• Irma01

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej,

Hoppar in här om jag får. Är i vecka 19 nu (sjunde gången gillt!), gjorde RUL i torsdags, allt såg fint ut.
    Förstår er som är i början av graviditeten, hade väldigt svårt att släppa oron för MF själv...Nu känns det verkligen som att jag kan äntligen njuta av tillståndet och det är en underbar känsla!

Mandelmumsa, beklagar verkligen. Styrkekramar!

Pluttemor, lycka till idag!

Tusa, grattis!

• Irma01

Lyckostjärnan!

Är i vecka 19, och har inte känt någonting överhuvudtaget. Ingen växtvärk, ingenting! Började nästan tveka på att jag var verkligen gravid, men i torsdags fick vi se bebisen där inne och allt såg fint ut!
    BM sa att det var helt normalt att inte känna något än, så sa hon också att "nu sparkar den mot din urinblåsa, känner du?" Nej, det gjorde jag inte...

Så, det är inte alls kört! Kram

• Irma01

Härligt Helisa! Grattis
    Vad har du för BF? Själv har jag 4/8, alltså 19+4 idag.

• Irma01
    Helisa skrev 2014-04-08 21:06:16 följande:
    Tack för välkomnanden!
    Mitt BF är 27/8. ET 9/12 med 5-dagars blastocyst.
    Irma, märkligt att vi har BF långt ifrån varandra men bara en dag emellan just nu.

Kan uppenbarligen inte ens räkna längre Kan man redan skylla på gravidhjärnan??

Jag är i vecka 19 nu dvs 18+5 idag, och inte 19+5...
    Hade FET den18/12 .

Villsågärna vad trist att illamåendet har kommit tillbaka...förhoppningsvis är det bara temporärt tills kroppen har vant sig vid den nya dosen av cortison.
  • Irma01
    johjen skrev 2014-04-09 09:22:10 följande:

God morgon alla!

Har också kännt av lite mer illamående igen efter min sjukhusvistelse och när jag kom tillbaka till jobbet var det som att gå in i en vägg av arbetsuppgifter.. Alla tycker synd om mig då jag varit sjuk och svärfar gått bort men ändå upplever jag att mina uppdragsgivare och chef förväntar sig leverans och att jag ska hålla de deadlines som är satta.

Driver ett stort företagsövergripande projekt som går ut på att förändra ett arbetssätt och för in en uppföljningmall och igår när vi hade projektmöte tittade vi på ett nytt förslag som innebär så mycket mer arbete för mig med genomarbetning och förankring i organsiationen då detta rör många olika typer av funktioner. Vi, eller jag som gjort mesta delen av jobbet, var nästa klar med förslag 1 och hade fått ok från 2 olika referensgrupper och sen dök förslag 2 upp och kräver massor av arbete av mig utöver mina andra arbetsuppgifter där kalendern redan är ganska full. Gick in på toa efter mötet och lipade och kände att jag orkar inte och jag vet hur mycket verksamheten behöver detta och ligger på från många olika håll.. ja ja ska sluta gnälla på mitt jobb men just nu vill jag ligga hemma i soffan och bara ta det lugnt, inte vara någon högpresterande maskin!

Sen har jag sådan ångest att berätta för mig chef att jag är gravid vilkte jag planerar göra på fredag. vet att det är min rättighet men jag har bara varit anställd i 6 månader och kan bara tänka mig vad hon eller mina uppdragsgivare kommer att tänka.. Tror att stressen och pressen påverkar mig då jag vaknar på nätterna och grubblar över jobbet och trötthet ihop med stress gör attv jag mår illa på dagarna och inte presterar fullt ut..

Usch känner mig negativ idag och jag borde vara överlycklig för om allt går bra blir jag mamma om ett halvår! Att jobbetv ska få peverka en så. önskar man kunde skaka av sig arbetsdagen när den var slut och kunna njuta av sin lediga tid..

Hoppas ni andra har en bra dag!

Kram

Johjen, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt (. Men försök verkligen att lämna "duktiga tjejen" syndrom ute, det viktigaste är ju din bebis just nu. Du har all rätt att vara gravid, så din chef får helt enkelt acceptera det och lösa problemet! Vet inte om du harberättat för din chef om din situation, men beroende på så kan det hjälpa och öka förståelsen.

Glöm inte att ta det lugnt och andas, precis som villsågärna skrev. Kram på dig!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2014-04-09 09:52:55 följande:

Klart man kan skylla på gravidhjärnan!! Jag lämnade in bilen på service på fel dag i förra veckan. Fick åka dit två dar i rad!! Ha, ha Måste ju va hormonerna eller hur!? Ja illamående är ingen hit, frukosten har kommit upp två dar i rad nu Hoppas snart det ger sig. Är ju i v 15. Kram

Hahaha! Tack, känner mig så mycket mindre ensam Solig

Nej, det där med illamående är inget kul...hoppas verkligen attdet vänder snart {#emotions_dlg.flower}

Kram!

• Irma01

Miss Helena! Jag fick bruna flytningar i vecka 7 och ringde då förtvivlad till KS Huddinge som såg till att jag fick komma på VUL dagen efter.
    Vi var helt säkra på att det var kört, och plötsligt vänder BM på skärmen, ler och säger " ser ni? Detta är ett tickande hjärta"...
    Så det behöver inte vara MF!!

Håller alla tummar för dig, kram!

Villsågärna, känner igen det där. Fast vi har väl den bästa av ursäkter, så låt det bara komma ut, kram!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015