Hoppfulla Fia skrev 2014-04-07 14:19:22 följande:
Hej Linblå. Tänkte på dig häromdagen och undrade hur det gick för dig. Var ett tag sedan jag sett att du skrivit något. Jag tycker också tiden går så himla sakta, men ska inte göra något extra UL innan RUL. Har läst att det tvistas om påverkan på fostret så jag vågar inte hålla på. Skönt att du mår bra, å så himla typiskt med däcken. Jag har gjort samma sak ett år.
Vad trevligt att vara saknad! Jag läser här flera gånger varje dag men jag har just inte så mycket att skriva om eftersom jag mår bra och inte är speciellt orolig ändå. Jag försöker undvika allt negativt för tillfället och bara koncentrerar mig på det roliga och bra. Jag tror det ger mindre stress helt enkelt. (Jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att stötta dem som är oroliga just nu. Jag har ju själv heller ingen tidigare erfarenhet av varken missfall eller graviditeter.) Det jag tänker mest på är om båda är kvar. Men så fort jag börjar tänka på det så försöker jag distrahera mig med nåt annat. Jag kan ju ändå inte göra något åt det om något skulle hända. Och så är jag så trött. Somnar mellan åtta och nio på kvällarna. Sover middag trekvart på dagen men går också upp halv sex för då är fåglarna utanför så högljudda att man vill hämta hagelbössan. Men när man väl stigit upp är man på så bra humör att man helt glömmer bort det där med bössan och njuter av att det är vår i stället.
Nu går jag bara och funderar på hur jag ska kunna dölja det här i två och en halv vecka till. Jag har alltid varit smal och om jag börjar få en kula så kommer folk på jobbet att undra. Korsett kanske?