• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen
    Mandelmumsa skrev 2014-04-07 14:11:16 följande:
    Då var det färdigt för denna gång. Fick veta idag på vul att embryot dog i v 6-7. Så det var verkligen inget bra tecken att det var för litet på förra vulet. Tillbaka på ruta ett igen då, eller snarare minus ett. Ska ju invänta missfallet först.. Hur gick det på ditt vul Tusa?
    Beklagar!!! Skickar styrkerkramar!!
  • johjen
    tusa skrev 2014-04-07 16:06:00 följande:
    Mandelmumsa  Jag är så ledsen för din skull!!! Verkligen så otroligt tragiskt att det ska behöva sluta så för så många!!  Speciellt när man är beroende av IVF och inte har en ny chans varje månad...jävla skit alltså!! 

Hoppas kroppen renar sig snabbt så ni kan få komma igång igen. Får ni gratisförsök ännu? Hur många?

Jätte kram på dig 

Känns verkligen vare sig roligt eller rätt att i samma inlägg berätta att vårt VUL idag gick så bra som det kunde!

Är ju i v.10+5 idag och nya mätningen visade mellan 10+0 och 10+3, så det känns som en mer ok marginal än 2v diff som förra gången  Hjärtat pickade på som det skulle med

Kliniken ringde upp senare och de var jättenöjda och hänvisade mig nu till MVC så jag har faktiskt bokat tid för inskrivning nu på torsdag kl.10.30!!

Det känns fantastiskt och jag tror att idag blev jag gravid på riktigt!! Hjärtat slår och i övermorgon går vi in i v.12, så nu känner jag mig säker på att det blir bäbis till vintern, nu känns det i hela kroppen!!

Så härligt att allt såg bra ut! Kram
  • glader
    Mandelmumsa skrev 2014-04-07 14:11:16 följande:
    Då var det färdigt för denna gång. Fick veta idag på vul att embryot dog i v 6-7. Så det var verkligen inget bra tecken att det var för litet på förra vulet. Tillbaka på ruta ett igen då, eller snarare minus ett. Ska ju invänta missfallet först.. Hur gick det på ditt vul Tusa?

Hjärta Hjärta Hjärta
    Massor av kramar till dig!
    Ingenting kan trösta just nu, det är bara så sorgligt och tungt Gråter
    Jag har varit precis där du är just nu så jag vet... Det enda positiva jag kunde känna just då var att jag faktiskt hade lyckats bli gravid vilket jag inte blivit alla 6 försök innan...
    Ta hand om varandra, låt sorgen ta sin tid. Ni känner när ni är redo igen.

• Pluttemor

Skönt att höra tusa: glad för er skull!

Mandelmumsa: så ledsamt jag har varit med om både MF och MA under samma graviditet. Då var det tvillingar. Blödde ut den ena och skrapade bort den andra. Låt dig själv att vara ledsen! Massa styrkekramar! Hoppas att du mår bättre snart och att ni snart kan gå vidare igen.

• glader

Känns lite osmakligt att skriva om sitt vul efter Mandelmumsas ledsamma besked.. men så här är det i ivf-karusellen; tvära kast mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg...

Jag går in i vecka 9 imorgon och idag var vår lilla krabat 16 mm och hjärtat pickade så fint! Allt såg bra ut så nu är det bara att väääänta... Blir jag bara av med illamåendet kanske jag kan börja njuta lite grann
    Har fått Legigan comp nu, hjälper lite men tar absolut inte bort allt.

• tusa
    glader skrev 2014-04-07 18:12:05 följande:
    Känns lite osmakligt att skriva om sitt vul efter Mandelmumsas ledsamma besked.. men så här är det i ivf-karusellen; tvära kast mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg...

Jag går in i vecka 9 imorgon och idag var vår lilla krabat 16 mm och hjärtat pickade så fint! Allt såg bra ut så nu är det bara att väääänta... Blir jag bara av med illamåendet kanske jag kan börja njuta lite grann
    Har fått Legigan comp nu, hjälper lite men tar absolut inte bort allt.
    Solig Grattis!!

Ja, livet bjuder på mycket av allt, på gott och ont...

Vår Plutt var 30-35mm{#emotions_dlg.flower}  Jag har inate mått så illa på 3 dagar nu och det är jätteskönt, nu när jag vet att allt är ok!! Hoppas du får njuta fullt ut snart!
  • Lillebrorsfaster

Grattis glader, så roligt att höra!!

Jag har mitt extra-UL imorgon (9+5), är fruktansvärt nervös!!! Tur nog är det 8.00, så vi behöver inte vänta på besked halva dagen!

• glader

Tusa - Grattis till er, härligt! Vilken vecka är du i?

Lillebrorsfaster - Lycka till imorgon, du ska se att allt går finfint!

• Lillebrorsfaster

Glader lägg gärna till dig i veckolistan om du vill? Där står också var alla andra är, vilken vecka och datum för diverse VUL/UL/kub/RUL! :)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015