• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2014-04-08 14:35:00 följande:

Jag åt dem i perioder med min dotter son är fullt frisk Mådde sju resor värre med henne än jag gjort nu så det var min överlevnad emellanåt. Mängden koffein man får i dig är inte farlig/stor men du jan ju tänka på att inte dricka kaffe utöver detta el Cola osv. Mängden efedrin är också liten och man min läk berättade att man idag vet att detta inte ger några fosterskador. Det är därför klassat som ett A-läkemedel som ska fara gröt ofarligt. Det är ju samma sak med t ex morfin som man ju kan få under förlossningen eller som del i hostmedicin. Det låter ju jättefarligt men man vet att det inte är farligt för fostret. Så ta det lugnt!! Kram
    Kram och tack för ditt lugnande svar :)
    Jag dricker aldrig ngt med koffein då jag är så orolig av mig, kanske den lille fick en chock nu som inte är van :(
    Har känt av mer stickningar i magen sedan jag började och är orolig över att det kan ha med Lergiganet att göra, minns du ngt sådant? Eller ngn annan som känner igen sig?
  • Lillebrorsfaster
    tusa skrev 2014-04-08 14:18:39 följande:
    Grattis!! Åh, vilken känsla va? {#emotions_dlg.flower}

Vår plutt låg alldeles still igår, men tycker alla berättar om hur livligt det gick till på VUL..ja, sov kanske,hjärtat slog ju!

Fick ni bilder? Vilken v. är du i nu?

Jenkis kommer gå braaa, minns du inte, vi är ju från TurTråden ju! Flört...dessutom så har ni redan fyllt Er SkitKvot nu OCH väntat nog länge på Ert barn, och det är definitivt enl. all odds/sannolikhets matematik!! SoligHjärta
    Tack! Ja helt fantastiskt. NU såg man ju faktiskt att det iaf kommer bli en liten människa! På vulet var det ju mer en klump med ett hjärta i mitten ;) Ja, vi fick en bild :) Vi är i v 10 (9+5 så snart 11). Vilken härlig dag! Nu ska jag försöka leva på detta fram till kuben om två veckor!
  • Lillebrorsfaster

Lyckostjärna! Många känner ingen växtvärk, ABSOLUT inte kört! Jag känner ibland, men inte ofta. Det ska du verkligen inte oroa dig för!!!

• Irma01

Lyckostjärnan!

Är i vecka 19, och har inte känt någonting överhuvudtaget. Ingen växtvärk, ingenting! Började nästan tveka på att jag var verkligen gravid, men i torsdags fick vi se bebisen där inne och allt såg fint ut!
    BM sa att det var helt normalt att inte känna något än, så sa hon också att "nu sparkar den mot din urinblåsa, känner du?" Nej, det gjorde jag inte...

Så, det är inte alls kört! Kram

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-04-08 14:56:07 följande:
    Kram och tack för ditt lugnande svar :) Jag dricker aldrig ngt med koffein då jag är så orolig av mig, kanske den lille fick en chock nu som inte är van :( Har känt av mer stickningar i magen sedan jag började och är orolig över att det kan ha med Lergiganet att göra, minns du ngt sådant? Eller ngn annan som känner igen sig?

Tror inte det är nån fara!! Jag hade stickningar till och från, även nu när jag inte behövt Lergigan, det går och kommer och är inget att oroa sig för. Om du tar Lergigan ibland under några veckor är det absolut ingen fara. Det är avgaser i luften, vi äter frukt och grönsaker som är besprutade, ibland kanske vi frossar lite i godsaker med mkt socker. Finns mkt man kan oroa sig för men det ger liksom inte så mkt. Ta en dag i taget och njut av att du kanske inte mår riktigt lika illa längre iaf Stora kramar
  • tusa
    tusa skrev 2014-04-08 14:46:58 följande:
    Mitt privilegium {#emotions_dlg.flower}Solig
    Direktöversättning som inte funkar så bra på svenska upptäckte jag, blev ju en helt annan betydelse än det jag tänkte Obestämd

Menade naturligtvis att nöjet var på min sida! Cool
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-04-08 14:41:56 följande:

Tror inte du behöver vara orolig!! Du har ju inte heller gjort ÄD då det är extra viktigt med progesteron i början och framför allt har du ju en lyckad graviditet i bagaget. Det är ju en jättestark indikator på att det inte är någon fara! Kram
    Tack vännen! Nej det är säkert ingen fara om inte läkarna ens nämnt det, och jag har ju  inte gjort ÄD heller.
    lelle75 skrev 2014-04-08 14:53:22 följande:
    Om du inte har gjort ÄD så är det nog ingen fara och så länge du inte har blödningar :)
    Tror att det är ovanligt att progget inte är tillräckligt då moderkakan ska fixa egen produktion vid det här läget. Det var inte meningen att göra dig orolig men tänkte bara att det kan var värt att kolla upp i fall att du är orolig.
    Tack för informationen ändå Bättre att upplysa än att inte upplysa alls... 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Lyckostjärna

Tack lillebrorsfaster och Irma01 känns så skönt att höra!!! Fick höra på jobbet idag att det syns att jag är gravid att det strålar om mig!!! Typ alla på mitt jobb vet nu förutom vissa men jag har märkt att alla ler mot mig när jag går i korridorerna!! Känns så overkligt ändå, ska vi få bebis i höst? Nä jag tror inte på det kanske när sparkarna kommer! Jag tror det är för bra för att vara sant!! Önskar er alla lycka till känns som detta verkligen är en turtråd! Tack Tusa jag skrattade gott åt din kommentar för jag tänkte det där måste vara en autokorrekt hihi kramar till er alla!!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015