• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-04-03 18:56:14 följande:
    I love you villsågärna!! Jag är 36 och jag väger 67 kg och är 166 lång har aldrig vägt så här mycket förrut! Vägde 60 när jag började med IVF och min förra graviditet vägde jag 53 kg vid invägning så därför har jag ångest nu men om det hänger Mest på det du säger så ska jag försöka andas lugnt! Jag älskar ju redan den här Goa bebisen och vill bara att den är frisk! Så pigg och glad som bebis var förra fredagen och gjorde volter vinkade och dansade balett så är vi redan förälskade! Tack för du orkar med alla mina frågor!!! Kramar

Det var så lite så vännen!! Det kommer att gå jättebra ska du se!! Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-03 18:58:04 följande:
    Johjen grattis till de fina resultatet och att bebisen växer å mår bra. Tycker synd om dig dock så ligger å har ont. Hoppas du kryar på dig snart å att det inte är något allvarligt. Har haft det slitigt på jobbet under nästan hela graviditeten då min närmsta kollega varit sjukskriven för utbrändhet. Jag ligger hela tiden efter och gör inte ett bra jobb. Orkar mindre och blir så stressad att jag ibland bara låser dörren å sätter mig å tjuter en stund för att jag känner mig så jävla otillräcklig. Har tänkt på sjukskrivning men det känns som att om jag försvinner så måste kliniken stänga för vi får inte tag på några vikarier med så kort varsel, å det kan jag inte ta på mitt samvete. Har legat och tyckt synd om mig själv på soffan och då började magen värka på så där skönt å varmt växtvärkigt sätt å då blev allt genast mycket bättre. Vi är två som ligger här tillsammans på soffan å det är faktiskt inte så synd om mig, för jag har en liten bäbis i magen!!! Och om mindre än 5 mån så kan jag få havandeskapspenning å slippa gå till jobbet på över 1 år, Hurra!!!

Usch va tufft men du har helt rätt!! Snart har du en bebbe att mysa med i minst ett år!! Hoppas att det får dig att orka. Kram
  • Thesse86
    Jenkis skrev 2014-04-03 15:23:07 följande:
    Som motvikt till jobbiga arbetsgivare och tankar på missfall/missbildningar o.s.v. har jag precis skickat iväg en beställning på lite mammakläder på ASOS. Nu får det vara nog med grubblerier!

Det blev två bastoppar med kort ärm, en lite snyggare topp och två mammaklänningar. En V-ringad blommig (midsommar kanske?) utan ärm och en kortärmad enfärgad turkos-blå. Inget ser ut som tält Låg dock mellan två storlekar, men tog den mindre ändå. Roligare om de passar när man är snygggravid än fetgravid på slutet Jag får väl köpa lite till senare till dess. Kanske tältmodellen då

Brukar inte beställa varor från utlandet annars, men jag tyckte ASOS hade klart helt bäst utbud och jag har hört bra om dem, så jag hoppas det funkar.
    Du får jätte gärna lämna omdöme på ASOS sen när du fått kläderna :) Finns ju inte så mycket att välja mellan som är till rimliga priser!
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-04-03 16:10:09 följande:
    Grattis till fina titten ni fått! {#emotions_dlg.flower}...men duu så jobbigt med smärtor och dropp?! Förvånad

Hoppas allt går bra och att det inte är något du behöver op för!

Jenkis, ta det iaf lugnt på jobbet och försök inte prestera som om du inte vore gravid! {#emotions_dlg.flower}
    HURRA!!! Hjärta Vilken magi, va? Flört 

Själv fick jag samtal idag från kliniken, äntligen!! De hade ju inte fått VUL-resultaten förrän igår(?!) och nu vill de att vi gör ett nytt, för Gyn skriver att de inte mätt(??) embryot alls, och IVF vill ju ha mått på barn, hinnsäck m.m.

De hade visst dålig med tider, men de skulle höra av sig med tid snarast, så det blir nog nästa vecka!
    Vi går in i v.12 nästa onsdag, så får vi se ett hjärta då åxå kan jag känna mig lugn, hoppas jag Tungan ute 

Jag är verkligen jätteglad och lättad att det är på G, för hade ju t.om tänkt "fakea" ett NUPP, bara för att få ett till UL!
    Ja verkligen riktig magi! Var så nervös och sen visade hon igen först förrän hon hittade bebisen...hann tänka tusen tankar på de fem sekunderna! Så himla skönt att veta att allt ser bra ut och vi är där vi är beräknade -1 dag så det var ju inget att deppa i hop för ;)

Dock så måste jag börja ta Fragmin sprutor varje dag resten av graviditeten och sex veckor efter förlossningen då jag haft en DVT när jag var 19...men men det är väl bara att leva med :)

Gu va skönt att de har hört av sig, men konstigt att de säger att de har mätt något. Fast skönt att få göra ett till UL och se en ännu större bebis :)
  • Thesse86

Pluttemor, Jenkins, Lillebrorsfaster och Villsågärna: Tack så mycket :) Vilken härlig känsla nu när allt är ok :D

• Lyckostjärna

Grattis thesse86 till fint vul! Det glädjer mig att höra!! Tycker ni ALLA är så underbara här!! Ni förgyller min dag varje dag!!! Kram till er

• Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-04-03 20:04:13 följande:
    Grattis thesse86 till fint vul! Det glädjer mig att höra!! Tycker ni ALLA är så underbara här!! Ni förgyller min dag varje dag!!! Kram till er
    Ja, vad fasen skulle man göra om man inte kunde gnälla av sig här Det är ju ingen annan som förstår...
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-03 18:58:04 följande:
    Johjen grattis till de fina resultatet och att bebisen växer å mår bra. Tycker synd om dig dock så ligger å har ont. Hoppas du kryar på dig snart å att det inte är något allvarligt.

Har haft det slitigt på jobbet under nästan hela graviditeten då min närmsta kollega varit sjukskriven för utbrändhet. Jag ligger hela tiden efter och gör inte ett bra jobb. Orkar mindre och blir så stressad att jag ibland bara låser dörren å sätter mig å tjuter en stund för att jag känner mig så jävla otillräcklig. Har tänkt på sjukskrivning men det känns som att om jag försvinner så måste kliniken stänga för vi får inte tag på några vikarier med så kort varsel, å det kan jag inte ta på mitt samvete.

Har legat och tyckt synd om mig själv på soffan och då började magen värka på så där skönt å varmt växtvärkigt sätt å då blev allt genast mycket bättre. Vi är två som ligger här tillsammans på soffan å det är faktiskt inte så synd om mig, för jag har en liten bäbis i magen!!! Och om mindre än 5 mån så kan jag få havandeskapspenning å slippa gå till jobbet på över 1 år, Hurra!!!
    Tråkigt att vi är fler som har det tufft! Vi får väl peppa varann då. Idag har jag gråtit rätt mycket, men det är för att jag är ledig och har grävt lite i känslorna för min förra grav. Lyssnar på sentimental musik och gråter Men jag är inte deprimerad utan det är mer skönt så att säga.

Tror jag behöver mycket tid att komma till ro och sortera mina tankar. Både det som händer nu och det som har hänt. Gråter floder när jag läser mina mail till familjen där vi tog beslutet och mailet efter förlossningen. Tror ingen skulle vara oberörd av den läsningen. Tycker nästan synd om mig själv

• Lillebrorsfaster

Lyckostjärna: håller med!! Är så skönt att ha stöttning i den hör ivf-graviditetsdramatiken, av människor som är i samma situation! Ni är bäst!

Natti, natti! (Kanske hörs inatt i sömnstörningarna..;)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015