• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor
    Linblå skrev 2014-04-07 07:55:06 följande:
    Jag är så trött på att vänta och inte ha en aning om hur det går på insidan. Det är ju huuuur långt kvar som helst till nästa ultraljud. Jag vill ju veta om båda knoddarna är kvar och mår bra!! NU! Det är ju helt fantastiskt hur långsamt tiden går. Och snart måste jag berätta för chefen. Nya uppdrag är kanske inte helt smart att bli satt på när man inte vet när/om man kommer bli sjukskriven.

I går skulle jag byta till sommardäck på bilen och blev riktigt besviken på mig själv när jag upptäckte att jag hade en skruv i ett av bakdäcken som jag hade "glömt" att åtgärda i höstas. Så nu har jag två sommardäck fram och två vinterdäck bak. Förbannat! 
    Låter som att du e gravid som glömt det där med däcken  

Jag föstår vad du menar med att det är långt mellan besöken
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-07 08:24:02 följande:
    Jobbigt villsågärna!! Känns det bättre idag? Nu kanske inte jag är rätt person att peppa dig ang magen men innan min lilla sjukhusvistelse gick det upp och ner för min mage, en veckan förstoppad och en veckan lös nästan diarrie. Har pratat med BM om detta och de säger att hormoner och kosten påverkar samt att tarmarna jobbar långsamare och flyttar på sig allt eftersom livmorden växer.. Säkert inget farligt alls utan någon av de härliga gravidsymptomen som vi får.. Du skrev något om skonkost, vad menar du du? Jag har fortfarande svårt att äta ordentligt sedan jag var inlagd och det medför att jag börjat må illa igen då jag inte får in mig så mycket. Skonkost kanske skulle funka? Kram och hoppas du mår bättre!

Tänker att jag ska börja äta som man gör efter man varit magsjuk eller fastat. Mild mat utan så mkt fibrer, fett och kryddor vilket kan bli jobbigt för tarmen. Min mage har ju de senaste två mån bara fått lite fibrer från frukt och nån enstaka grönsak. Tänker mig kokt mat till en början. Inget hårt stekt eller för mörkt bröd och för mkt råa grönsaker. Får introducera det lite pö om pö helt enkelt. Kaffe dricker jag ju inte men om man gör det är det ju smart att ta det lugnt även där ( när man passerat vecka 12 kan man ju dricka lite om man vill ). Efter ett ta tror jag magen vänjer sig igen med både fibrer och fett osv. Youghurt och fil med nyttiga bakterier tror jag också funkar bra men har man diarré ska man ju undvika för mycket vanlig mjölk och grädde osv. Kommer inte ihåg att jag hade nåt sånt här problem alls sist, hade bara förstoppning då men ja, det var ju inte heller så kul Hoppas det ger sig för dig!! Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-07 09:18:41 följande:
    Välkommen i klubben... Det går säkert över när magen vant sig vid vanlig mat. Jag har ju haft samma problem minst en månad nu och det verkar inte ge sig, så hormoner i mitt fall tror jag. Hoppas ditt går över!

Ja usch!! Här var det dock inte lite lös i magen igår utan vi snackar vatten typ Fick rusa upp från cafebordet vi satt vid igår em och springa till toan. Tur det inte var kö till toaletterna för det hade slutat illa!! Sen direkt hem och i närheten av en tia resten av dagen. Men natten och nu på fm har det gått bra. Peppar, peppar!!! Har du blivit bättre? Kram
  • Linblå
    Jenkis skrev 2014-04-07 09:22:17 följande:

Typiskt med skruven. Står du inte ut får du väl skylla på något så du kan få ett UL. Sex veckor kvar till RUL för mig och det är extra nervöst. Sambon och jag har inte riktigt samma uppfattning om downs t.ex. så det kan bli livat här om de hittar markörer för det...
    Jag ska undvika det där med att klaga. Mår ju oförskämt bra annars så det är säkert andra som har bättre nytta av tiderna som finns. Om det blir för outhärdligt så köper jag en tid i stället.
    Pluttemor skrev 2014-04-07 09:30:37 följande:
    Låter som att du e gravid som glömt det där med däcken  

Jag föstår vad du menar med att det är långt mellan besöken
    Fast jag var ju inte gravid när jag la undan däcket. Då var jag bara helt vanligt lat Obestämd Ta ta och åka förbi macken på vägen hem och lämna in det.

