• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 09:37:43 följande:

Va synd men du ska se att det säkert inte är nån fara. Nog hormoner som spökar och gör dig orolig tror jag. Du får räkna ned till onsdag. Inte så många dagar kvar nu!! Kram
    Tack underbaraste du!! 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Lyckostjärna

Jag har fått RUL 27 maj och träff med dr 28 maj för planering av förlossning ska bli så spännande! Får man veta kön på RUL nu för tiden eller vart ska man vända sig i GBG för det? Är sååååå nyfiken!!

• villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-04 09:47:08 följande:
    Allt mitt såg bra ut. De snabbsvaren man fick direkt. De andra tar nog 1 vecka antar jag. Men här gör man det på alla. Jag ska dock göra 2st då min bror har diabetes typ2, dock. Men dem ville kolla för säkerhets skull. Men jag får lyssna på hjärtat den 14 april så då blev jag glad hehe . Usch jag kommer att vara så nervös inför RUL. Kram på dig

Det låter ju iofs bra att de är extra försiktiga om du har diabetes i familjen. Alltid jättekul att lyssna på hjärtat också Ja RUL är pirrigt, men man får tänka som så att det ändå är jätteovanligt med missbildningar av olika slag. Vi får hoppas att alla här i tråden klarar sig och får fina RUL!! Kram
  • Pluttemor

får man tid för RUL efter KUB eller kommer det automatiskt.. 
    är det i vecka 17 som man gör RUL? 

• villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-04-04 10:13:28 följande:
    Jag har fått RUL 27 maj och träff med dr 28 maj för planering av förlossning ska bli så spännande! Får man veta kön på RUL nu för tiden eller vart ska man vända sig i GBG för det? Är sååååå nyfiken!!

I Stockholm får man veta kön om man vill men har hört ryktas om att de är kinkiga i Västra Götaland av nån anledning. Kan inte förstå varför. Hoppas att det ändrat sig. Låter ju medeltida att inte meddela könet om föräldrarna vill veta (om man kan se). Kram
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-04-04 10:13:28 följande:
    Jag har fått för mig att om det är möjligt att se kön på RUL så talar man om det?! Men så kanske inte alla landsting gör. När vi väntade sonen så ville först inte veta, men sen sen minut innan hon tog bort apparaten så ångrade vi oss  
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-04 10:29:32 följande:
    får man tid för RUL efter KUB eller kommer det automatiskt..  är det i vecka 17 som man gör RUL? 

Jag fick alla tider för både KUB och RUL redan vid inskrivningen men det är säkert lite olika. Det vanligaste är att man gör i. 18-19 men funkar även i v 20. Vi blev ju framflyttade på KUB så fick en ny RUL-tid eftersom vi inte vill göra för sent. Blir i v 19 nu tror jag. Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 10:28:30 följande:
    Det låter ju iofs bra att de är extra försiktiga om du har diabetes i familjen. Alltid jättekul att lyssna på hjärtat också Ja RUL är pirrigt, men man får tänka som så att det ändå är jätteovanligt med missbildningar av olika slag. Vi får hoppas att alla här i tråden klarar sig och får fina RUL!! Kram

Jadå det är jag himla glad för att dem är. Dock är min bror överviktig och äter helt fel och rör inte på sig så mycket. Därav har han fått det. Ska bli kul att höra hjärtat, inte gjort det innan. Ja, det hoppas jag verkligen också att alla här inne får kanon på RUL kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-04 10:31:03 följande:
    Jag har fått för mig att om det är möjligt att se kön på RUL så talar man om det?! Men så kanske inte alla landsting gör. När vi väntade sonen så ville först inte veta, men sen sen minut innan hon tog bort apparaten så ångrade vi oss  

Med vår dotter kunde de inte se. Hon låg fel och ville inte flytta på sig. Sååå frustrerande för vi ville så gärna veta. Men då vi gjorde NOTCH i v 26 såg man tydligt som tur var
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015