• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sirian

Jag är illamående nonstop, men jag kräks fortfarande inte och kan arbeta som vanligt. Tarmarna tycks arbeta på halvfart och magen är svullen, men jag har gått ner i vikt och byxorna hänger löst.

Det jobbiga är att jag är så otroligt hungrig hela tiden, samtidigt som nästan alla maträtter äcklar mig just nu, så jag pinar mest i mig mat och ingenting smakar gott utom apelsiner i princip. Och tröttheten... Herrejösses, jag har svårt att hålla ögonlocken uppe mest hela dagarna.

• Pemberly

Jag har också märkt senaste veckan att några av mina byxor sitter åt obekvämt mycket i midjan. Synd att det är så kallt ute nu annars skulle jag köra mest leggings och tunika, men leggings är alldeles för kallt att ha

• Trollet79

Grattis Sirian!

maria7701 skrev 2014-01-16 13:05:11 följande:
    Tack så mycket snälla ni! Jag håller tummarna för dig också LMB! Det är inte långt kvar då det känns så.
    Jag vill verkligen tror på det men det har inte riktigt hänt än.
    Känner ni redan att ni har vuxit? Det är min andra graviditet och jag känner redan nu att byxorna sitter inte så bekwämt än. Om allt är bra nästa vecka ska jag köpa mig fina graviditetsbyxor :).
    Jag mår inte illa men är trött och känner mycket i tarmarna och sånt.
    Hur är det med dig Trollet79?
    Välkommen Maria! Känner igen oron att inte våga lita på att det finns något där... Jag har mått en del illa senaste veckan, känns ju ändå bra att ha lite symtom, men vågar inte ha några förhoppningar. Tycker också byxorna sitter åt! ;) Jag hoppas verkligen det går bra för dig den 21e! Jag har VUL först den 28/1.
  • Sunboost

Grattis Sputnik till fint vul! Å grattis även Sirian till två små tickande hjärtan på vul!

Välkommen hit maria7701! Kan förstå din oro men hoppas att den lägger sig efter vul i veckan som kommer!

• Sunboost

Idag går jag in i vecka 9. Det känns spännande med varje dag/vecka som passerar... Å som jag har väntat på vul, på onsdag är det äntligen dags! Hoppas att få se en fin, frisk liten knodd

För övrigt mår jag rätt bra. Jag är galet trött och orkar inte så mycket mer än att jobba och komma hem och vila. Skulle behöva/vilja träna men det finns ingen ork på kvällarna, så försöker ta promenader för att få rört lite på mig. Är också ständigt hungrig å behöver äta ofta. Tarmarna arbetar nog på halvfart och magen blir under dagens lopp mer och mer svullen. Dock har jag sluppit illamåendet, vilket jag är glad över. Känslan av att det växer ett litet liv i min mage är oerhört häftig och jag längtar tills jag kan berätta för omvärlden!

• Sirian
    Sunboost skrev 2014-01-19 09:39:55 följande:
    Idag går jag in i vecka 9. Det känns spännande med varje dag/vecka som passerar... Å som jag har väntat på vul, på onsdag är det äntligen dags! Hoppas att få se en fin, frisk liten knodd

För övrigt mår jag rätt bra. Jag är galet trött och orkar inte så mycket mer än att jobba och komma hem och vila. Skulle behöva/vilja träna men det finns ingen ork på kvällarna, så försöker ta promenader för att få rört lite på mig. Är också ständigt hungrig å behöver äta ofta. Tarmarna arbetar nog på halvfart och magen blir under dagens lopp mer och mer svullen. Dock har jag sluppit illamåendet, vilket jag är glad över. Känslan av att det växer ett litet liv i min mage är oerhört häftig och jag längtar tills jag kan berätta för omvärlden!

Härligt med ny vecka! Jag får vänta två dagar till på vecka 9.
    Känner så väl igen mig i tarmarna arbetar på halvfart, ibland känns det som om all mat lagras i magsäcken och inte tar sig vidare. Känner mig hungrig hela tiden, men eftersom jag är väldigt illamående klarar jag inte av att äta speciellt mycket.

Jag tränar mycket i vanliga fall, så det känns konstigt att inte orka träna alls nu. Promenerar när jag hinner och orkar, men det är också det enda. Jag sprang tre maratonlopp förra året och nu känns det som om en timmes promenad räcker mer än väl, sen måste jag lägga mig ner ett tag. Är verkligen grisigt trött!

Visst längtar man efter att berätta! Vi har inte yppat graviditeten till en enda släkting eller vän ännu och det känns som om jag sitter på årets nyhet och bara väntar på rätt tillfälle. Kommer dock att vänta så länge som möjligt, det känns så osäkert ännu i och med att det är enäggstvillingar där inne och så mycket kan gå fel fortfarande. Ska berätta för min syster efter inskrivningen, men resten av släkten kommer att få vänta några veckor till.
  • Pemberly

Vi har berättat för den närmsta familjen och ett par vänner som vetat om att vi håller på med ivf. Om allt ser bra ut på vul på fredag så berättar jag för några till

• Coors

Vi ska på vul på tisdag. Hoppas på att få se ett fint o friskt litet pyre där inne. Här är man nästan också konstant hungrig mellan allt illamående, får absolut inte gå för långt imellan då de blir kräka på engång. Tack vare medecinen blir de inte så ofta nu.

• nonnitott

Grattis o Välkommen hit Maria7701!!

Vet precis vad ni menar med att tarmarna går på halvfart. Fruktansvärt jobbigt tycker jag, att känna sig hungrig o att måsta äta för illamåendet men samtidigt känns det som magen är så svullen att den inte vill ha något mer! Försöker äta lättsmälta maträtter o mycke frukt!

Vi har oxå berättat för den närmsta familjen, många av dem har varit med o stöttat oss otroligt mycket under vår ivf resa. Kändes nästan som att de blev gladare än vad vi blev när de fick reda på det :) men jag har nog inte helt tagit in att det faktiskt är något som växer där inne, inte förrän h*n kommit ut!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013