• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Pemberly

Allt såg bra ut. Det satt i livmodern och hjärtat slog!

Kul att höra att det såg bra ut för dig med nonnitott

• Pemberly

Jag glömde ju skriva att jag fått tid för inskrivning hos barnmorska också, den 30/1 är det dags för det.

• Sirian

Vad skönt att allting såg bra ut Pemberly!

• Sirian

Urk, vilken dag! Min hud har antagit en ljusgrön ton och jag mår så fruktansvärt illa av alla lukter. Det sägs ju att det inte är någon fara att gå ner i vikt i början av graviditeten, men att vara i sjunde veckan och gått ner från 55 till 51 kg känns ändå lite jobbigt. Det är ju ändå två bebisar som ska växa sig starka i magen! Jag kräks inte, men jag lever mer eller mindre på frukt och vatten. Försöker få i mig kött en gång om dagen, men det tar emot. Är en såndär som är skeptiskt till att stoppa i mig tabletter (tar kanske två Alvedon om året på sin höjd), så jag vill helst undvika medicin mot illamående, men frågan är om jag inte får kapitulera på den fronten snart =/.

• Trollet79

Grattis Nonnitott och Pemberly!

Jag har fått svagt brunaktiga flytningar idag, och har haft lite molvärkskänsla i ländryggen, orolig... Rynkar på näsan Samtidigt har jag mått mer illa de senaste dagarna. Vecka 6+0 idag. Usch, jag vet inte om jag pallar med ett till missfall!

• isabellle

Vi var på vårt första VUL igår vi är i vecka 9 (8+2) idag. Som jag skrivit innan satte vi bara tillbaka ett embryo men på skärmen fick vi se att där var två. Tyvärr hade ena tvillingen slutat utvecklas och kommer med tiden att försvinna. Vi är lite förstummade, lyckliga över vår ena bebis men samtidigt öven lite ledsna. 

Kul att en till (Siran) här i forumet också fått enäggstvillingar. Hoppas ni får behålla båda era <3

• nonnitott

Tack f alla gratulationer

Pennberly: skönl att ditt VUL såg fint ut, Grattis!

Ttollet79: usch va jobbigt! Hur går det för dig? Håller tummar o tår för att du ska få gå tiden ut denna gång!

Isabelle: förstår de delade känslorna! Jobbigt att se att det finns två och att det bara är en som klara sig!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013