• Visan

gravida efter ivf i december 2013

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna med här. Plussade på RD9 (11/12) efter ett FET. Det var vårat sjätte försök. Har två tidiga missfall bakom mig, försök tre och fem.
    Har försökt bli gravida sedan maj 2009, blev inskrivna på IVF-kliniken i Falun december 2011. Jag är 27 år och sambon 26.

Är livrädd för ett missfall, men försöker att njuta ändå. Tror lite mer på det här eftersom att vårt plus är så pass mycket starkare än tidigare och jag känner lite mer symtom (vet att det inte behöver betyda att det är bättre men för mig som haft så svaga plus tidigare känns det skönt).

Har ömma bröst, svullen om magen (speciellt efter måltid och em/kväll), kissar lite oftare och det drar/spänner/moler ibland i magen. Något litet illamående har dykt upp nån kväll, men inte mycket. Känner ökad hunger.

Ska på VUL 7/1 för att förhoppningsvis se ett tickande hjärta och även om det är en eller två, fick tillbaka två femdagarsodlade.
    BF 18/8.

Stort grattis till er alla! :)

• Visan

Sunboost: ja det har varit en lång resa. Inte bara missfallen som ställt till det utan även avbrutna försök och infektion efter äggplock (som drabbar 1-2%). Så efter all otur hoppas vi nu på ett lyckligt 2014. :)

• Visan

Tog ett digitalt som visade +3 på juldagen, i måndags var det tre veckor sedan vi fick tillbaka äggen så det stämmer ju bra. Har aldrig fått så starkt test. :) Har börjat må lite illa på kvällarna också... Inte roligt men känns ändå bra. :)

• Visan

Vid ET räknas äggplock som v.2+0 har jag för mig.
    Nu när jag gjorde FET så räknades 2+0 den dagen jag tog ägglossningsprutan (stimulerat FET) var det. Annars om man inte behandlas med något så är det ju mensens första dag.

Jag har inte heller känt så mycket. Brösten är ömma och även bröstvårtorna, moler/spänner lite till och från i magen. Är i v.7 (6+3) idag och dom tre senaste dagarna har jag känt av lite illamående som kommer på eftermiddagarna och kvällarna. Ökad hunger och äter jag inte så blir jag illamående (dom sista dagarna nu).

• Visan

Nonnitott: vid ET spelar det ingen roll när di får tillbaka det utan det är äggplock som räknas som 2+0. Så sa dom till mig förut iaf.

Du har gått 5 hela veckor och 0 hela dagar idag och då är man i v.6. Men jag tror att dom flesta bm räknar som v.5. Men i appar och på nätet och så som man säger själv så är du i v.6. :)

Inga dumma frågor alls. Det är jättesvårt att veta. Kul att ni äntligen fått ett plus! :)

• Visan

Sirian: Välkommen! Vad roligt att du fick följa med hit! :)

• Visan

Falumamman: Grattis! Håller tummarna för att det inte är någon allvarlig blödning.

• Visan

Jag kontaktar bm efter VUL på ivf-kliniken. Känns bäst så. :)

• Visan

Tredje dagen i soffan nu. Känner mig helt överkörd. Illamående mer eller mindre till och från hela tiden. Blir jag hungrig blir det värre men det är svårt att äta också. Idag kommer min syster med Postafen (sambon är ute på köpa-bil-jakt som hjälp till min mamma). Äter mycket citron nu. Gott och hjälper lite, en stund iaf. :)
    VUL på tisdag och jag är livrädd. Är det ingen levande liten ärta där inne så blir jag riktigt förbannad över att kroppen i så fall leker med mig totalt. Hoppas!

• Visan

Tredje dagen i soffan nu. Känner mig helt överkörd. Illamående mer eller mindre till och från hela tiden. Blir jag hungrig blir det värre men det är svårt att äta också. Idag kommer min syster med Postafen (sambon är ute på köpa-bil-jakt som hjälp till min mamma). Äter mycket citron nu. Gott och hjälper lite, en stund iaf. :)
    VUL på tisdag och jag är livrädd. Är det ingen levande liten ärta där inne så blir jag riktigt förbannad över att kroppen i så fall leker med mig totalt. Hoppas!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013