• Pluttemor
    Linblå skrev 2014-04-07 10:30:27 följande:
    Jag ska undvika det där med att klaga. Mår ju oförskämt bra annars så det är säkert andra som har bättre nytta av tiderna som finns. Om det blir för outhärdligt så köper jag en tid i stället.

Fast jag var ju inte gravid när jag la undan däcket. Då var jag bara helt vanligt lat Obestämd Ta ta och åka förbi macken på vägen hem och lämna in det.

ah jag förstår!  
  • Pluttemor

Idag har jag haft ganska mycket molande och stickande värk i magen Intalar mig själv att det bara är växtvärk, men ni vet ju hur det är när alla dumma tankar kommer Skäms

Jag mins att jag hade växtvärk med sonen men den kom lite senare, mer i vecka 16-17 kom den tillbaka... 

det är inte en helt obekant värk, utan den påminner lite om växtvärk. Men det är bara det att den har hållit på till o från hela dagen... 

Någon annan som upplever att ni har växtvärk ? 

Kram på er! 

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-07 13:20:28 följande:
    Idag har jag haft ganska mycket molande och stickande värk i magen Intalar mig själv att det bara är växtvärk, men ni vet ju hur det är när alla dumma tankar kommer  Jag mins att jag hade växtvärk med sonen men den kom lite senare, mer i vecka 16-17 kom den tillbaka...  det är inte en helt obekant värk, utan den påminner lite om växtvärk. Men det är bara det att den har hållit på till o från hela dagen...  Någon annan som upplever att ni har växtvärk ?  Kram på er! 

Jag har till och från. Tror det är helt normalt och säkert inte konstigt alls att den inte kommer samtidigt som förra gången heller eftersom ju din livmoder varit höggravid en gång så reagerar den säkert på ett helt annat sätt den här gången. Nog ingen fara alls!! Kram
  • Lillebrorsfaster

Jag har också växtvärk från och till - jag väljer att se det som något bra! I vecka 7 hade jag sån kraftig värk att jag trodde jag skulle få missfall vilken sekund dom helst. Som jättekraftig mensvärk..men en vecka senare slog ju hjärtat!

Tror inte det är någon fara, utan snarare bra! Men det är inte lätt att slåss mot hjärnspöken..

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-04-07 13:20:28 följande:
    Idag har jag haft ganska mycket molande och stickande värk i magen Intalar mig själv att det bara är växtvärk, men ni vet ju hur det är när alla dumma tankar kommer 

Jag mins att jag hade växtvärk med sonen men den kom lite senare, mer i vecka 16-17 kom den tillbaka... 

det är inte en helt obekant värk, utan den påminner lite om växtvärk. Men det är bara det att den har hållit på till o från hela dagen... 

Någon annan som upplever att ni har växtvärk ? 

Kram på er! 

Jag har det ett par dagar i veckan, en slags varm värk som påminner om molande mensvärk men ändå inte. Nästan som om man skulle få ett "skithugg" :-/ (ursäkta språket), men så känns det lite faktiskt, fast i runt livmodern då...
  • Mandelmumsa

Då var det färdigt för denna gång. Fick veta idag på vul att embryot dog i v 6-7. Så det var verkligen inget bra tecken att det var för litet på förra vulet. Tillbaka på ruta ett igen då, eller snarare minus ett. Ska ju invänta missfallet först.. Hur gick det på ditt vul Tusa?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015