• Helisa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej!
    Jag såg ett tips om den här tråden och hoppar in här jag med.

Nu är jag 19+5.
    RUL igår gick bra. Allt var normalt. Skönt! Barnmorskan kollade hjärna, ryggrad, hjärtaktivitet, fostervattenmängd, fosterrörelser, lårbenets längd, skallbredd, bukdiameter och flera inre organ. Enormt fascinerande att man kan se så mycket, t.ex. vindlingarna inne i hjärnan.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. Hjärta
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! Gravid
  • Helisa

Tack för välkomnanden!
    Mitt BF är 27/8. ET 9/12 med 5-dagars blastocyst.
    Irma, märkligt att vi har BF långt ifrån varandra men bara en dag emellan just nu.

• Helisa

Och jag skrev mitt inlägg men missade läsa din (Irmas) uppdatering.
    Men mellan 27/8 och 4/9 är det ändå en dryg vecka, men bara en dag skiljer oss nu...  Ja, ja, det blir nog bra i slutänden.

• Helisa
    johjen skrev 2014-04-11 16:43:35 följande:

Hon tog det bra chefen, när jag berättade för henne att jag var gravid precis! 

Härligt att det gick bra!
  • Helisa
    lelle75 skrev 2014-04-11 15:17:05 följande:
     Jag är sjukskriven, jag klarar knappt att resa mig ur sängen så det hade aldrig gått och jobba med det här. Kram
    Hoppas det snart går över! Du förtjänar lindring! Nalle
  • Helisa

I morgon ska jag på barnloppis! Inte för att följa med någon annan utan för att VI ska få barn! Jippi! Halvt ofattbart!  Gravid Baby
    Jag köper nog inga stora grejer. Har inte skaffat mig koll på prisläget än och inte satt mig in i vilka märken och modeller som är bäst. Men kanske kommer jag hem med lite kläder.

• Helisa

Har börjat med stödstrumpor samtidigt som sommarvärmen kom. Jag tycker inte att jag direkt behöver dem men barnmorskan uppmanade mig att börja använda dem. Som variation till tråkiga svarta har jag på nätet köpt två par gladrandiga i härliga färger och ska köpa fler.

• Helisa
    Senaste dagarna har bebisen levt om extra mycket i magen. Det gör absolut inte ont (inte än) utan känns härligt.
    Jag vill gärna se det som att bebisen signalerar att hen är frisk och stark och jag blir glad när bebisen viftar och sprattlar med armar och ben för att träna rörlighet och styrka.
    När jag vaknade i morse upplevde jag egentligen inte att bebisen väckt mig utan snarare som om hen sa "Är du vaken nu, mamma? Ska vi upp och leka?"
    Är nu 27+2.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015