• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • L M B
    Trollet79 skrev 2014-01-21 18:01:37 följande:
    Grattis LMB!
    tack :)
  • Sunboost

Sirian, jobbigt det där med att vara hungrig men inte kunna äta p.g.a. illamående... :/ Rörande träningen låter det som en ordentlig omställning för dig. Tycker själv att jag känner mig lite för försoffad för att det ska kännas riktigt bra. Brukar normalt träna flera gånger i veckan men har verkligen tappat stinget. Ska försöka att pallra mig iväg till gymmet och köra lite lätta pass till en början för att bara komma igång lite igen. Är nog bara av godo för att orka en graviditet! :)

Angående att berätta så har vi inte yppat något för någon. Vill avvakta vul imorgon och sen får vi se. Sambon vill nog gärna vänta men jag spricker snart, skulle vilja berätta för några nära vänner som vet att vi har kämpat länge... Men vi tar en dag i taget... :)

• Sunboost
    maria7701 skrev 2014-01-21 13:13:06 följande:

Tyvärr fick vi se en tom hinnsäk på ultraljud. Det är svårt att förstå.
    Nu blir det blodprov flera gånger för att kolla om embryot har försvunnit eller finns i en äggledare någonstans. Det känns så himla orättvist.

Nä fy vad ledsamt! Jag beklagar verkligen... Stor kram!!
  • Sunboost
    L M B skrev 2014-01-21 11:43:37 följande:

Nu har vi varit på VUL och det visade ETT litet pickande hjärta. Förstår ännu inte att det är sant :)

Grattis! Vad härligt!
  • maria7701

Grattis LMB! Härligt!

Tack för alla styrkekramar. Det värmar mycket!!

Jag har läst lite för mycket på nätet idag tror jag, letande efter solskenhistorier var det fanns ett prickande hjärta en eller två veckor efter en tom hinnsäck.... de finns men det verkar inte att gå bra för oss. Jag bara grät idag. Vi knappt tror det än. Och nu vänta till måndag med blodprov och ultraljud....

Men först ska vi fira födelsedagen av vår älskade dotter som fyller 5 i morgon. Hon sa: men mamma, vi ska försöka en gång till då! :)

• Coors
    maria7701 skrev 2014-01-21 13:13:06 följande:
    Tyvärr fick vi se en tom hinnsäk på ultraljud. Det är svårt att förstå. Nu blir det blodprov flera gånger för att kolla om embryot har försvunnit eller finns i en äggledare någonstans. Det känns så himla orättvist.

. Stor styrkekram till dig!
  • Coors

Vi var på vul idag och allt såg bra ut! Är i vecka 9 8+0 precis som vi räknat ut. Nu kan man pusta ut lite... Ska ringa barnmorskan imon för inskrivning. =)

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013