• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-04-04 19:26:57 följande:
    Ställer min fråga här också. Hur många försök tog det innan ni blev gravida? Var de andra försöken i Sverige? Varför fungerade inte de andra försöken osv osv. / en nyfiken som står i kön men inte vill hoppas för mycket.

Läs min presentation så kan du se vår "resa". Kram och lycka till!!
  • Mandelmumsa

Tack Lillebrorsfaster, Villsågärna och Thesse för era svar och ert stöd. Så skönt att kunna vända sig hit med sin ångest.

Är det någon som vet hur lång tid det vanligtvis tar från att embryot dör tills kroppen har fattat det och stöter ut det som missfall?

• Mandelmumsa

Thesse, just 8+3 kommer jag att vara på mitt nästa vul också! Minns du hur stort ditt embryo var då?

• Redan47

Mandelm: det beror ju helt på var i processen du är, och om du stödmedicinerar. För det innebär ju att kroppen är kemiskt gravid tills dess du avbryter medicinering, då kommer mens....

• Pluttemor

Villsågärna: om värken inte släpper idag eller senare till kvällen så måste jag söka! Kan inte hålla så med ryggen frågan e hur mycket en kiropraktor kan göra?

• mammsen 2012

Bullenochgrisen: Jag har inga försök gjort i Sverige. Fick konstaterat att mina egna ägg var slut och eftersom kön i Sverige på donerade ägg är ooääääändligt lång så köade vi bara ett år innan vi bestämde oss för Riga. Vi har gjort 2 insättningar och blivit gravid båda gångerna.

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-05 05:09:09 följande:
    Villsågärna: om värken inte släpper idag eller senare till kvällen så måste jag söka! Kan inte hålla så med ryggen frågan e hur mycket en kiropraktor kan göra?

Gör det!! Jag tror att en kiropraktor kan göra jättemycket!! Kram
  • villsågärna38
    Mandelmumsa skrev 2014-04-04 22:08:49 följande:
    Tack Lillebrorsfaster, Villsågärna och Thesse för era svar och ert stöd. Så skönt att kunna vända sig hit med sin ångest. Är det någon som vet hur lång tid det vanligtvis tar från att embryot dör tills kroppen har fattat det och stöter ut det som missfall?

Har du gjort ivf el ÄD? Ledsen att jag inte kommer ihåg!! Det beror på om du stödmedicinerar eller inte men även om du inte gör det kan det ta lång tid. Jag har upptäkt MA i v. 14 och då hade fostret dött ca i v 10. Men nu hoppas vi att allt är ok med dig!! Kram
  • Lillebrorsfaster

Usch, har en dålig dag idag. Varit vaken sen halv sex och känner ingenting. Inget öm i brösten, inte uppsvälld, ingenting. Skitjobbigt! Vet att det kan vara hur bra som helst iaf, men kan liksom inte ta in det. Ser bara svart just nu. Skit också! Sån fruktansvärd bergochdalbana! Jobbigt!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015