• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Jenkis, sista Lutinus!! Förvånad Hurra för det och grattis! Skål{#emotions_dlg.flower}

Angående gröna flytningar så var det en tjej i en annan tråd som också hade det och det verar vara ok, men hade aldrig hört talas om det tidigare och hade nog själv fått en smärre hjärt attack om det låg grönt slem i trosorna emn morgon!! Det kan tydligen vara tecken på infektion också, säkert då de åxå luktar  illa, men jag hade nog kollat upp det hur som.

Linblå så kul att höra av dig och att allt är väl Solig De är säkert kvar båda två, för du har ju inte haft några tecken på annat, men ja, det är svårt att tro och lita på att allt faktiskt är ok, varje dag, men jag blir mer och mer sällan rädd eller osäker.

Idag var det som om jag gick in i ett annat medvetande tillstånd, efter ytterligare ett VUL och nu så nära v12 så vet jag plötsligen att detta kommer gå vägen. Hoppas ni alla kommer få känna det Solig...kommer säkert ändå komma dagar när jag undrar...men idag fanns inte frågan OM det blir nåt barn, utan VEM kommer det att bli??Cool
    Det var en ny och skön tanke.

Spännande Pluttemor med nytt UL Cool Det kommer gå fiiint!!

• tusa

Angående era magproblem så är jag otroligt lös i magen vissa dagar, men aldrig andra hållet. Hoppas ni slipper dras med de problemen hela gravven!! Brukar man göra det eller är det något som ger med sig, som illa måendet? Vet att om man behöver xtra järn sedan så kan man bli hård/förstoppad med..

Växtvärk i livmodern har jag typ inte alls...känt liiite stick och drag några gånger, tror det var mer de första veckorna, minns inte. En kväll för ett tag sedan så hade jag riktig"mensvärk" då hela ryggen drar ihop sig, men har aldrig haft ont, som i smärta. Det kommer kanske?

• Lyckostjärna

Lycka till idag pluttemor! Håller tummarna för dig idag det kommer gå jättebra! Grattis till er andra med lyckade vul! Beklagar till tjejen mandel som det inte gick bra för lovar att det är din tur nästa gång!! Jag har mitt KUB på torsdag! Har inte känt av någon växtvärk bara små hugg och stickningar på sidorna emellanåt!! Massa kramar till er

• Mandelmumsa

Tack alla för omtanken och grattis till er som gjort lyckade vul! Detta var första försöket med min nya partner, vi har ett i frysen och sedan två försök till. Dock har jag nu gjort hela 8 insättningar med 10 befruktade ägg (inklusive två nu sist) som alla sett jättefina ut vid insättning. Bara två gånger har jag blivit gravid och båda de gångerna har det blivit missfall. Så det som verkligen börjar bekymra mig nu är hur det egentligen står till med min (inre) äggkvalitet!?! Den verkar vara sämre än andra jämnårigas. jag blir 36 i höst. Kollade AMH i höstas och då låg det på 1,4.

• Mandelmumsa

Det är jag som inte vill göra skrapning. Jag gjorde det sist jag fick missfall och strax därefter fick jag en äggledarinflammation från helvetet, och jag är livrädd för att det ska hända igen. Har fått nog av äggledarinflammationer. Valde skrapning för att snabbare kunna fortsätta med nya försök men pga inflammationen så blev ju effekten den motsatta.. Så denna gång känns det bättre att inte göra något ingrepp.

• Mandelmumsa

Pluttemor, vad sorgligt att höra om dina tvillingar. Men skönt att du nu har en normal graviditet. Hur ont gör egentligen ett missfall? Hur länge blöder man?

• Pluttemor

Mandelmumsa, jag blödde i nästan 9 veckor om jag inte minns fel och då blödde jag ut ena hinnesäcken, det gjorde inte ont i kroppen men i hjärtat att se att det här kunde faktiskt ha varit mitt barn. Det var i vecka 7-8 något. Sen fortsatte jag att blöda och då blödde jag verkligen mycket! Fick byta binda flera gånger på en timme och till slut slutade den andra tvillingen att få näring så det blev ett MA på den i vecka 9 och då var det skrapning som gällde. Blödde kanske i tre dagar efter skrapningen, men sen var det inget mer. Önskar er stort lycka till i framtiden! Det är er tur nästa gång!! Kram

• villsågärna38
    Mandelmumsa skrev 2014-04-08 08:10:51 följande:
    Det är jag som inte vill göra skrapning. Jag gjorde det sist jag fick missfall och strax därefter fick jag en äggledarinflammation från helvetet, och jag är livrädd för att det ska hända igen. Har fått nog av äggledarinflammationer. Valde skrapning för att snabbare kunna fortsätta med nya försök men pga inflammationen så blev ju effekten den motsatta.. Så denna gång känns det bättre att inte göra något ingrepp.

Oj, va jobbigt!! Då förstår jag. Lät ju jättejobbigt. Vilken otur du haft. Fubderar på om du kanske behöver blodförtunnande och cortison för att kunna behålla ett embryo? När jag fick det blev jag gravid och fick min dotter efter många försök. Det är så man ofta behandlas utomlands ivf upprepade missfall och jag hittade en openminded läkare som hjälpte mig då landstinget inte trodde att det inte skulle hjälpa. I Sverige utreder man tyvärr inte immunologiska orsaker till missfall och svårigheter att få barn, till skillnad från många andra länder. Ang missfall så ja, det gör ont och man blöder mkt. Speciellt första dygnet då det kommer ut. Om jag hade varit du hade jag bett om cytotec för att sätta igång missfallet själv och sen starka smärtstillande (har fått ett mf och två MA och även testat cytotec). Alvedon och Ipren hjälper inte. Jag fick morfin men låg då inne vilket jag tyckte var jätteskönt. Då kunde de även titta med ultraljud att allt kommit ut. Om du är hemma så funkar det nog med citodon skulle jag tro. Hoppas det här jobbiga snart är över för dig!! Stora kramar
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015