• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Trollet79

Stort grattis till er både Visan och Sirian! Glad Fantastiskt att få se små tickande hjärtan och vad spännande med tvillingar! Håller tummarna för att allt fortsätter gå väl! :)

• Sputnik II
    Sirian skrev 2014-01-07 22:06:19 följande:
    Äntligen hemma och mer eller mindre i chock. Det är TVÅ små i min mage, med starka fina hjärtslag. Blödningen kom förmodligen från sköra slemhinnor. Eftersom det bara sattes in ett embryo vid ET räknar de förstås med att det är enäggstvillingar, vilket gör graviditeten mer riskfylld och risken för missfall och för tidig födsel är större, men jag hoppas förstås av hela mitt hjärta att vi får behålla småttingarna.

Läkaren som utförde VUL:et var för övrigt väldigt ignorant, närmast otrevlig och lyssnade inte på mig för fem öre. Embryona mättes till 6 veckor och 4 dagar och när jag sa att jag är i vecka 6+0 och kunde veta det säkert eftersom jag gjort IVF, snäste läkaren åt mig och menade att ägget kan ha fäst tidigare än vad vi trodde. Eh... Inte så troligt att ägget skulle fästa innan det sattes tillbaka, tänker jag Flört.

Det här kommer att ta tid att smälta och jag är nervös för hur det ska gå, men samtidigt är vi förstås jätteglada!
    Vad häftigt med två!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Pemberly
    Coors skrev 2014-01-08 10:00:18 följande:
    Är de nån mer än jag som mår illa och kräks? Har ringt dr idag och ska få medecin utskrivet... Förra graviditeten kräktes jag grymt mycket och blev tom inlagd pga de, vill verkligen inte vara med om de igen!

Jag började må riktigt illa för några dagar sedan. Jag har ätit postafen ett par dagar nu och då blir det bättre
  • Coors
    Pemberly skrev 2014-01-08 18:04:55 följande:
    Jag började må riktigt illa för några dagar sedan. Jag har ätit postafen ett par dagar nu och då blir det bättre

. De hjälper inte åt mig tyvärr, blir bara yr som tusan. Men imon kan jag hämta ut lergigan compen, som jag längtar! ;)
  • Pemberly

Jag har fått en tid för vul imorgon på gynmottagningen på sjukhuset. Eftersom jag haft utomkvedeshavandeskap förut så känns det jättebra att tidigt få kolla upp om det sitter i livmodern nu. Jag är alltid lite orolig att det ska hända igen.

• Sirian

Hoppas allt ser fint ut idag Pemberly!

• nonnitott

Nu har jag varit på VUL :) allt såg jätte bra ut, hjärtat tickade fint o den var 9mm lång! Helt fantastiskt, det var ju verkligen något därinne på riktigt, nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013