• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Hoppfulla Fia

Hej Linblå. Tänkte på dig häromdagen och undrade hur det gick för dig. Var ett tag sedan jag sett att du skrivit något. Jag tycker också tiden går så himla sakta, men ska inte göra något extra UL innan RUL. Har läst att det tvistas om påverkan på fostret så jag vågar inte hålla på. Skönt att du mår bra, å så himla typiskt med däcken. Jag har gjort samma sak ett år.

• Lillebrorsfaster

Nej så hemskt Mandelmumsa! Så ledsen för er! Måste du vänta in missfall? Vi fick välja och jag valde skrapning dagen efter för att jag ville bli av med alltihop.

Usch så tråkigt! Stor kram, låt dig själv vara ledsen och arg - man behöver det. Till slut orkar man ta tag i det igen, det känns långt borta nu, men tillåt dig själv att sörja först!

• Linblå
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-07 14:19:22 följande:
    Hej Linblå. Tänkte på dig häromdagen och undrade hur det gick för dig. Var ett tag sedan jag sett att du skrivit något. Jag tycker också tiden går så himla sakta, men ska inte göra något extra UL innan RUL. Har läst att det tvistas om påverkan på fostret så jag vågar inte hålla på. Skönt att du mår bra, å så himla typiskt med däcken. Jag har gjort samma sak ett år.
    Vad trevligt att vara saknad! Jag läser här flera gånger varje dag men jag har just inte så mycket att skriva om eftersom jag mår bra och inte är speciellt orolig ändå. Jag försöker undvika allt negativt för tillfället och bara koncentrerar mig på det roliga och bra. Jag tror det ger mindre stress helt enkelt. (Jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att stötta dem som är oroliga just nu. Jag har ju själv heller ingen tidigare erfarenhet av varken missfall eller graviditeter.) Det jag tänker mest på är om båda är kvar. Men så fort jag börjar tänka på det så försöker jag distrahera mig med nåt annat. Jag kan ju ändå inte göra något åt det om något skulle hända. Och så är jag så trött. Somnar mellan åtta och nio på kvällarna. Sover middag trekvart på dagen men går också upp halv sex för då är fåglarna utanför så högljudda att man vill hämta hagelbössan. Men när man väl stigit upp är man på så bra humör att man helt glömmer bort det där med bössan och njuter av att det är vår i stället. 

Nu går jag bara och funderar på hur jag ska kunna dölja det här i två och en halv vecka till. Jag har alltid varit smal och om jag börjar få en kula så kommer folk på jobbet att undra. Korsett kanske?
  • villsågärna38
    Mandelmumsa skrev 2014-04-07 14:11:16 följande:
    Då var det färdigt för denna gång. Fick veta idag på vul att embryot dog i v 6-7. Så det var verkligen inget bra tecken att det var för litet på förra vulet. Tillbaka på ruta ett igen då, eller snarare minus ett. Ska ju invänta missfallet först.. Hur gick det på ditt vul Tusa?

Nä men fy va trist!! Stackars er , så ledsamt! Förstår hur ni känner det. Har ock varit i din sits och valde också skrapning som Lillebrorsfaster. Ville få det gjort och gå vidare. Har skrapats två ggr och aldrig haft några komplikationer efteråt. Känn efter vad som känns bäst för dig men tänk på att du har ett val och inte behöver gå hemma och invänta ett missfall. Man kan ju också framkalla missfallet med mediciner om man hellre vill det. Fördelen med det är att man vet när det händer och kan vara hemma eller på sjukhus. Om du inte väljer skrapning så be om bra smärtstillande så att du har när det sätter igång. Stora kramar
  • villsågärna38
    Linblå skrev 2014-04-07 14:37:57 följande:
    Vad trevligt att vara saknad! Jag läser här flera gånger varje dag men jag har just inte så mycket att skriva om eftersom jag mår bra och inte är speciellt orolig ändå. Jag försöker undvika allt negativt för tillfället och bara koncentrerar mig på det roliga och bra. Jag tror det ger mindre stress helt enkelt. (Jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att stötta dem som är oroliga just nu. Jag har ju själv heller ingen tidigare erfarenhet av varken missfall eller graviditeter.) Det jag tänker mest på är om båda är kvar. Men så fort jag börjar tänka på det så försöker jag distrahera mig med nåt annat. Jag kan ju ändå inte göra något åt det om något skulle hända. Och så är jag så trött. Somnar mellan åtta och nio på kvällarna. Sover middag trekvart på dagen men går också upp halv sex för då är fåglarna utanför så högljudda att man vill hämta hagelbössan. Men när man väl stigit upp är man på så bra humör att man helt glömmer bort det där med bössan och njuter av att det är vår i stället.  Nu går jag bara och funderar på hur jag ska kunna dölja det här i två och en halv vecka till. Jag har alltid varit smal och om jag börjar få en kula så kommer folk på jobbet att undra. Korsett kanske?

Va härligt att höra att du mår bra!! Fortsätt med det och njut Kram
  • Pluttemor

Ni är ju för underbara allihopa! Vad skulle jag ta mig till utan era lugnande ord!  

Värken kommer fortfarande o går... den är liksom inte lidande utan mer som en ballong i magen och tjejmagen 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • tusa

Mandelmumsa Gråter Jag är så ledsen för din skull!!! Verkligen så otroligt tragiskt att det ska behöva sluta så för så många!! Rynkar på näsan Speciellt när man är beroende av IVF och inte har en ny chans varje månad...jävla skit alltså!! Skrikandes

Hoppas kroppen renar sig snabbt så ni kan få komma igång igen. Får ni gratisförsök ännu? Hur många?

Jätte kram på dig {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Känns verkligen vare sig roligt eller rätt att i samma inlägg berätta att vårt VUL idag gick så bra som det kunde!

Är ju i v.10+5 idag och nya mätningen visade mellan 10+0 och 10+3, så det känns som en mer ok marginal än 2v diff som förra gången Solig Hjärtat pickade på som det skulle med Hjärta

Kliniken ringde upp senare och de var jättenöjda och hänvisade mig nu till MVC så jag har faktiskt bokat tid för inskrivning nu på torsdag kl.10.30!!

Det känns fantastiskt och jag tror att idag blev jag gravid på riktigt!! Hjärtat slår och i övermorgon går vi in i v.12, så nu känner jag mig säker på att det blir bäbis till vintern, nu känns det i hela kroppen!!

• Lillebrorsfaster

Va roligt Tusa - glad för er skull!

Men du har rätt, det blir så konstigt när det är så mycket elände och lycka på en och samma gång. Jag antar att det är det som är livet..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015