• Irma01

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Välkommen o grattis Linnea83

• Irma01
    Lyckostjärna skrev 2014-04-10 08:40:09 följande:
    Jippie! Vi fick bästa tänkbara resultat 1 /20 000 herregud har aldrig gråtit så här mycket glädjetårar för ett provresultat! Vi fick även se alla tår och fingrar!!! Herregud det kommer en bebis snart!!! Världens bästa dag idag!! Detta är verkligen en lyckotråd!! Stor kram till ER alla!!!

GRATTIS!!!!!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 09:50:49 följande:
    Hur har ni det idag alla gravida tjejer? Här skiner solen (äntligen) och jag mår inte alls lika illa idag. Underbart!! Hemma idag och pysslar och packar inför lördag då vi åker till Teneriffa med lilla familjen. Ska bli så skönt!! Nån mer som ska ut och resa i påsk? Kram

Vad härligt både med att du mår bättre och med semester

Här mås det bara fint, igår kväll kände jag nog bebisen för första gången, kändes som fjärrilar i magen Solig

Vi blir hemma till Påsk, ska passa på och ta det lugnt, ta hand om tomten lite och träna lillhunden! Bara göra saker jag gillar, och att börja läsa på om FK, försöka beställa barnvagnen från Holland osv... Tiden lär gå fort!

Hoppas ni får en härlig o solig semester!
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-10 10:00:33 följande:
    Åh va härligt med en resa! Nej vi blir hemma, har inplanerad resa först i juli...känns långt dit.. Ja solen skiner och jag ska ta mig en långpromenad och jobba i eftermiddag, sen blir det AW (med tillhörande bortförklaringar om varför jag inte dricker vin, är inte den som tackar nej annars, vad säger ni - eller har sagt - i sådana situationer?)!

Njut av din resa! Blir lite avundsjuk! :)
    Det där med alkohol är inte lätt...Kan du inte se till att du måste köra efter AW därför kan du inte dricka, eller att du gick huvudvärk förra gången du drack vin och att en kompis föreslog att ta en paus i en månad och sedan dricka ekologiska viner (har en kompis som gjorde så på riktigt, för de kom på att detvar de olika tillsatster i vinet som gav honom huvudvärk)...

• Irma01

Villsågärna, nej så långt har jag inte riktigt kommit än... Ska träffa BM den 23/4 då lär vi väl prata lite mer om all sånt antar jag!

Det där med att brösten höll på trilla ur känner jag igen, kan knappt ha mina vanliga behå längre!

Tror precis som Lillebrorfaster, du blir snyggast! Du vet ju att det bara strålar om oss gravida kvinnor

• Irma01
    lelle75 skrev 2014-04-10 15:34:56 följande:
    Mår så fruktansvärt illa att jag inte orkar läsa tillbaka i tråden, ledsen för lite stöttning från min sida.

Undrar om ngn kan hjälp mig då jag själv fick säga till barnmorskan vilken vecka jag är i och därefter har mitt KUB bokats in men blev lite osäker nu.

Hur räknar man ut vilken vecka man är i om man har gjort ÅD/IVF?

Befruktning av äggen den 24 februari och insättning den 27 februari.

Jag har räknat med att ägglossningen sker den 24 februari och använt mig av FL grav.verktyg men detta kanske inte stämmer, ngn som vet?

Hej!

Jag hade FET den18/12 och de räknade vecka 0 från den29/11.Det var en 5 dagars blastocyt.

Så om jag räknar för dig borde det vara 11 februari som borde räknas som start? Fast med tanke på hur dåligt jag har varit på att räkna på sistone ska du nog intelita helt på det där...

Var bor du? Det är rätt skönt om möjligt att ha en BM som kan lite om ÄD. Om du bor i Stockholms region kan jag vart rekommendera BBstockholm barnmorskor.

Hoppas du mår snart bättre. Kram!
  • Irma01

Lelle 75,

Det finns flera: på Riddargatan (bb stockholm city), gamla stan (Skeppsbron), på söder också. Deras hemsida är www.bbstockholmfamily.se
    Min heter Ann Sofie, och jag trivs bra med henne, de flesta där verkar bra och på hemsida pratar de om både IVF och ÄD vilket kändes bra tyckte jag.
    Kram!

• Irma01
    johjen skrev 2014-04-15 09:05:45 följande:
    Japp håller helt med. Kom inte ihåg när jag sov en hel natt sist. Jag brukar vakna av att jag är kissinödig och måste gå på toa men vad jag har läst mig till så ska man inte vara så kissinödig nu utan det kommer tillbaka senare i graviditeten. Kanske är det så att kroppen förbereder sig?

Hej tjejer!

Känner också igen mig. Sedan bara några få dagar tillbaka vaknar jag två-tre ggr per natt....vanligtvis brukar jag sova som en stock! Känner mig trött och ser verkligen fram emot att få vara påskledig

Annars är det bra än så länge, magen börjar synas mer nu, och det hela känns mycket mer verklig.

Har inte hunnit läsa ikapp allt,men grattis till er som harfått positiva resultat och välkommen till er nya!
  • Irma01

Johjen,

Är själv i vecka 21 nu och har inte känt mycket...RUL gick bara fint, allt var som det skulle. Nu sedan tre dagar kanske så har jag börjat känna lite saker. Vet inte om det är bebisen men antar det. Blev också orolig att jag inte kände något, men det kan dröja rätt länge.
    Så försök att inte oroa dig för mycket!

Villsågärna välkommen tillbaka!

Jenkis, jobbigt med vadkramper, hoppas de försvinner snabbt. Skönt att du blev sjukskriven.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015