• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa
    villsågärna38 skrev 2014-04-05 19:15:41 följande:
    Usch, tufft med ofostriga graviditeter och utomkvedes. Stora kramar till er båda!!
    Tack, men det är ju gammalt nu! Flört

X på vä sida -95
    Ofostrig -09
    X på hö sida -11/-12

Också har jag ju sonen som föddes däremellan, -00

Stor kram till dig med för hela Er långa resa och att du nu kommit till v.15!! {#emotions_dlg.flower}

Faktiskt stor kram till Er alla tjejer, fatta, ni är gravida, mår skit och allt, det är ju hur häftigt som helst!! Hjärta Tack åxå för allas ert engagemang i den här gruppen, det är sagt av andra förut, men ni är så härliga allihop och jag ser alltid fram emot att läsa här Solig
  • Kramizen

Nu ska jag försöka mig på att skriva lite om mig själv.

Gravid nu efter första FET, efter ett misslyckaf ET i slutet av hösten.
    Har PCOS och har gått på IVFkliniken  i Falun. På landstingets bekostnad.

Vet inte vad mer jag ska skriva. Har inga barn sedan förut.
    Fråga gärna om jag glömt skriva något. 
    Tack för dom grattis jag fått =)

TUSA: ska man då räkna ÄL som 0+0 eller hur gör man? Känns som en evighet till VUL den 23/4.

• tusa
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-05 21:02:26 följande:
    Välkommen och grattis Kramizen!! Härligt!

Om du känner dig osäker på uträkningen kan du ju vänta till vulet när de kan ge ett exakt datum annars. Men det Tusa skrivet borde ju stämma! :)

Stort grattis återigen!
    Nej, de daterar inte på VUL, inte när det är IVF, för då är ju dateringen redan klar och säker, vi vet ju exakt när befruktningen skedde liksom.  Vårt BF kommer ju inte heller "flyttas" som i naturliga graviditeter, (däremot kan ju ungen komma när som helst ändå, oavsett BF..)

De ska däremot kolla att storleken stämmer (något så när) med embryoåldern...vilket de ju inte alls gjorde med oss Obestämd
  • Kramizen
    tusa skrev 2014-04-05 21:34:13 följande:
    Nej, de daterar inte på VUL, inte när det är IVF, för då är ju dateringen redan klar och säker, vi vet ju exakt när befruktningen skedde liksom.  Vårt BF kommer ju inte heller "flyttas" som i naturliga graviditeter, (däremot kan ju ungen komma när som helst ändå, oavsett BF..)

De ska däremot kolla att storleken stämmer (något så när) med embryoåldern...vilket de ju inte alls gjorde med oss Obestämd
    Men hur ska jag tänka då om jag vill räkna ut i vilken vecka jag är? 14 mars kan man räkna ifrån. gjorde insättningen den 20:e med en 6 dagars.
  • tusa
    Kramizen skrev 2014-04-05 21:47:53 följande:
    Men hur ska jag tänka då om jag vill räkna ut i vilken vecka jag är? 14 mars kan man räkna ifrån. gjorde insättningen den 20:e med en 6 dagars.
    Japp! Då är alltså 14e=ÄP/ÄL

Antingen lägger du då in 14e i FLs uträknare som ÄL, eller så räknar du bakåt ytterligare 14 dagar="sista mensen". Då lägger du in 28 dagars cykel och 14 dagar i lutealfas
  • Kramizen
    tusa skrev 2014-04-05 22:04:32 följande:
    Japp! Då är alltså 14e=ÄP/ÄL

Antingen lägger du då in 14e i FLs uträknare som ÄL, eller så räknar du bakåt ytterligare 14 dagar="sista mensen". Då lägger du in 28 dagars cykel och 14 dagar i lutealfas
    tack =)
  • Mandelmumsa

Men sjukt att vår historia är så lik varandras, Tusa!! Att vi har haft x, ofostrig graviditet (vilket är ganska ovanligt) och nu små embryon.. Dessutom gör vi IVF av samma anledning. Min ena äl är bortopererad och den andra helt blockerad pga ärrvävnad. För mig beror äl-skadorna på äl-inflammationer, den första 1995 och sen igen 2011. Mitt x fick jag på naturlig väg men den ofostriga graviditeten kom av det första IVF-försöket så där kan det inte berott på trång passage i äl. För mig förklarade de att ofostrig graviditet är en form av mycket tidigt missfall, så tidigt att embryot helt har tillbakabildats av sig själv. Var har du gjort IVF Tusa? Jag går på St Görans.

Jag undrar om inte min resa håller på att ta slut nu iaf. Upptäckte för några timmar sedan att det kommit bruna flytningar i trosskyddet, antar att det är början på missfall. Det lär ju visa sig på vul på måndag 10:30 om inte annat.

• Mandelmumsa

Tack Villsågärna! :)
    Tusa, hur gammal var du -95 när du fick första x? Vad skönt att du har ett barn ändå, då vet du iaf att det kan fungera för dig! Kom han till på naturlig väg? Hur länge försökte ni att få andra barnet innan ni tog hjälp av IVF?

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 17:22:26 följande:
    Hur går det för dig Johjen? Tänker på dig!! Kram
    Tack snälla du! Mår mycket bättre nu tack och ska beställa lite mammakläder på nätet idag..
    Hur mår du?
    Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015