det att alla som jag pratat med säger att de under sin graviditet hade dagar/veckor då de inte hade några symptom om det inte är för de få av mina vänner som tyvärr mått illa hela tiden. Alla säger till mig att det inte ska kännas hela tiden. Så nu tänker jag att jag är gravid, att lilla hjärtat där inne mår bra, tills motsatsen är bevisad.

Tack för snälla ord, är fortfarande genom förkyld och det är hemskt synd om mig
    Ok. Ja, det är hårda tider vi lever i! Obestämd Skönt att din "exil" är över på några mån. då! Hur länge tror du du kommer jobba?
  • villsågärna38

Här har äntligen matlusten kommit tillbaka och mår nästan inte illa alls längre!! Helt underbart eftersom jag snart är i v.15 så vågar jag njuta av detta också vilket känns så skönt. Tidigare har jag ju bara blivit nervös om jag inte mått illa. Så härda ut alla ni som antingen har för mkt symtom eller inga alls. Snart har ni passerat v 12 och kan börja slappna av lite mer. Själv myser halv nu i soffan med bra bok och lite lördagsgodis medan maken nattar! Vardagslyx Han en mysig lördagskväll alla!! Kram

• Pluttemor

Villsågärna: så skönt att höra att du mår bättre och att du fortfarande ändå kan vara lugn kram

• Lillebrorsfaster

Verkligen skönt villsågärna! Så glad för er skull att allt verkar gå vägen, hoppas du statuerar fint exempel för oss alla när vi är där! :) kram!

• Kramizen

Klämmer mig in i denna tråden efter ett lyckaf FET. Lite svårt att veta hur jag ska räkna ut i vilken vecka jag är då jag har lite längre cykel än vanligt.

Känns overkligt att man har lyckats såhär långt. 

• tusa
    Kramizen skrev 2014-04-05 20:47:57 följande:
    Klämmer mig in i denna tråden efter ett lyckaf FET. Lite svårt att veta hur jag ska räkna ut i vilken vecka jag är då jag har lite längre cykel än vanligt.

Känns overkligt att man har lyckats såhär långt. 
    Stort grattis och välkommen hit! Solig{#emotions_dlg.flower}

Skriv gärna lite om dig själv.

Angående vecka så borde man väl räkna ut det genom återinsättningen + embryoåldern=ÄL, va? Precis som med ET?
  • Lillebrorsfaster

Välkommen och grattis Kramizen!! Härligt!

Om du känner dig osäker på uträkningen kan du ju vänta till vulet när de kan ge ett exakt datum annars. Men det Tusa skrivet borde ju stämma! :)

Stort grattis återigen!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015