• Helisa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Villsågärna, åh vilken obehaglig upplevelse. Skönt att ni är välbehållna. Hoppas ni får en vilsam helg!

• Helisa
    Lisa, massor av GRATTIS till er lilla pojke! Nalle
    Villsågärna, hoppas allt ordnar sig och du och barnet får må bra!
    Bell, grattis till ruvningen!

Mitt nya kvällsnöje är att ligga och titta på magen som rör sig för att bebisen rör sig. Glad Gravid
    Igår sa min man "Jag måste hämta filmkameran!"
    Nu är jag 29+3.
  • Helisa
    Hoppfulla Fia skrev 2014-06-18 17:00:39 följande:
    Har varit hos läk och sköldkörtelproverna såg bättre ut, men fortfarande högt tsh och låg t4. Kommer vara fortsatt sjukskriven 50% ända till sista augusti!!! Känns helt sjukt. Har aldrig varit sjukskriven på det här sättet förut, så jag frågade om jag fick avbryta om jag ville och det gick bra sa läkaren och skrattade.
    Hoppas du snart mår mycket bättre!
  • Helisa
    Fick en kul kommentar på jobbet idag. Hade möte med två personer, den ena hade jag inte träffat tidigare. Jag sa att om ärendet drar ut på tiden kommer de att ha kontakt med en kollega till mig eftersom jag snart går på semester och därefter går på föräldraledighet. "Ska du ha barn? Det syns inte", sa den ena förvånat. "Grattis!" Visserligen satt jag ner och tröjan var inte tajt och nog för att jag har fått höra av andra att jag inte har så väldigt stor mage, men det var rätt komiskt ändå. Jag har trots allt kommit till v 30 (imorgon 31). Och de såg mig stående när vi hälsade. Kanske kvinnor hade sett det tydligare...?
    Själv ser jag ju övertydligt att jag har den största mage jag någonsin haft. Men så länge det bor en bebis i magen är det ju enbart underbart! Gravid
  • Helisa
    villsågärna38 skrev 2014-06-18 22:29:42 följande:

Många killar har dålig koll, varit med om samma sak medan en del tjejer såg att jag var gravid innan jag hade mage. Beror nog på hur lyhörd och uppmärksam man är. Om man har gravidradarn på
    Sant. Vi har olika radar. Flört
  • Helisa
    Mandelmumsa, jag håller också tummarna!
    Jag mår inte perfekt men som helhet mår jag fint. Senaste gången jag träffade BM sa hon att jag var så komplikationsfri och hade bättre värden än en ickegravid (har haft bra värden hela tiden). Det är bara att konstatera att det inte är så att man per automatik har en jobbigare graviditet för att man är 45+. Tack! Hoppas det håller i sig så länge som möjligt!
    Ser ut som om jag svalt en mindre badboll. Har gått upp 7-8 kg.
    Min man lyssnade igår på min mage och sa "Jag fick en spark i örat". Mysig och gullig upplevelse för en blivande pappa.
    Är i v 30+5. Gravid
  • Helisa
    Mandelmumsa skrev 2014-06-25 00:14:18 följande:
    Helisa: Tack! Vad skönt att allt ser så bra ut i din graviditet! Men jag blir nyfiken på om du har gjort IVF i Sverige och du är 45+?

ÄD i Riga.
  • Helisa
    Jenkis skrev 2014-06-25 18:39:27 följande:

Förresten är det någon som känner sig fumligare än normalt?

Tycker det har kommit senaste veckan/veckorna. Tappar saker och saker glider ut mitt grepp "hela tiden". Tappade jag en macka i knät... Hamnat i treårsstadiet igen känns det som.

Dessutom var jag ute och cyklade för ett par timmar sedan. Det var ett par veckor sedan sist då jag har semester nu (cyklar till jobbet annars). Jösses vad vinglig jag blivit. Klarar inte av att kolla över axeln och cykla framåt utan att vingla. Har dessutom svårare att parera på något sätt. Två gånger var jag på väg från cykelbanan ut i periferin.

Jag som hade tänkt ha cykling som träningsform grav. ut eftersom det är skonsamt för fogarna. Kanske får tänka om...

Lite skönt att höra att jag inte är ensam om att vara fumlig ibland.

Jag använder min motionscykel ibland. Stabil och stadig. Hade tänkt att använda min vanliga cykel lite i sommar men det kanske inte är någon bra idé.
  • Helisa
    annika11 skrev 2014-06-25 18:52:43 följande:

Hej vågar mig på att hoppa in i denna tråden nu är i v11 (10+2) efter en fet behandling. Var vårt första fet har tidigare gjort 6 färska försök. 
    Var på vul förra veckan och då såg allt jättebra ut. 
    Idag var det dags för inskrivning min BM sa något om att efter som vi gjort ivf så skulle vi få ett extra ul senare i graviditeten någon annan som hört något om det?

Välkommen!
    Vi har tagit hjälp av ÄD (i Riga). Jag går på special-MVC och kommer att få göra tillväxtultraljud i början och slutet av juli. BF 27/8.
    Jag har fått höra av min BM att tidigare betraktades även alla IVF:er som riskgraviditeter men inte nu längre. Och den som är lagom ung och gjort ÄD räknas inte nödvändigtvis heller som riskgraviditet. Men det kan säkert variera lite utifrån var man bor.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015