• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-04-08 14:37:46 följande:
    hm... 
    det har ingen sagt till mig, jag tog ju proogesteron fram till v 12+0 och  mina läkare har inte sagt något om att jag ska kolla upp några värden... 

blir lite orolig nuSkäms

men när jag var gravid med sonen så slutade jag oxå med progesteron i vecka 12 och då tog jag inget test. 

har du hört något om det Jenkis? 
    Nix-pix, inte hört. Men så är vi ju i Sverige

Är inte orolig. Förra gången slutade jag en vecka tidigare för jag trodde de menade v. 11 och inte 11 fullgångna... Det gick ju bra då, trots blödningar varje dag i tre veckor tidigt i graviditeten. Redan vid 10 fullgångna har jag hört att moderkakan har tagit över helt, så de här två veckorna är bara bonus för att vara säker.

Inga slemmiga flytningar idag och inga bruna strimmor. Det var väl allmän städning kanske? Utbyte av del av slempropp? Har hört att den kan gå sönder, men det bildas en ny så fall, så ingen fara.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-04-08 14:18:39 följande:
    Grattis!! Åh, vilken känsla va? {#emotions_dlg.flower}

Vår plutt låg alldeles still igår, men tycker alla berättar om hur livligt det gick till på VUL..ja, sov kanske,hjärtat slog ju!

Fick ni bilder? Vilken v. är du i nu?

Jenkis kommer gå braaa, minns du inte, vi är ju från TurTråden ju! Flört...dessutom så har ni redan fyllt Er SkitKvot nu OCH väntat nog länge på Ert barn, och det är definitivt enl. all odds/sannolikhets matematik!! SoligHjärta
    Tack Tusa (och alla andra)! Har haft diskussion med sambon på em och nu har vi enad front till RUL. Skönt! De får kolla allt svårt och hittar de någon enstaka mjuk markör får de hålla käft. Jag vill ha det lugnt och skönt efter RUL.

De vanligaste markörerna som kan ses på ultraljudet är:

kort lårben,

kort överarmsben,

hyperekogen tarm (ljus tarm)

ekogent hjärtfokus (ljuspunkter i hjärtat),

vidgade njurbäcken

tjockt nackskinn

• Helisa

Hej!
    Jag såg ett tips om den här tråden och hoppar in här jag med.

Nu är jag 19+5.
    RUL igår gick bra. Allt var normalt. Skönt! Barnmorskan kollade hjärna, ryggrad, hjärtaktivitet, fostervattenmängd, fosterrörelser, lårbenets längd, skallbredd, bukdiameter och flera inre organ. Enormt fascinerande att man kan se så mycket, t.ex. vindlingarna inne i hjärnan.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. Hjärta
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! Gravid
  • villsågärna38
    Helisa skrev 2014-04-08 20:27:38 följande:
    Hej! Jag såg ett tips om den här tråden och hoppar in här jag med.
    Nu är jag 19+5.
    RUL igår gick bra. Allt var normalt. Skönt! Barnmorskan kollade hjärna, ryggrad, hjärtaktivitet, fostervattenmängd, fosterrörelser, lårbenets längd, skallbredd, bukdiameter och flera inre organ. Enormt fascinerande att man kan se så mycket, t.ex. vindlingarna inne i hjärnan.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. 
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! 

Välkommen hit Helisa och grattis till lyckat RUL!! Kram
  • Irma01

Härligt Helisa! Grattis
    Vad har du för BF? Själv har jag 4/8, alltså 19+4 idag.

• Lillebrorsfaster
    Helisa skrev 2014-04-08 20:27:38 följande:
    Hej!
    Jag såg ett tips om den här tråden och hoppar in här jag med.
    Nu är jag 19+5.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. Hjärta
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! Gravid
    Välkommen och grattis till fint RUL!
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-04-08 17:54:08 följande:
    Tack lillebrorsfaster och Irma01 känns så skönt att höra!!! Fick höra på jobbet idag att det syns att jag är gravid att det strålar om mig!!! Typ alla på mitt jobb vet nu förutom vissa men jag har märkt att alla ler mot mig när jag går i korridorerna!! Känns så overkligt ändå, ska vi få bebis i höst? Nä jag tror inte på det kanske när sparkarna kommer! Jag tror det är för bra för att vara sant!! Önskar er alla lycka till känns som detta verkligen är en turtråd! Tack Tusa jag skrattade gott åt din kommentar för jag tänkte det där måste vara en autokorrekt hihi kramar till er alla!!!
    Åh, vad roligt! Det hade jag faktiskt glömt till du nämnde det, att folk blir så glada och senare när man kommer med stormagen så ler ALLA man möter! Sen när barnet kommer så har det samma effekt Solig

Nja, inte autokorrekt, det är jag som gör fel ibland och blandar ihop svenska och engelska, även grammatiken ibland blir fel på svenska då jag direktöversätter...ordföljden kan bli fel och så uttryck som det tidigare. Det heter ju "My privilige" på engelska, men betydelsen blir ju helt fel på svenska Obestämd

Jag bodde i England i flera år och pratade sen engelska hemma efter det under ca 11 år och det har satt sina spår Tungan ute
  • Helisa

Tack för välkomnanden!
    Mitt BF är 27/8. ET 9/12 med 5-dagars blastocyst.
    Irma, märkligt att vi har BF långt ifrån varandra men bara en dag emellan just nu.

• Helisa

Och jag skrev mitt inlägg men missade läsa din (Irmas) uppdatering.
    Men mellan 27/8 och 4/9 är det ändå en dryg vecka, men bara en dag skiljer oss nu...  Ja, ja, det blir nog bra i slutänden.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015