• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sirian

isabelle: Vad härligt att få se hjärtslag, samtidigt som jag förstår att det känns ledsamt att den ena tvillingen inte klarade sig.
    Jag lever själv med oron för att den ena eller båda fostren inte ska klara sig och jag är ju bara i sjunde veckan, så än kan mycket hända. Nästa VUL blir under den kommande veckan.

Trollet79: Hoppas att det är en helt ofarlig blödning, som det var för min del. När jag såg klarrött blod på pappret var jag helt säker på att det var kört, men det var bara känsliga slemhinnor som tur var.

• Pemberly

Grattis isabelle till att ni fick se hjärtslag, men jag förstår att ni samtidigt är lite ledsna då ni fick se att det varit två men bara en lever nu.

• isabellle

Tack.. det är ganska jobbigt, har gråtit mycket under dagen men samtidigt så får man försöka vara glad för att en av dem tittar ut i augusti. Vi satte ju bara in ett embyro så vi var inte alls beredda på 2 krabater men det tog ganska hårt på en ändå för en enäggstvilling är ändå "speciellt" (tycker jag) för hen var identisk med den andra tvillingen. Samtidigt har vi båda drömt om barn i så många år... och äntligen bär jag vårt ena barn nu.. kommer väl ta några dagar tills det känns bra igen. 

Hoppas verkligen att det går bra för dina två i alla fall Siran.

Och Grattis igen till Pemberly & Nonnitott.

• Trollet79

Tack för ert stöd! Ja, jag hoppas ju verkligen att allt ska vara bra ändå. Men jag fick även tillbaka min migrän idag som annars försvinner när jag är gravid, så känner mig inte så hoppfull just nu. Funderar på att ringa på måndag och höra om det går att få ett tidigare VUL denna veckan.

Förstår Isabelle att det måste kännas både ledsamt och glädjande. Hoppas att ni får ett fin frisk bebis i slutändan iaf! :)

• Sunboost
    Trollet79 skrev 2014-01-11 20:58:44 följande:

Tack för ert stöd! Ja, jag hoppas ju verkligen att allt ska vara bra ändå. Men jag fick även tillbaka min migrän idag som annars försvinner när jag är gravid, så känner mig inte så hoppfull just nu. Funderar på att ringa på måndag och höra om det går att få ett tidigare VUL denna veckan.

Förstår Isabelle att det måste kännas både ledsamt och glädjande. Hoppas att ni får ett fin frisk bebis i slutändan iaf! :)

Usch, vad jobbigt! Förstår din oro men håller tummarna för att allt ska gå bra! Kramar!
  • nonnitott

Behöver lite råd.... Här idag mått ganska bra lite små illa bara, men efter middagen började jag må jätte jätte illa, sen vid tio tiden spydde jag. Min fråga är, hur vet man om man spyr pga graviditeten eller om jag fått magsjuka el matförgiftning? Har aldrig spytt tidigare under graviditeten! Jobbar på en förskola så det finns ju säkert bakterier runtom.... Vet inte vad jag ska säga imorrn, kan ju inte jobba om det nu skulle vara magsjuka!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013