• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • isabellle

Vi gjorde IVF nere i Malmö RMC då vi är oförklarligt barnlösa, sambon min hade gravt nedsatta sperma för några år sedan men har i dag tillfrisknat (oförklarligt) och har på dem nya proverna normal spermakvalitet... Vi gjorde utplock den 28 nov, ET den 30 nov och den 12 december fick vi ett plus :) ÄNTLIGEN. Så på torsdag går vi in i vecka 9 och på fredag är det dags för VUL..

• Sirian

Äntligen hemma och mer eller mindre i chock. Det är TVÅ små i min mage, med starka fina hjärtslag. Blödningen kom förmodligen från sköra slemhinnor. Eftersom det bara sattes in ett embryo vid ET räknar de förstås med att det är enäggstvillingar, vilket gör graviditeten mer riskfylld och risken för missfall och för tidig födsel är större, men jag hoppas förstås av hela mitt hjärta att vi får behålla småttingarna.

Läkaren som utförde VUL:et var för övrigt väldigt ignorant, närmast otrevlig och lyssnade inte på mig för fem öre. Embryona mättes till 6 veckor och 4 dagar och när jag sa att jag är i vecka 6+0 och kunde veta det säkert eftersom jag gjort IVF, snäste läkaren åt mig och menade att ägget kan ha fäst tidigare än vad vi trodde. Eh... Inte så troligt att ägget skulle fästa innan det sattes tillbaka, tänker jag Flört.

Det här kommer att ta tid att smälta och jag är nervös för hur det ska gå, men samtidigt är vi förstås jätteglada!

• Visan

Sirian: Oj vilken överraskning! Härligt! Skönt att allt var bra med dom två små. :) Hoppas att det får fortsätta så.

• nonnitott

Sirian: men oj vilken chock det måste varit, jag har inte äns tänkt på att det kan bli "naturliga" tvillingar! Hoppas på en lugn graviditet för dig! Skönt att de mår bra :)

• Pemberly

Så häftigt att det var två stycken Sirian! Jag håller tummarna för att allt går bra

• Sunboost

Sirian: Oj, vad spännande med två stycken! Jag håller tummarna att allt ska gå vägen!

• Coors

Är de nån mer än jag som mår illa och kräks? Har ringt dr idag och ska få medecin utskrivet... Förra graviditeten kräktes jag grymt mycket och blev tom inlagd pga de, vill verkligen inte vara med om de igen!

• Sirian

Tack allihopa! Jag har fortfarande inte tagit in det riktigt. Idag har jag dessutom fokus på betydligt otrevligare saker då det är min uppgift att säga upp tre medarbetare idag, så det har varit en blandning av lycka och ångest nu på morgonen.

Jag mår väldigt, väldigt illa och är otroligt trött hela tiden, men som tur är kräks jag inte än. Men jag är ju bara i sjunde veckan, så det kan ju komma senare. Speciellt som det är två där inne.
    Vill hemskt gärna arbeta åtminstone 20 veckor till, men vi får se hur det blir med den saken. Nu längtar jag till ultraljudet om en vecka, det är nästa hållpunkt innan inskrivningen på MVC.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013