• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lelle75

Tack för alla tips och råd, ni är så gulliga allihopa :) Det här är verkligen en lyckotråd :)

Vet snart inte vad jag ska ta mig till med illamåendet, lergigan comp hjälper inte heller, ngn som vet om man ta två åt gången? vet inte om jag vågar det ändå i och för sig..

Jag kräks sådan stark magsyra (ursäkta mig) det fräter i hela halsen, är det ngn som vet vad man kan göra för att undvika detta? Man vill ju så gärna njuta av graviditeten men det är svårt när man mår så här..

• Lillebrorsfaster

Usch lelle75, det låter hemskt! Du kanske skulle ringa en barnmorska och be om hjälp/medicin!? Jag har inte kräkts en enda gång så jag är inte så insatt tyvärr..(eller tackolov kanske jag ska säga!)

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-04-10 23:04:27 följande:
    Tack för alla tips och råd, ni är så gulliga allihopa :) Det här är verkligen en lyckotråd :) Vet snart inte vad jag ska ta mig till med illamåendet, lergigan comp hjälper inte heller, ngn som vet om man ta två åt gången? vet inte om jag vågar det ändå i och för sig.. Jag kräks sådan stark magsyra (ursäkta mig) det fräter i hela halsen, är det ngn som vet vad man kan göra för att undvika detta? Man vill ju så gärna njuta av graviditeten men det är svårt när man mår så här..

Nä men fy va jobbigt!! Hur många ggr per dygn kan du ta Lergigan? Tror inte man ska ta två åt gången. Vad får du i dig? Det viktigaste är ju att äta lite och ofta, det man får ner. Jag åt mest fil/yoghurt och frukt. Ring och prata med din barnmorska och se om hon har några tips. En del blir ju sjukskrivna för att de mår för dåligt att jobba. Magsyran kan man inte göra nåt åt mer än borsta tänderna efteråt. Tyvärr... Har du nåt i magen att spy upp så blir det ju iofs lite mindre magsyra. Vet en tjej som drack nyponsoppa i flera veckor för det var det hon tyckte gick bäst att spy upp. Kram och hoppas det ger sig snart! Kram
  • glader
    lelle75 skrev 2014-04-10 23:04:27 följande:
    Tack för alla tips och råd, ni är så gulliga allihopa :) Det här är verkligen en lyckotråd :)

Vet snart inte vad jag ska ta mig till med illamåendet, lergigan comp hjälper inte heller, ngn som vet om man ta två åt gången? vet inte om jag vågar det ändå i och för sig..

Jag kräks sådan stark magsyra (ursäkta mig) det fräter i hela halsen, är det ngn som vet vad man kan göra för att undvika detta? Man vill ju så gärna njuta av graviditeten men det är svårt när man mår så här..

Usch vilken mardröm lelle!!! Jag mår också illa, men kräks inte. Har fått Lergigan comp som hjälper liiite. Det finns andra mediciner man kan få om det är illa så ring genast till din BM och förklara att det inte funkar, ingen ska behöva ha det sådär!! Du måste givetvis också vara sjukskriven om du mår så illa, men det är du kanske redan?

Berätta hur det går för dig, kramar!

• johjen

Usch vad jobbigt det låter lelle75!! Har du testat Coca Cola? Jag spydde inte men måde fruktansvärt illa och kände mig bakis i sisådär 6-7 veckor och det var illa nog tyckte jag! Cola, smårgosrån, digestive var det som funkade för mig..

Går in i vecka 15 idag - hurra!! Ett halvår kvar nu då? Hoppas allt går bra framöver också..

Ska snart ha samtal med min chef och berätta om min tillstånd.. blir via telefon eftersom vi sitter på två olika orter.. Så nervös, vet inte varför egentligen då jag har all rätt atta vara gravid men ändå jobbigt på något sätt.

Hoppas ni alla får en fin fredag!

Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015