• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen
    Jenkis skrev 2014-04-06 10:12:45 följande:
    Lycka till med mammakläderna! Vilken sida har du spanat in?

Jag mår också bättre nu när jag är på väg in i v. 13. Piggare och typ inte illamående alls.

Enda fysiska grejen jag har just nu är något skit på ena halsmandeln som jag inte når att peta bort. Kallas typ för tonsillsten. Har varit väldigt slemmig i två veckor i halsen, men inte känt mig sjuk. Igår kväll kände jag hur det skavde på ena sidan i halsen när jag gjorde vissa rörelser med tungan. Mycket riktigt, en vit stor grej i halsmandeln. Så nu får jag stå ut och skölja/gurgla ofta med saltvatten.
    Jag har faktiskt köpt några kläder på Lindex som har en ny mammakollektion endast på nätet. Hittade en fin svart klänning som jag ska ha på begravningen. Sen kollade jag på Asos, Zalando, HM mfl så det lär bli lite shopping till idag!

Skönt att du börjar må bättre!
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-06 10:53:50 följande:
    Vad roligt att du bott i Gbg! Har aldrig bott i Majorna men typ överallt annars, Linné, Vasastan, Johanneberg och Lunden.. Har bott en del i Sthlm med men aldrig permanent men min pappa bodde där i 10 år så jobbade där på somrarna en del. Han bodde på Lilla Essingen vilket var underbart, man kunde bada mitt i stan! Min sambo är född och uppvuxen här på Orust men bott i Gbg i 20 år innan han flyttade tillbaka hit för ca 5 år sedan. Han köpte då sin mormors lilla stuga så nu bor vi i en liten omgjord sommarstuga men havsutsikt i 3 väderstreck och 2 min till skogen.. Oftast jättehärligt men en bit till vänner och familj och eftersom jag har en bit till jobbet (jobbar i Kungälv och reser mkt till Sthlm i tjänsten) så blir det en del i bilen..

Gud va underbart det låter med havsutsikt! Wow Så mysigt nu måste ha det, speciellt på sommaren. Är en dröm för oss med med havs el sjöutsikt men ja, får väl se om vi får råd med det här i Stockholm. Tror man måste flytta en bit utanför stan isf Bor i villaområde en mil utanför city nu och det är grymt skönt när man har barn och ska hämta och lämna osv men blir ingen utsikt direkt och ingen stor tomt heller. Man får kompromissa lite helt enkelt Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-06 10:12:45 följande:
    Lycka till med mammakläderna! Vilken sida har du spanat in? Jag mår också bättre nu när jag är på väg in i v. 13. Piggare och typ inte illamående alls. Enda fysiska grejen jag har just nu är något skit på ena halsmandeln som jag inte når att peta bort. Kallas typ för tonsillsten. Har varit väldigt slemmig i två veckor i halsen, men inte känt mig sjuk. Igår kväll kände jag hur det skavde på ena sidan i halsen när jag gjorde vissa rörelser med tungan. Mycket riktigt, en vit stor grej i halsmandeln. Så nu får jag stå ut och skölja/gurgla ofta med saltvatten.

Usch, jobbigt med halsmandeln!! Hur får man bort det? Skönt att höra att du mår bättre iaf. Härligt kram
  • Jenkis

Någon som har eller haft slemmiga gulaktiga flytningar?

I kväll tar jag sista Lutinus Glad och har under veckan trappat ned dem från 3 till 2 till 1 om dagen. Detta gör ju att jag får se mer av mina naturliga flytningar nu. Idag har jag haft en luktlös slemmig lite gulaktig flytning. Är det normalt? har Googlat men hittar mest om infektioner, gröna flytningar och illaluktande. Inget som jag har.

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-06 11:21:25 följande:
    Någon som har eller haft slemmiga gulaktiga flytningar? I kväll tar jag sista Lutinus  och har under veckan trappat ned dem från 3 till 2 till 1 om dagen. Detta gör ju att jag får se mer av mina naturliga flytningar nu. Idag har jag haft en luktlös slemmig lite gulaktig flytning. Är det normalt? har Googlat men hittar mest om infektioner, gröna flytningar och illaluktande. Inget som jag har.

Jag har ju inte tagit något progesteron alls denna gång och har till och från väldigt rikligt med flytningar. Ofärgade el ljusgula ibland. Det ska vara helt ofarligt och normalt med mkt flytningar som gravid Kommer ihåg att jag fick ännu mer senare i grav sist. Det är illaluktande och gröna som man ska vara uppmärksam på som du skriver. Eller om det kommer vatten (fostervatten) längre framöver. Skönt att snart bli av med Lutinusen förstår jag Kram
  • Pluttemor

Idag e första dagen utan progesteron. Har alltså tagit crinonegel fram till idag. Nu klarar sig kroppen själv hoppas jag

• Danisen

Varför har ni tagit crinone så länge? Jag tog en förpackning där va väl 17st eller något sånt.

• villsågärna38

Om man gör ÄD har man ingen naturlig produktion av progesteron. Då måste man ta progesteron till v 12 ca för att fostret ska ha en chans att överleva. I Pluttemors fall vet jag, det får hon berätta Men har man gått mf/MA tidigare kan ju ibland orsaken vara progesteronbrist och man kan då även behöva progesteron en tid när man gör ivf el blir naturligt gravid. Kram

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-04-06 12:28:07 följande:
    Om man gör ÄD har man ingen naturlig produktion av progesteron. Då måste man ta progesteron till v 12 ca för att fostret ska ha en chans att överleva. I Pluttemors fall vet jag, det får hon berätta Men har man gått mf/MA tidigare kan ju ibland orsaken vara progesteronbrist och man kan då även behöva progesteron en tid när man gör ivf el blir naturligt gravid. Kram

Jaha okej . Jag har med fått missfall. Men det har gått bra hitintills Har för mig att jag tog i ca 17 dagar sedan skulle kroppen ha börjat producera själv sa dem. Vi gjorde ivf. Hehe jag vet inte. Men det är ju bra att man han tillföra progesteron så länge. Det verkar fungera bra .

Ska ni alla göra kub?

Kram
  • lelle75

Är det ngn som kan förklara KUB-testet lite mer närmare. Och hur de räknar när man har gjort en ÄD, räknar de om på ngt sätt då, barnmorskan sa ngt om detta men jag förstod inte riktigt. Vad kollar de i blodproverna, är dessa viktiga också? De gör alltså inte bara en mätning av nackspalten om jag har förstått det hela rätt?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015