• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    Bell13 skrev 2014-04-16 11:54:56 följande:
    Hej alla, jag har precis gjort en tredje ivfbehandling och är gravid med bf 3 december. Jag är i vecka 6+6 idag. Blev gravid på mitt förra försök men det blev tyvärr ma i vecka 10. Är väldigt nervös inför vårt vul nästa torsdag och vill bara se ett normalstort foster och ett tickande hjärta
    Välkommen!
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-04-16 09:56:46 följande:
    Jenkis, Skönt att dom tar din situation på allvar o att du får gå ner i tid! Kram! 

Johjen: Känner igen känslan, spökveckorna är väldigt vanliga såhär dags... 
    Tack till er båda!

Jag hoppas att jag kommer igen och kan njuta lite mer och inte gå runt med en ständig stress i kroppen.

Egentligen mår jag ju jättebra med själva graviditeten. Säger precis som er andra att den inte märks så mycket. Bara jag får sova och äta ordentligt så är jag som vanligt typ. Fogarna har alla fall inte blivit sämre och det är skönt

Brösten skvallrar om att jag fortfarande är gravid. De är mer fylliga och fasta/hårda än normalt.

Sen i fredags så tror jag att jag känner den lilla då och då. Har ju skrivit om det innan med, men nu är jag mer säker.

Hoppas alla andra mår bra!
  • Lyckostjärna

Halloj! Jag kan bara hålla med er andra! Att nu är jag helt normal förutom att jag är vaken varje natt mellan 04:00-06:00 oavsett hur sent eller tidigt jag lägger mig! Har gigantiska bröst tror det är e-kupa nu hade H-kupa när jag ammade sonen sist får se vart det stoppar denna gång? Hemskt alla tröjor spänner åt på brösten! Min man är ju överlycklig såklart vi har väl aldrig haft ett sådant bra sexliv som vi har nu kul! Nå väl min barnmorska sa att jag kan räkna med att känna sparkar i vecka 16! Men härom kvällen när jag la mig kände jag något typ som bebis vände på sig snabbt långt ner i magen? Varje ultraljud har den gjort många volter så helt otroligt kan det ju inte vara eller? Jag är i vecka 14 nu så spännande! Vi har inte RUL förrän 27 maj jag vill ju veta NU om det är en pojke eller flicka där inne! Så nyfiken!! Kram till er alla!!

• Lyckostjärna

Igår åt jag min sista folsyratablett och har dundrande huvudvärk är det någon mer som har slutat med folsyra och hur mådde ni och hur länge? Kram igen

• johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-04-16 15:27:20 följande:
    Igår åt jag min sista folsyratablett och har dundrande huvudvärk är det någon mer som har slutat med folsyra och hur mådde ni och hur länge? Kram igen

Jag äter sådana multivitamintabletter för gravida som innehåller folsyra så kommer nog fortsätta med det. har ju ätit folsyra i 2 år nu så länge vi försökt bli gravida!
  • Lyckostjärna

Jag äter mitt val kvinna och Folsyra sedan 4 år tillbaka men min BM sa att det räcker med mitt val kvinna efter vecka 12 finna även folsyra i den tabletten

• glader

Halloj! Skönt att ni alla mår så bra, det är en välsignelse när man slipper må illa

Jag mår lite mindre illa men har fortfarande absolut ingen aptit och klarar bara kolhydrater, påskgodis funkar väldigt bra faktiskt Skrattande

Jag käkar folsyra, behepan, B6-vitamin och järn!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015